Stránka 1 z 3
Chcípání motoru - Panda 1.1 40 kW
Napsal: 22 úno 2018, 07:46
od the_miracle
Mám Fiat Panda v základní motorizaci 1.1 40 kW z roku 2008. Auto má najeto cca 32000 km, z čehož zhruba 10000 km za roky 2008 - 2015 a teď za poslední dva roky zbývajících cca 22000 km. Poslední měsíc a půl řeším problém s výpadky běhu motoru. Jedu třeba na volnoběh, dojíždím do obce a motor vypne. Pokud k situaci dojde se zařazenou rychlostí, problikne na cca 4 vteřiny kontrolka motoru a auto ztratí tah. Motor zase naskočí přes převodovku a jede se dál.
A teď to nejhorší.
- K problému dochází náhodně. Někdy se i 300 km neobjeví, pak třeba 6x během 5 km.
- Diagnostika mlčí (měl jsem napíchnuto přes Multiecuscan a KKL VAG kabel)
- Zkoušel jsem vypozorovat, kdy to dělá - otřesy, plný plyn, pouze volnoběh atd, ale bohužel nic specifického jsem nenašel.
Co podezírám:
- palivové čerpadlo (KO, bordel v nádrži atd.) - auto prvních 6 let jezdilo jen v létě a velmi málo - cca 1500 km ročně.
- nějaký snímač/čidlo - neměla by odhalit diagnostika?
Poradil by někdo?
Moc díky!
Napsal: 22 úno 2018, 13:00
od cheno
daj diagnostiku .kam chodis tankovat ?
Napsal: 23 úno 2018, 07:39
od slovacek.milos
pokud ti problikne kontrolka motoru tak musí být v paměti nějaká závada,
udělej test jet na trojku přesně čtyřicet, kopni pětku a dej plný kotel,
pak napiš co se dělo
Napsal: 23 úno 2018, 08:34
od Marek001
Vyzerá že sporadicky vypadáva nejaký dôležitý signál, začal by som indukčným snímačom na kľuke - bolo by potrebné nahrávať ho za jazdy a pozrieť či sa počas výpadku nestratí alebo nezaruší priebeh (ak sa to stane za jazdy RJ si myslí že motor nebeží a preto tá kontrolka bez chýb v pamäti). Minule som niečo podobné riešil na Paliu 1.2. Ak nie tak potom skús merať za jazdy prúd podávačky v nádrži.
RJ je Marelli IAW? S nimi býval tiež problém, odchádzali kvôli vadným cievkam, ale vtedy dochádzalo k výpadkom valcov čo asi nebude tvoj prípad. Predpokladajme že napájanie RJ sa nestráca keď svieti kontrolka, ale tiež by nebolo od veci premerať, takisto aj kostry.
Napsal: 24 úno 2018, 08:10
od the_miracle
Diagnostika opavdu nic nepíše. Nevím, zda jiná dokáže z ŘJ vytáhnout něco víc, podle mě to je jedno,prostě vyčíst chyby z paměti by měl zvládnout jakýkoliv kabel a sw, který dokáže s jednotkou komunikovat a komunikace funguje - například otáčky motoru a další hodnoty se do sw přenáší.
A jinak ano, měla by tam být Marelli IAW. Takže by mohla bbýt chyba přímo v ŘJ? Ta by se nemusela objevit na diagnostice, že?
Díky.
Napsal: 24 úno 2018, 08:47
od slovacek.milos
[quote="the_miracle"]Diagnostika opavdu nic nepíše.
Pokud k situaci dojde se zařazenou rychlostí, problikne na cca 4 vteřiny kontrolka motoru a auto ztratí tah.
je pak zajímavé kdo tu kontrolku rožne

běžně tu kontrolku rožne uložená závada a ty ji nemůžeš najít,
Napsal: 24 úno 2018, 11:56
od octaviask
uz sa mi to stalo par krat ze jednotka nezapise zavadu..lebo proste nezapise...
budes sa musiet vozit s osciloskopom, budikom na tlak paliva....
Napsal: 24 úno 2018, 12:00
od slovacek.milos
octaviask píše:
budes sa musiet vozit s osciloskopom, budikom na tlak paliva....
- K problému dochází náhodně. Někdy se i 300 km neobjeví
Napsal: 24 úno 2018, 13:23
od octaviask
miloši a ako chceš odmerať čo ti "padá"?

ked ti jednotka nepomaha...
budes to musiet odmerat ručne.....a ano, tak sa budes 300km vozit s budikom a merakom.. alebo ešte mozes dalsie 2 roky patrat ktory kablik alebo snimac saskuje...
Napsal: 24 úno 2018, 19:19
od Marek001
Miloši ak vypadne indukčný snímač na kľuke (nehovorím o hall) tak väčšina jednotiek (ak nemá snímač vačky) nezapíše nič lebo pre ňu jednoducho prestal ísť motor a vybavené, takisto ako keby zdochol na križovatke (zas napríklad Felicia monomotronic to mala opačne). Ako som písal jedine nahrávať signál za jazdy, je to primitívne meranie ale treba samozrejme osciloskop s možnosťou záznamu. Dá sa to počas jazdy nahrávať aj sériovou diagnostikou, ale tá ma tak pomalú vzorkovaciu frekvenciu že nemusí objaviť nič.
Napsal: 24 úno 2018, 20:01
od slovacek.milos
felicia motronik to má tak že když startneš skočí tam závada snímač na klice KO dělají to všechny nikdo to nikdy neodstranil, smázneš, první start a je to tam
u toho fiatu je podle mě otáčkoměr a když vypoví snímač na klice měl by hned spadnout na nulu
Napsal: 24 úno 2018, 20:27
od Marek001
Ano Felicia monomotronic to má každá ale to tak vymysleli nejedná sa o chybu, s tým otáčkomerom čo sa týka Fiatu sa dá viac-menej súhlasiť.
Napsal: 24 úno 2018, 20:57
od slovacek.milos
raději nesůhlasit ale prověřovat,
ted si nevzpomenu, u jednoho opla to dělalo že jednou se rožla kontrolka motor vynechal a bylo to konektorem u pojistkovky a po púl hodině jízdy motor chcípl padl otáčkoměr a musel jsi čekat až schládne snímač setrváku někde vzadu
Napsal: 01 bře 2018, 11:12
od the_miracle
slovacek.milos píše:pokud ti problikne kontrolka motoru tak musí být v paměti nějaká závada,
udělej test jet na trojku přesně čtyřicet, kopni pětku a dej plný kotel,
pak napiš co se dělo
To jsem vyzkoušel, standardní chování. Předpokládám, že to je test palivového čerpadla.
Jinak teď už zase přes 150 km bez chyby...
Napsal: 01 bře 2018, 11:40
od slovacek.milos
ono spáš když ti to cuká do šedesáti tak ucpané vstřiky a když déle tak svíčky