1.4 TDi huli na bielo

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

:D to su zase otazky.....

ano za 30€ to mas na komplet nové :D :D repas je tušim cez 200€/ks...

povedia ti to čo sa opýtaš...čakať budeš kolko bude treba. ako spravne podotkol TDitech...EPSiek na toto je málo a roboty majú na mesiac dopredu.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Takže kouřit to začalo jak dlouho po výměně těch hyder a přetěsnění vstřiků? Jakou zpuchřelou hadici za tandemem máš na mysli? a čím jsi ji nahradil Tohle bude ono ...

Tak jen otázka, když byly vstřiky venku a dostaly nové gumičky, jak vypadaly šachty pro vstřiky a trysky samotné? Vačka je popsána jako OK, snad tedy víš, cos měl kontrolovat.
No a jak jste nastavili vahadla, info jsi měl? Korekce sice vypadají OK ale ty zohledňují nejen vstřiky, pokud budou všechny nastavené stejně blbě, korekce to neukážou.
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

TDI tech píše:Dovolim si oponovat vasej teorii o netesnosti vstrekov konkretne ovladacieho el. mag. ventilu. Musite si uvedomit ako vstrekuje PDcko ( nemienim to tu teraz vysvetlovat ). Napisem iba tolko ze funguje ( vstrekuje ) to presne opacne ako CRko. Takze ta teoria ( ten test netesnosti ) plati pre CR, ale rozhodne nieje aplikovatelna na PD z principu jeho cinnosti :kol1:
kludne to rozveď, mne pripada teoria v poriadku
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Pokud není magnet vstřiku napájen, nikdy v PD vstřiku nevzroste tlak natolik, aby se provalil skrz sedlo v trysce ... A pokud by vstřikovač i trysky samotné byly netěsné a nafta celým vstřikem skutečně protékala když by neměla, ECU by to poznala podle BIP a zapsala by chybu sama.

Kód: Vybrat vše

https://www.ulozto.cz/!9i7ujtoE/36-fabia-tdi-pd-pdf

Kód: Vybrat vše

https://www.ulozto.cz/!vQNPpYBbB/52-skoda-fabia-motor-1-4l-tdi-3valec-se-systemem-vstrikovani-cerpadlo-tryska-pdf
Naposledy upravil(a) Rayx dne 04 bře 2018, 10:38, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady je divné to,že to dobře chytá, /teplé studené/, výkon to má, spotřeba je normální , VODA SE NEZTRÁCÍ, takže je to silně podezřelé, vypadá to, že si motor někde přisává /a to jen někdy/ NĚCO, protože na fatální problém to nevypadá..Takhle přesně jsem to měl, když mi přivezli auto na těsnění, /když jsem se ptal, zda mizí voda, bylo mi řečeno, že ne/, ale přesto jsem sundal hlavu, vše O.K. bylo tam už nové těsnění- byl to čerstvý dovoz z D/tak jsem to dal zpátky a zvolil "Italskou opravu" a dal tomu kládu, co v tom bylo a hle, po asi 10 km na plné kule auto přestávalo hulit, až úplně přestalo...BYL PLNÝ VÝFUK VODY, PATRNĚ PO PRVNÍ OPRAVĚ TĚSNĚNÍ, A AUTO BYLO SE ZÁVADOU PRODÁNO.. :)
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

frantisek28 píše:
Ale ten biely dym ma teraz dostal. Este predtym tesne, nez to zaclo dymit, tak som mal problem s hodne dlhym startom, no za to mohla jedna hadicka za tandemom, ktora bola spuchrela a zalamovalo ju. Po vymene starty v poriadku.
Tipuju, že to souvisí a tam je třeba hledat, co to bylo a čím bylo nahrazeno ;) Podle VAGu to nyní vypadá na EGR OFF nebo minimálně omezený ...
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Zacalo klepkat (jedno) hydro, tak som ich dal vymenit, pritom sa vymenili aj gumicky na vstrekoch. Mechanika som sa pytal v akom stave boli sachty, vravel ze boli dobre (motory robi, tak snad vie co vravi)
Auto jazdilo daku dobu doma. Potom som ho prevetral vyletom za hranice, kde som na nom urobil cca 5-6000 km.
Potom zaclo blbnut startovanie, dlho tocil nez chytnul. Nasiel som spuchrelu hadicku. Na privode tandemu, ta kratka, zalamovalo ju. Po jej vymene starty OK (pouzita palivova hadica). Dake mesiace auti jazdila doma baba, ona robi malicko kilometrov a ze je zaclo hulit.
Hentak huli uz asi cca 500 km, pol roka odhadom.
Chladiaca zmes je stale v polovicke expanzky, nik nedolieval.
Olej podla mierky sa nestraca.
Chyta dobre. Aj teraz v tych mrazoch nebol problem (pred rokom menene zhavice).
Na zlu vacku by ma snad mechos upozornil a ja pred tyzdnom som zhodil dekel a som ju pozeral, vyzera byt v pohode, bez znamok dakeho defektu, na palcoch skosene hrany.
EGR je omezene, ale uz asi cez 6-7 rokov, teda nastavene na minimum co vag povoli.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Takže to nějakou dobu jezdilo a mělo málo nafty díky zalomené přívodní hadičce na tandem? No málo nafty dovede taky divy, zkus to nadopovat VIFem a třeba jen na flašku přímo u motoru, jinak to bude muset servis otevřít.
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

Ale keď to podľa zakladateľa témy, nežerie olej ani vodu. Tak to musí byť nafta.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ještě vidím, 500km za půl roku, poznal by se úbytek vody nebo oleje? Když to nyní projíždíš, kolik tomu dáš km? Chtělo by to pořádně prohřát, to by pak mohlo ukázat víc.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

to stanox / rayx: PD vstrekuje tak ze zatvory prepad. To znamena ze pokial je el. mag. / prip. piezo ventil deaktivovany cely vstrekovaci cyklus ( vstrekovaciu davku paliva ) vstrekne do prepadu. Ked RJ aktivuje ventil ten vystrci supatko a upcha prepadovy kanal. Tym prudko narastie tlak paliva ktory pretlaci pridrznu pruzinu ihly vstrekovacej dyzy a dojde k vstreknutiu paliva. Este sa vratim k tej aktivacii. Ked vytlaci supatko tak vplyvom rychlosti pohybu, tlaku atd ma supatko zakmita a tento pohyb spatne naindukuje malinke napatie, ktore je oznacene ako BIP a funguje ako spatna vazba pre RJ o zaciatku vstrekovania ( uholu vstreku ) . Z toho vypliva, ze pokial by samotny el. mag. ventil vykazoval znamky netesnossti, tak do spalovacej komory sa ziadne palivo samovolne nedostane, max. sa moze dostat dnu do motora, ale nie do valca. Pokial by netesnili sedla vstrekovacov tak vtedy stecie palivo z okolia vstreku dnu do valca ( spalovacej komory ). Osobne som uz takyto problem riesil. Boli praskliny na halave v okoli dyzy a cez nich padala nafta. Studeny start bol tragedia. Motor dlho tocil a po naskoceni cmudil na bielo.
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

TDI tech píše:to stanox / rayx: PD vstrekuje tak ze zatvory prepad. To znamena ze pokial je el. mag. / prip. piezo ventil deaktivovany cely vstrekovaci cyklus ( vstrekovaciu davku paliva ) vstrekne do prepadu. Ked RJ aktivuje ventil ten vystrci supatko a upcha prepadovy kanal. Tym prudko narastie tlak paliva ktory pretlaci pridrznu pruzinu ihly vstrekovacej dyzy a dojde k vstreknutiu paliva. Este sa vratim k tej aktivacii. Ked vytlaci supatko tak vplyvom rychlosti pohybu, tlaku atd ma supatko zakmita a tento pohyb spatne naindukuje malinke napatie, ktore je oznacene ako BIP a funguje ako spatna vazba pre RJ o zaciatku vstrekovania ( uholu vstreku ) . Z toho vypliva, ze pokial by samotny el. mag. ventil vykazoval znamky netesnossti, tak do spalovacej komory sa ziadne palivo samovolne nedostane, max. sa moze dostat dnu do motora, ale nie do valca. Pokial by netesnili sedla vstrekovacov tak vtedy stecie palivo z okolia vstreku dnu do valca ( spalovacej komory ). Osobne som uz takyto problem riesil. Boli praskliny na halave v okoli dyzy a cez nich padala nafta. Studeny start bol tragedia. Motor dlho tocil a po naskoceni cmudil na bielo.
A moze zly vstrek aj vydavat tuhe kovove zvuky ?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

TDI tech píše:Boli praskliny na halave v okoli dyzy a cez nich padala nafta. Studeny start bol tragedia. Motor dlho tocil a po naskoceni cmudil na bielo.
Tohle by ale mohlo odhalit změření komprese, za studena i tepla. A jistě by se projevilo také na korekcích, ten válec by byl slabší a korekce by byla do plusu. I změření tlaku na tandemu by něco napovědělo.

Frantisek by mel autí projet a ohřát, ty screeny dělal, když měl ohřáto jen na 41 stupňu a jestli nahrkaj jen 500km za půl roku, takže permanentně asi studený, to na TDI není dobře. Projet delší štreku, prohřát, posoudit kouř a znovu zkouknout měřené hodnoty.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

PD je zname svojim charakterostickym kovovym takym zvonivym ostrym zvukom. Ale vysloveny klepot je uz problem. Tazko povedat ked som to nepocul na zivo, ale samotny vstrekovac by nemal klepat, jedine zeby sa uvolnil v sachte. Klepot v motore moze mat na svedomi zla tryska, ked pochcava. Ale to je taky prenikavy vyrazny kladivkovy klepot.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A nebo vymlácené čepy na vstřicích a vahadlech a tedy zvětšená vůle, to umí taky pěkně klepat ... Tam musí být neustále "napnelismus" i momeňtě, kdy vstřik není v pracovní fázi.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“