Zákaz/omezení nafťáků???

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Mateo15
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10 led 2018, 20:23
Bydliště: Brno

Zákaz/omezení nafťáků???

Příspěvek od Mateo15 »

Zdravím ropáci, co si myslíte jak je teď velký haló ohledně zákazu vjezdu naft do center různých měst v Německu? Někde jsem četl že bude povoleno jen naftam s eur.5... Co si o tom celém myslíte? Mám se bát koupit zase naftu až se zbavím současného ? Co si o tom celém myslíte? (hm) :)
BMW 120d N47
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Zákaz/omezení nafťáků???

Příspěvek od zero1724 »

Je to tak, ve velkých městech je skoro všude v centru parkování pouze pro Euro 5 a více. Do budoucna mají mít vjezd do města pouze vozy s Euro 6.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Tak ti nevím, zatím jsem všude zažil Umwelt zone na zelenou plaketu = EU4 8)
Nicméně se zjevně požadavek na EUx bude zvyšovat.
Co je jisté (již schválené) jsou ceny dálničních známek 2019, kde je již celkem patrný zájem "postihovat diesel"...
např.
10-ti denní pro objem 1,9l a EU 4 až 6
- pro benzín 4€
- pro diesel 14€ (LOL)
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ať jdou fakt do háje...
Přitom to celý odpálili oni se svojí slavnou dieselgate a my ( myslím češi ) jak ochotnmí beránci si to za chvíli vezmeme za své a pro jistotu zakážeme vjezd do měst i elektromobilům,co kdyby jim tam bouchly baterky že....
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

7 největších nákladních lodí vyprodukují za rok víc než celá automobilová doprava na světě včetně autobusů a kamionů. Navíc tyto lodě v mezinárodních vodách spalují místo nafty mazut s vysokým obsahem síry. Pro ně na otevřeném moři neplatí žádné emisní limity.

Počet vozidel jen v Německu je zanedbatelný oproti počtům aut na kontinentech. I kdyby přestali jezdit všechny auta a znovu osedlali koně, tak to se vzduchem neudělá nic. Prostě je to kapka v moři.

Od roku 2020 chtějí v Německu přestat vyrábět úplně spalovací motory a budou jen vodíková/plynová/bateriová/alternativní. Tečka čau.

Jen ať si města zakážou nafťáky a potká je to co potkává každé náměstí kde je vyloučena automobilová doprava a dopravní umrtvování. Centra měst se tak vylidní, obchody zkrachují a nebo budou jen přežívat. A veškerý život se přesune na okraje měst.
Samozřejmě že úřadníci s diesly si odhlasují vyjímku...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Což my, ale co taxíkáři? Už stačili pustit dávky kouře během stávky a teď přejdou na benzin, samozřejmě na přímý vstřik, budou kloktat po metropoli, aby jim to moc nežralo a motory budou lehat a chrastit a chrastit až dochrastí a mecháni v Praze budou mít žně...Ale zatím bych se moc neplašil , Adriana má velký startovní rozběh a nestačí podvazovat mosty, aby nespadly.. :)
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

WOB>> Tie namestia by mali byt bez automobilov konecne nieco rozumne aby si si aj na namesti daval pozor ci ta nejaky chuj nesejme a kazdy by sa najradsej az pred dvere viezol a kedysi bol tych aut x krat menej ako dnes uz sa to riesi vsade vo veljych mestach aj u nas zachytne parkoviska na zaciatku mesta a mestska doprva ktora bude jazdit casto bude rozvazat teraz ides do mesta a 2 hodiny sa iba trepes v kolonach k comu to je dobre ?
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

rudy až budou záchytná parkoviště, kde si zaparkuju vozidlo a za cenu parkovného pojedu MHD po městě, tak i když nebudu mít zakázaný vjezd do města také toho využiji. Ale v době kdy použít MHD je 3x delší dojezdová doba než použít auto a musím si parkování platit zvlášť od MHD a to za cenu která značně převyšuje PHM vozidla mě k tomu prostě nedonutíš jinak než zákazy... ale pak si rozmyslím, jestli budu preferovat služby ve městě nebo tam kde mě to zakazovat nebudou...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Tak je to bohužel....já bych klidně jezdil do práce dopravou,ale autem tam jedu půl hodiny za náklady sto korun a dopravou tam pojedu dvě hodiny za stejnej peníz...
A já se znám,jezdit veřejnou dopravou akorát bych zase začal chlastat když člověk nemá brzdu že musí ridit (rofl) (rofl)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ja som to tak minule rátal, a chodiť autobusom mi vyšlo ako luxus. Cenovo to vychádza skoro rovnako ako auto (keď predpokladáme napr Feliciu, Fabiu SDI a pod) ale najväčšou hodnotou je čas - musíš ísť na zastávku s časovou rezervou, potom tam čakať, bus môže meškať, ide pomaly, stále zastavuje a málokedy ťa dovezie až na miesto určenia teda = ďalšia strata času. MHD je výhodné ozaj asi len vo veľkom meste ale záchytné parkoviská sú nevyhnutnosťou. A je pravda že človek ani toľko nechlastá keď chodí furt s autom :)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Ano teraz je to este slabe a casovo sa to neda porovnat a to chlastanie by asi prislo haha ale napriklad v De v Belgicku co som videl na zeleznicnych stanicach velke parkoviska ludia tam idu autom odstavia a vlakom cestuju aj 200km ak ide rychlovlakom je na tom lepsie s casom a aj si oddychne kedy to pride sem sa uvidi ale pri coraz viac autach na cestach s tym musia cosi urobit kapacita nepusti .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

POVINNÁ ČETBA:
Už nějaký ten pátek přemýšlím, proč se v EU prosazují naprosto nesmyslné normy, závazná pravidla, standardy… Proč musí výrobek s názvem X obsahovat Y% něčeho, jinak se tak nesmí prodávat, proč nesmí mít potravina v sobě jednu konkrétní látku, proč při pěstování nelze použít konkrétní herbicid, proč musí vysavač mít výkon pod 800 wattů, proč nesmíme svítit žárovkami, proč auta musí splňovat čím dál přísnější emisní normy, proč dotujeme elektromobily, proč dotujeme zemědělce…

Evropa chrlí od stolu jedno omezení za druhým. Tento diktát se tváří se na první pohled nesmyslně, ale není. Jsou od toho, aby získaly čas ve třetí světové válce. Ekonomické válce.

Předně se všichni v Evropě tváří, jak máme svobodný trh, ale ten už dávno nemáme. Žijeme v době globalizace a není problém nechat si přivést kryt na telefon z Číny za dolar a ten pak prodávat v nákupním centru za 500 Kč. Ani není problém si nechat koupit od pana Zary tričko za půl dolaru z Bangladéše a prodávat ho v outletu za 700 Kč už se slevou 50%. Všechna tato naprosto bezcenná droboť je prodávána s neuvěřitelnou marží. Cena se rozpustí v dodavatelském řetězci. Jediné dvě osoby, které na tom rozhodně nevydělají, je švadlena v Bangladéši a pokladní v nákupáku. Evropa se musela vzdát otrocké práce, díky socialistické politice prosazující minimální plat. Nikdo nebude makat za deset tisíc dvacet hodin denně, aby nakonec vyrobil tričko dražší a se stejnou kvalitou jako zvládne armáda desetiletých holek za misku rýže. Motivace přežít je na okraji džungle v plechové krabici mnohem větší, než u profesionálního pobírače dávek.

Většina těchto globálně dovážených výrobků se dá charakterizovat jako velmi jednoduchá na výrobu, v čase mechanizace, pokročilé automatizace a moderního otroctví je lze vyrobit za několik sekund v místě s minimálními náklady a nulovým knowhow. Nemají žádnou přidanou hodnotu a ani výroba pomocí nemodernějších robotů s AI se nevyplatí. Podobně jsme outsourcovali v 80. a 90. letech odvětví, které nám smrdělo otrockou prací do Asie, výrobu elektroniky. Bohužel se elektronika nečekaně prosadila do takové míry, že jsme na ni životně závislí a přesto o její výrobě dnes už nevíme absolutně nic a nedokážeme v Evropě postavit jakkoli konkurenceschopnou továrnu. V EU není žádný globální výrobce, všichni sídlí v Asii/USA.

Dovážené výrobky mají společného jmenovatele. Jsou to malé výrobky s neomezenou trvanlivostí a díky neustále zlepšující se logistice je raději dovážíme, než abychom viděli v našem okolí ušmudlaného otroka pracujícího za jídlo. Bezďák nám nevadí, ten si zvolil svůj osud sám. Běda, kdyby spotřebitel viděl ve svém okolí chudobu v míře větší než u náhodných jednotlivců, kolem kterých může procházet se zacpaným nosem nebo s nosem zabořeným do telefonu. Spotřebitel pak může vyrazit na dovolenou do jihovýchodní Asie, kde 100 metrů od letoviska uvidí ekologickou výrobu svých triček dětmi a ve spáleništi džungle připravovanou plantáž na organické potraviny. Vše skvěle funguje, nikdo nepochybuje.

Jediný průmysl, který nám tak nějak v Evropě zbyl je automotive, potravinářská výroba a drobnější zpracovatelská odvětví, kdy je levnější vyrobit věc lokálně, než ji dopravovat přes půl světa, typicky stavebnictví, výroba papíru, zpracování kovů, dřeva…

Zastavím se u automotive. Vše začalo v USA, kdy se Ford rozhodl dát každému do ruky volant, stejně jako Jobs nalepit prst na displej, nebo pan Morris zastrčit do huby cigáro, protože to znamená z̶i̶s̶k̶ svobodu. Přišla druhá světová válka a všechny aktivní strany přestaly vyrábět tanky a začali s auty. Najednou jsme získali tři různé směry. Objem a velikost made in USA, výkonost a spolehlivost Japonců a evropské ehm. Celkem dlouho se dařilo držet zdánlivý „konkurenční boj“ podobně jako se drží nyní u telefonních operátorů nebo u potravinových řetězců. Mezitím se v Číně začali kopírovat nejdříve asijské motorky, Evropana to nezajímalo. Pak se tyto motorky umísťovaly do rikš, stále jsme byli vysmátí. Začali přidávat plasty a lepší materiály, Evropan začal zpozorňovat. Když dojel Číňan do Ženevy na autosalon, Merklová se mohla posrat. Víte, jaký je rozdíl soudruzi mezi čínským a evropským autem? Před pěti lety byla čínská auta k smíchu, teď je k smíchu cena evropského se stejnou kvalitou.

Evropě začalo téct do bot, musela reagovat. Vymyslela si nařízení, které zamezí dovážet baťovi levný škrpále z Číny. Emise, to je ono, zatrhneme CO2, nebudou moci dovážet. Automobilkám to povíme s předstihem. Začíná téct do bot, už zase dělají auta s podobnými emisemi… Rychle zpřísnit normu, jde nám o čas. Euro 1,2,3,4,5,6,6c …. Automobilky už neví jak lhát, máme tu Dieselgate, prostě to ututláme a tisíce aut v USA hodíme radši ze skály… Už máme plný gumáky, vodu po krk, co teď? Od roku 202X už pouze elektromobily. Čína začíná chrlit elektromobily dřív, než zaschne inkoust na směrnici, ve fabrice překreslí 5S čáry na podlaze a sepíšou SOP. Voda je u stropu a šnorchl už je plnej vody. Co teď? Zákaz dieselů do měst! Po snížení limitu CO2 snížíme i NOx o řád, prašnost … Nařízení už jsou v takové křeči, že už je to naprosto evidentní.

Mezitím… pohleďte: Kopie Porsche za 1/5 ceny. Ne za polovinu, ale za pětinu. I s nálepkami Porsche v kaslíku. Vlhký sen každého realiťáka nebo středního managera. Kolik by to asi stálo nacpat do kontejneru a poslat lodí? Nestojí to za poznávací auto výlet přes půl planety a ještě mě to bude stát méně než nová oktávka? A proč teď stojí Karoq 2x tolik co Fabie, když má jen o 5cm delší péra a tlumiče? Proč cena práce v Evropě raketově roste? Kolik teda bude stát další oktávka, když budou mít dělňasové 45 měsíčně, manažeři vyšší plat a automobilka vyšší zisk? Proč se linka na Karoq staví v Rusku a Fabie se nenalakované vozí do Německa? Tohle už smrdí ani jako ryba. Bublina praskne, dávám ji 2-3 roky.

Jak to Čína dokázala? Minulý rok Čína devalvovala svoji měnu téměř desetkrát a kašle na chudobu. Neustále nakupuje dluh jak USA, tak EU, ale nakupovat dluh USA už přestala, kdy to udělá i u EU je otázka. Čína sere na jakékoli normy. Výzkum a vývoj? Prototyping hned vedle továrny. Něco nového na trhu? Zkopírujeme, do pár dní přestavíme linku a na konci týdne máte vzorky pro odběratele. Technologická milionová velkoměsta rostou rychleji, než na úřadě vyřídíte povolení na přestavbu chaty na cihlový domek, legislativa žádná. Nejdřív se postaví stánek na tržišti, až pak se vyřizují papíry a účetnictví. Žádné placení sociálního a zdravotního ještě než začnete podnikat, až když budete v plusu. Strategické řízení s cílem zničit USA a EU, žádné kecání a makání na Krndu.

Co se týče potravinového průmyslu, vyvstává taktéž několik podivných otázek. Proč v době totálního blahobytu a růstu ekonomik jsou potraviny čím dál dražší a méně kvalitní? Proč je vodňanské kuře i přes dotace stále menší a menší, za chvíli bude v krámech ve verzi balut egg. Proč se balení Milky a prakticky všeho v Lidlu zmenšuje o 10% a cena nepatrně i přes to roste? Třeba med 900g, 450g, džus 400ml místo 500ml. Máslo 200g místo 250g, salám XXL v akci s nižším obsahem masa a vyšším obsahem vody než standardní verze. A hlavně vejce! Velikost M už je skoro S… můžu pokračovat donekonečna. Jak to, když máme dotace a Babiš sedí na ministerstvu a optimálně se dotuje ze všech stran?

Strategie Německa byla totiž jasná. Díky kontrole EU společně s Francií si rozdělili Evropu napůl a společně vládli. Zavedli kvóty na cukr, zlikvidovali cukrovarnictví v ČR, to samé dobytek… jakýkoli zpracovatelský průmysl byl strategicky přesunut. Zemědělcům dali více dotací, ať se soustředí na dojení, sklízení a vše ostatní ať nechají na dalších státech EU a své zařízení rozprodají nebo nechají zchátrat. Ti pitomci to uvítali. V Německu se mezitím postavily za dotace zpracovatelské závody na maso i potraviny. Stejně jako nedovolí, aby Škodovka nabízela auta lepší než VW, tak nedovolí, aby někdo jiný dělal konečnou úpravu potravin. Proto na etiketách potravin vidíte putování po celé EU a finální zpracování je téměř výhradně v Německu, pokud nebudete půl dne prohledávat regál. Co s tím uděláme v ČR? Ze státního znovu rozjedeme zpracovatelský průmysl? Kdeže… ohneme hřbet a necháme si do zadku strčit Německou bio mrkev.

Je zajímavé, že všechny obchodní řetězce kromě Tesca (Globus, Lidl, Kaufland, Albert) sídlí v Německu. K popukání je třeba cenotvorba DM drogerie v ČR a Německu. Je velmi podivné, že Němci za čtyřnásobný plat kupují stejně drahé zboží a potraviny jako u nás. Přitom jsou tam vyšší nájmy, platy zaměstnanců, cena dopravy… Kde je ten zakopaný pes? Řeknu vám kde. Německé řetězce zejména profitují v koloniích a svůj provoz v Německu dotují ziskem na východě. Proto stojí potraviny stejně v Německu jako zde. Plus se sem samozřejmě vozí odpad, který už ani v dojčlandu psi nežerou, ale důchodci si kvůli tomu na půlhodinové Kaufland frontě vymlátí navzájem zuby z huby.

Zajímavé bude taktéž vyústění aféry s platy řidičů. Kam to povede? Bude i Hans kamioňák jezdit za český plat v ČR? Bude mít sledovací krabičku a flexibilní plat podle místa kudy projíždí? Bude i pokladní v Lidlu a montér ve Škodovce dostávat minimální říšský plat?

Situace v EU nemá řešení, dobře to rozhodně nedopadne. Buď se trhneme a Czexit způsobí návrat cca do roku 1990 a brutální pokles životní úrovně a kolaps průmyslu a vyžereme si to od Havloidů, Drahošů a Švarcbergů, nebo se necháme ještě chvíli vyžírat Němci a padne celá EU zároveň během několika let s ještě větší razancí. Pak si nás snadno koupí Číňani a pod taktovkou Hrabiše jim budeme posílat potraviny a ohýbat hřbet v čínských montovnách 20 hodin denně, jinak nám nedají ani tablet, ani jinou součástku do počítače.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Někdy mám pocit, že se Němci už totálně pomátli. Začalo to s nima jít z kopce cca od rozhodnutí, že odstaví všechny jaderné elektrárny...

Jediný pozitivum na tom je, že bude hodně levných naftových aut z Německa na prodej :)
WOB píše:7 největších nákladních lodí vyprodukují za rok víc než celá automobilová doprava na světě včetně autobusů a kamionů. Navíc tyto lodě v mezinárodních vodách spalují místo nafty mazut s vysokým obsahem síry. Pro ně na otevřeném moři neplatí žádné emisní limity.
to je sice asi pravda, jenže ta loď ti nejezdí pod oknama a na tom moři se to zvládne trochu rozptýlit. Ve velkých městech jsou auta často hlavní znečišťovatel. Projít se kolem rušné ulice není na plíce úplně lahoda. Takže nějaké omezení je určitě na místě, ale mělo by to být rozumně nastaveno, třeba od Euro 3 výš, a né vjezd pouze pro euro 6...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
matess
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 03 srp 2007, 12:59
Bydliště: Brandýs n/L

Příspěvek od matess »

Díky WOBe za "hezký" počtení.
Jen se trochu obávám, aby se k tomu omezení nafťáků nepřidalo i omezení FSI/TSI benzínů bez GPF.....
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Wobe, tohle všechno by šlo odstranit, pokud bychom se vrátili na úroveň šičky z Bangladéše..Nebo naopak, což by šlo ještě hůř, protože blahobyt po celém světe by planetu dorazil..EU má jeden hlavní problém, že spolupracuje 26 států a snaha je, aby každý občan EU měl všude na území EU stejnou možnost nákupu min. obdobně kvalitního zboží a také s názvem, který má pro celé EU obdobný význam..Takže vznikají třenice, což je vlastně pochopitelné, protože názory a úrovně jsou různé..Nadávat na Němce je sice možné, ale většina čecháčků touží se mít jako oni, přitom my jsme jen jejich bídní přidavači...Prostě blahobyt s sebou nese tyto věci, LIDÉ CHTĚJÍ MÍT VŠE NEJLEVNĚJŠÍ V PRVOTŘÍDNÍ KVALITĚ..Což je často naprosto protichůdné, takže se nakupuje nejlevněji všude po světě a pak s velkou marší prodává jako drahá kvalita..Znáš někoho, kdy by na druhém nechtěl vydělat? Od toho je člověk svéprávný, aby posoudil, co musí mít a co ne. A hlavně přemýšlet, bohužel to velmi bolí..Ale budeš jistě brzo potěšen , postupně se u nás otráví základ kapitalismu, což je svobodné podnikání a zůstanou jen ti velcí, které část občanstva obdivuje a volí..Různorodost služeb se vytratí, služby se zmenšíí a velmi omezí a nám to zjednodušší život..Bude jen jedno máslo, zmizí soukromí pekaři, bude jediný čechchléb, pivo Eu, kuře jako podle kopíráku a bude tam možná i jedna viněta AGROFERT..A budeme spokojeni, "všichni" budou mít jej jednu volbu, bude jeden název všech servisů apod...Já nemám výčitky, že jako Evropan mám vyšší úroveň než ti druzí, nebylo to zadarmo, ale jsem skromný a jahody z Afriky nebo podobné píčoviny nekupuji, a na rozdíl od některých spoluobčanů si toho velmi vážím..Ale pokud se národ rozhodne, že se rozdělíme s Bangladéší o naši úroveň, proč ne...Já to zvládnu, na rozdíl od mnoha nenasytných spoluobčanů... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“