Chcípání motoru - Panda 1.1 40 kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Ne, tak to ani jedno. To auto necuká. Jen to prostě na neutrál chcípne a s rychlostí na chvíli vynechá, ale plynule, žádné cukání. Startování je taky v pohodě, ani teď v těch mrazech žádný problém.
Divné je, že se to projevuje tak náhodně. Ale asi to bude jedno z těch čidel otáček. Pokud jsem dobře koukal, jsou tam tři. Jen je mi divné, že to nechytne ta diagnostika a je to tak náhodné.
Divné je, že se to projevuje tak náhodně. Ale asi to bude jedno z těch čidel otáček. Pokud jsem dobře koukal, jsou tam tři. Jen je mi divné, že to nechytne ta diagnostika a je to tak náhodné.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Takže motor spíš neudrží volnoběh, ne? Pokud včas přidáš plyn tak to nechcípne, nebo je to jinak? Pokud to hned potom chytne, vypadá to na tohle. Věnoval bych se tomu, proč ŘJ nestihne "volnoběh vyrovnat", já se s tímhle potýkal taky občas, když jsem tomu dal pořádnou kládu a najednou ubral, motor klesl pod 800 otáček a už to nevybral...Samozřejmě záleží na typu vstřikování, ale vždy mne zajímalo/experti poradí/ když prudce klesají otáčky, ručička na otáčkoměru se těsně před 1000otáčkami pozastaví a pak v klidu spočine na 800 otáček - volnoběhu...A někdy prostě ta k.rva se nepozastaví a dopadne až pod kritické otáčky motoru , který zdechne...Samozřejmě to může mít více přičin, které ŘJ neumožní kvalitně provádět svou práci
nepropadat panice...
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
jardo musíš připočítat teplotu čidla, kolikrát stačí patnáct minut, schládne a startuješ ok , dnes jsem měl třeba rencka 1.6 16V dva válce 2,3, destruktivně pálíjericho-3 píše:Zajímavé, že to dobře chytalo...
a ty zápalka jsem po příjezdu neudržel v ruce, když jsem je měnil
je to takový blbý přirovnání ale čidlo nebo cívka by se mělo měřit i lejzrovým teploměrem hodně to napoví
Ale ano, ale když se tohle stává, těžko to rozepne při jízdě tak, aby to chcíplo..Ale při startu, když je startérem ukradena štáva, tak vysazuje...Ale je vidět, že možné je vše, tyhle problémy také vznikaly, když snímač Hů u motorů, které to měly za řemenicí byla mezera čidla na hraně příjmu..
nepropadat panice...
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Tak bohužel musím s odstupem času konstatovat, že čidlem to nebylo a byla to zřejmě jen shoda náhod, že to přes léto přestalo zlobit. S podzimem se problém objevuje znovu a přestože jsem obětoval ještě jednu Boženu za nové čidlo, efekt nyní nula. Měl by někdo nějaký nápad?
Mám tyto poznatky:
1) ve většině případů to dělá při přejetí nějakého hrbolu, jizdě po kočičích hlavách, přejezd retardéru apod. Výjimečně se to stane při jízdě po hladké silnici.
2) dost často se to také děje v momentě, kdy brzdím motorem nebo podřazuji, ale tady už to není tak dominantní. Občas se to stane i při akceleraci.
3) v létě to nedělalo vůbec
4) vůbec nezáleží na teplotě motoru
5) někdy to neudělá třeba 100 km, jindy třeba 6x za sebou během dvou tří kilometrů
6) auto startuje úplně v pohodě
7) diagnostika nezobrazuje žádnou chybu v paměti závad
Podle mě to tedy vypadá, že někde kondenzuje vlhokst nebo tak něco, ale vůbec nevím, po čem jít.
Díky.
Mám tyto poznatky:
1) ve většině případů to dělá při přejetí nějakého hrbolu, jizdě po kočičích hlavách, přejezd retardéru apod. Výjimečně se to stane při jízdě po hladké silnici.
2) dost často se to také děje v momentě, kdy brzdím motorem nebo podřazuji, ale tady už to není tak dominantní. Občas se to stane i při akceleraci.
3) v létě to nedělalo vůbec
4) vůbec nezáleží na teplotě motoru
5) někdy to neudělá třeba 100 km, jindy třeba 6x za sebou během dvou tří kilometrů
6) auto startuje úplně v pohodě
7) diagnostika nezobrazuje žádnou chybu v paměti závad
Podle mě to tedy vypadá, že někde kondenzuje vlhokst nebo tak něco, ale vůbec nevím, po čem jít.
Díky.
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
cíl trefíš zde https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... awlXat8oi3the_miracle píše:No to taky asi zatím dělám... . Ale jako vrtá mi to, neže ne. A myslím si, že na základě těch poznatků by někdo zkušenější mohl trefit cíl .
To je nová Panda, nebo ta stará s jednobodem?Pokud je to při drbnutí, přejít všechny kostry, dráty od stříkačky k ŘJ, protože často dráty rády praskají..Stávalo se, že uvnitř bužírky byly dráty přerušeny a dělalo to tohle. Zkusil bych za dráty při běhu motoru zatahat, diagnostika mnohdy nic nezaznamená..Pokud je to stařešina, na vstřik je tam pojistka pod kapotou..
nepropadat panice...
- the_miracle
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 593
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Je to r.v. 2007, 1.1 40 kW.
To jsem přesně teď zkoušel nastartováno, sundal jsem filtrbox a tahal za všechny možné kabely - k čidlům, ke svíčkám, na cívkách (jsou tam dvě), kam jsem se nedostal, tak jsem poklepával šroubovákem (madlem). Nic...
To jsem přesně teď zkoušel nastartováno, sundal jsem filtrbox a tahal za všechny možné kabely - k čidlům, ke svíčkám, na cívkách (jsou tam dvě), kam jsem se nedostal, tak jsem poklepával šroubovákem (madlem). Nic...
VW Passat Variant, 1.9TDi-PD 96kW, r.v. 2002 (model 2003)
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32861
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="jericho-3"]To je nová Panda, nebo ta stará s jednobodem?
To je 2008 a je natolik chytrá že pozná obvod přerušen, a on tvrdí že v paměti závad nic není, bud to čte nějakou špatnou diagnostikou nebo nevím, jediné co diag neumí je tlak paliva jinak vechno pozná, přerušení obvodů na akční členy, vynechání válcy, zablokování imobilizerem
To je 2008 a je natolik chytrá že pozná obvod přerušen, a on tvrdí že v paměti závad nic není, bud to čte nějakou špatnou diagnostikou nebo nevím, jediné co diag neumí je tlak paliva jinak vechno pozná, přerušení obvodů na akční členy, vynechání válcy, zablokování imobilizerem