motory k pláči..

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Marek77 píše:Taky si myslím, že elektrika je jedna velká nafouknutá bublina. Budoucnost v ní možná je, ale nikoli globální. To nepřipadá v úvahu.

Jako alternativu do měst místo hulících stokrát přetočených nafťáků - ano, rád, proč ne? Ale na dovolenou do Chorvatska s elektrikou nikdy nepojedu, a nikdo nikdy nepojede.
S tou bublinou uz si ale nejses tak jisty jako pred pul rokem ze?

Choravtsko vydalo nejaky zakaz pro vjezd EV? Nebo jako myslis dojezd? To je pouze otazka casu... V podstate vse, co jde letos na trh umi realne 400-500km (myslim ty sofistikovanejsi znacky, ne trikolky pro 15ti lete). BMW i3 je na trhu 5let a letos dostane 3. generaci akumulatoru, puvodni dojezd se navysil ze 150 na realnych 350km, behem 5ti let. A to v podstate za stejnou cenu vozu.
Argument dojezdu ve prospech spalovaku bude behem nekolika malo let naprosto lichym. Pro vetsinu uzivatelu je lichym uz dnes - ne kazdy ma nutne potrebu jet v lete do Chorvatska 1000km na jeden zatah po preplnenych silnicich ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dokud na jedno nabití neujedu 1500 km a poté nebudu schopen mít za pět minut nabito energie na dalších 1500 km, je pro mě elektro pohon o ničem. A toto s bateriemi nebude možné nikdy. Prostě to nejde. Jsem elektrotechnik a vím, že tak velkou baterii jednoduše není možné tak rychle nabít, aniž by ji to nezničilo. Nejde to - tečka.

Japonci testují pohon prostřednictvím kondenzátorů o obrovské kapacitě. To je dle mého názoru to, co jediné v elektrice má smysl. Prakticky neomezená životnost, absolutní odolnost proti zkratu, dojezd přímoúměrný kapacitě kondenzátoru, nabíjení otázkou několika sekund (doba je závislá jen na velikosti zdroje, protože kondenzátoru, na rozdíl od baterií, nevadí nabíjení obrovskými proudy). Dokud nebudou kondenzátory stanovené jako jediný pohonný systém elektromobilů, je všechno elektrolobbování absolutně mimo mísu. Pokud mi vydrží kondenzátor celou životnost elektromobilu, nemusím mít starost o to, co s použitou baterií.......

Přemýšlel jste někdo, kdo kopete za elektropohon, nad tím, co s použitými bateriemi? Jak fatálně to zatíží životní prostředí? Jak nákladná a náročná bude recyklace, likvidace? Nad tím nepřemýšlíte nikdo - bohužel ani ti, kteří to vyvíjejí.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 12 bře 2018, 15:59, celkem upraveno 3 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

nj. akorát pak aby sis doma chvíli posvítil žárovkou, tě bude stát denní výdělek.. aby stát dohnal ztrátu ze spotřební daně na paliva... a nebo uvalí tu daň na ty elektromobily a pak bude půlka republiky chodit pěšky.. a navíc o žebrácké holi, když fabriky přestanou chrlit auta jak rohlíky.. :?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jasně - to je další důvod, proč to reálně nemůže fungovat.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

legrace jsou i solární panely.. někdo si to proloboval.. my mu to platíme.. a v momentě kdy skončí životnost, zůstanou plné louky bordela, který pak jistě bude likvidovat stát...
navíc.. už výroba toho panelu zničí víc životního prostředí, než kdy ten panel ušetří... ale je to fajn, je to byznys...
v čajně stojí fabrika na surový křemík, ne jedna, kolem ní je díky jejímu provozu poušť a vedle ní stojí elektrárna, která zásobuje jen tu fabriku a do luftu chrlí další bordel...
elektroauta vnímám podobně..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jasně, to je ta nedomyšlená recyklace odpadu..... Tak to po pár letech bude i s baterkama "ekologických" a "bezemisních" elektrovozidel.

Vozidla na fosilní paliva jsou "neekologická". To je dnes značně diskutabilní, to za prvé. Ovšem po ukončení životnosti auta je z něj hromada kovů a plastů - materiálů velmi snadno, nebo poměrně snadno opětovně využitelných. To za druhé.

Takže co je vlastně ekologické? Já nevím, ale pro mě je ekologie jednoznačně na straně vozidel na fosilní paliva.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

ta recyklace je spíš už asi taky domyšlená.. někdo si na to už brousí zuby a za těžké peníze to pak nasype do moře nebo do lesa..
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jak logické přece......... ;-)


Tak například prehistorický elektromobil Nissan Leaf. Před třemi lety jsem absolvoval odbornou exkurzi (v podstatě školení) na tenhle vůz. Nebudu tvrdit, že to nejede pěkně. Jede. Ale jak je to dál?

Ta věc má baterii o celkovém napětí 400V. Uložena je pod zadními sedadly a částí zavazadlového prostoru a její hmotnost je téměř polovina celkové hmotnosti vozidla !!!!!
Je složena (teď mě neberte za slovo, nepamatuji se už přesně, družná prsatá kolegyně byla zajímavější objekt :-)) tuším z 96 v sérii zapojených článků o jmenovitém napětí něco málo přes 4 Volty (asi 4,2 nebo něco podobnýho). A pozor !!! - každý z těchto článků má vlastní řídící jednotku a každý z těchto článků lze samostatně diagnostikovat.

Kolik tak asi zbytečných věcí v tom autě je? Vy řvete, když v blbý oktávce máte 12-15 řídících jednotek. Co byste dělali s Leafem, když jen jeho baterie má takových jednotek skoro stovku?????

Pokud jeden jediný článek skape, skape celé auto, protože kapacita baterie sériově řazených článků je rovna kapacitě nejslabšího článku baterie (podobně jako u článků řetězu). A co potom? Potom přijde boreček a milý vadný článek za úplatu vymění, dobije a zdiagnostikuje - práce bratru na celý den. Ono to totiž lze, což je bezesporu úžasná zpráva. Tedy pokud jej zrovna mají na skladě, že? Ovšem ta méně úžasná zpráva je pak pohled na fakturu. Před těmi cca třemi lety, kdy jsem byl účasten tomu školení, stála výměna jednoho článku baterie (včetně veškerých s tím souvisejících úkonů) přes 20 tisíc korun českých. Nu, a copak se stane poté? Po nějakém čase odejde další článek, pak další a další....... Jak mrzuté, že? Víc k tomu psát nebudu, myslím, že není třeba.


Já nevím, jak vy ostatní, ale dovolím si to shrnout:

Kdybychom volili motorizaci svého vozidla vždy s ohledem na zdravý lidský rozum, bylo by nám lépe. Nemuselo by možná docházet k nesmyslným represím a brojení proti naftovým motorům ze strany EU a národních vlád. Kdyby benziňáky jezdily tak, jak se od nich čeká, nafťáky tak, jak se od nich čeká, bylo by všechno v pořádku. Jenže Ferda si koupí tédéíčko, protože mu chlapi v hospodě řekli, že uspoří palivo, pak s ním ročně najede 3567 kilometrů po Kauflandech, krematoriích, chajdaloupkách za městem a mateřských školkách............... Měl by dostat po tlamě, milý Ferda. Viz můj soused se SantaFé 2,0CRDi: "Čéče, mně to žere jak prokoplý. V příručce píšou kolem šesti litrů a já se nevejdu pod deset. No jak je to možný??? Neumíš mi to spravit? Ono to je asi rozbitý. No musí to bejt rozbitý, když to tak žere, ne?" A v listopádu minulýho roku: "Mě vyhodili z emisí!!! No jak je to možný, tohleto??? Dyk to má najeto jenom stovosumdesátpět tisíc!!! Za šestnáct let!!! To je nový auto přece!!! Točili to na takový wobrátky, že mi motor málem vyskočil z kapoty, pak mi řekli, že motor je nevyhovující a vyhnali mě. A ještě jsem těch šest stovek musel zaplatit, no považ!!! A co teď mám jako dělat s tím autem, no? Kdo mi to opraví, nebo mi vysvětlí, co a jak dělám blbě, že je to nevyhovující???"
Bráchův známý z vesnice: "Pavle, poradíš mi, jaký auto koupit pro manželku? Je to tak na poskakování tři kiláky do Chodova, pět kiláků do Varů a tady kousek ke tchyni". "Kup malej benzinovej motor, Michale, tak kubaturu kolem 1,2-1,4, to bude fajn." ...... Tři týdny poté: "Pavle, tak jsem to koupil. Hele, je to Rúmstr, jedna štyrka tédéíčko s ňákým prej že filtrem na vejfuku nebo co. Ale má to málo najeto a je to jak nový!!!!! Hele a za super prachy to bylo, wod známýho, co se vyzná."

Pak se nemůžeme divit, že radní kopou a vyhánějí naftu za hranice města.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 12 bře 2018, 17:08, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Nepovazuji se propagatora EV, jsem ale jeho uzivatel stejne jako spalovaku, muzu porovnavat. Kolem EV koluje hromada mytu a nesmyslu, ktere se papouskuji i zde.

Predne EV neni 100% ekologicke reseni, nikde jsem ani nezaznamenal, ze by to nekdo tvrdil. 100% reseni osobni dopravy neexistuje a asi ani nikdy existovat nebude. Oproti spalovakum je to ale posun znacny, a nikdo me uz o opaku nepresvedci.

Recyklace akumulatoru samozrejme mozna je, narozdil od vyhoreleho fosiliniho paliva premeneneho z 3/4 na odpadni teplo, jedy, tezke kovy a karcinogeny. Ty motorove oleje, filtry a dalsi spotrebni material se asi take jen tak premeni ve fazole. A to nechavam ted stranou, ze dostat to palivo ze zeme do nadrze spalovaku je energeticky, ekologicky i logisticky mnohem vetsi prusvih, nez nabijeni z rozvodne site.

To, co jsme se ucili pred 20ti a vice lety ve skole o akumulatorech, uz opravdu neplati :) Situace se zasadne meni nekolikrat do roka, a to jsme v podstate na zacatku boomu vystavby vyvojovych center akumulatoru a elektropohonu. Loni jedno vyrostlo v OV, pristi rok dalsi tusim u KV. To je take duvod, proc se do toho Lithia pod Cinovcem zase az tolik nikdo nehrne, ono nemusi byt take za par let uz vubec potreba.

Baterie u Leafa nema ani omylem polovinu jeho hmotnosti, a argumentovat slozitosti pohonu v neprospech EV snad ani nema smysl komentovat.

Pokud ma chut nekdo se vice vzdelavat, tak zde jeden, dle meho nazoru, objektivni (kterych je jak safranu) clanek:
http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nas ... hy-clanek/
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V České republice je v tuto dobu registrováno přes osm milionů vozidel se spalovacím motorem. Z toho cca 5,4 milionu jsou automobily osobní, ostatní jsou automobily a stavební stroje s většími motory. Kdyby ty emise, co jim lezou z výfuků, byly opravdu tak škodlivé, už jsme tu všichni dávno, dávno pochcípali!!! No a tohle zase nikdo nevymluví mně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Marek77 píše:Dokud na jedno nabití neujedu 1500 km a poté nebudu schopen mít za pět minut nabito energie na dalších 1500 km, je pro mě elektro pohon o ničem.
Toto je taky často užívaný stupidní (promiň) argument. Ty ujedeš 3000km s jednou 5min přestávkou na jeden zátah? S kterým z těch vozů v podpisu?
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Marek77 píše:V České republice je v tuto dobu registrováno přes osm milionů vozidel se spalovacím motorem. Z toho cca 5,4 milionu jsou automobily osobní, ostatní jsou automobily a stavební stroje s většími motory. Kdyby ty emise, co jim lezou z výfuků, byly opravdu tak škodlivé, už jsme tu všichni dávno, dávno pochcípali!!! No a tohle zase nikdo nevymluví mně.
Až všichni pochcípáme, tak už elektromobily opravdu řešit nemusíme. Úmrtnost ve spojení s dopravou je, o tom nepochybuju, k tomu mi stačí stát v ranní koloně za jedničkovou oktáfkou a to nejen v mrazivém únorovém dni.

Ale nejde jen o emise, na co budeš jezdit až Arab i Rus vycucne poslední litr ropy ze země?
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Na palivo z co2 jako Bill Gates
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Andre píše: Recyklace akumulatoru samozrejme mozna je, narozdil od vyhoreleho fosiliniho paliva premeneneho z 3/4 na odpadni teplo, jedy, tezke kovy a karcinogeny. Ty motorove oleje, filtry a dalsi spotrebni material se asi take jen tak premeni ve fazole. A to nechavam ted stranou, ze dostat to palivo ze zeme do nadrze spalovaku je energeticky, ekologicky i logisticky mnohem vetsi prusvih, nez nabijeni z rozvodne site.
Když už jsme u toho vyvracení mýtů, tak bych zase rád vyvrátil pár mýtů okolo spalovacích aut :)

1. 3/4 paliva přeměněné na odpadní teplo? Dnešní vznětové motory mají účinnost kolem 45%, moderní přímovstřikové turbobenzíny skoro 40%

2. jedy, těžké kovy a karcinogeny?
Emise vznětového motoru mají cca takové složení: 67% Dusík, 12% oxid uhličitý, 11% vodní pára, 10% kyslík a pak cca 0,3% (!) další látky jako CO, NOx, pevné částice - u moderních aut s EGR, DPF, případně SCR je to ještě mnohem méně než těch 0,3% (spíš by se to počítalo v promilích) :)
Emise obyčejného zážehového motoru s nepřímým vstřikem, bez turba a s 3-cestným katem je cca 71% Dusík, 15% oxid uhličitý a 14% vodní pára - vskutku jedy :)

3. logistika fosilních paliv je mnohem propracovanější, než elektrická síť, není problém kdykoliv natankovat plnou nádrž, v ČR je ohromně hustá síť stanic PHM, ve městech, na dálnicích a silnicích 1. třídy jsou otevřené 24h denně. A jsou schopni uspokojit veškerou poptávku s rezervou.
Kdyby dnes každý zahodil své auto se spalovacím motorem a koupil elektromobil, dost pravděpodobně by nás hned první noc čekal blackout :)
Navíc těžba lithia a dalších kovů v africe a výroba baterií v číně taky není zrovna eko-friendly, nehledě na dětskou práci, hrozné podmínky v dolech atd.

Jinak motorové oleje se taky recyklují, bohužel filtry a podobné věci končí v odpadu, to ano...
Naposledy upravil(a) turbo kamna power dne 12 bře 2018, 19:21, celkem upraveno 1 x.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Že je elektromobilita budoucnost, tak na tom se snad shodnem všichni... Otázkou je, KDY to bude praktické...

Za optimální konstalace se ODHADUJE, že se bude díky vývoji zvyšovat kapacita li-ion baterií o 6-7% ročně po dobu několika let, pak se to sníží. Baterie na jiné bázi jsou v plenkách a jejich cesta do seriové produkce se ODHADUJE min. 20 let...

No a další věc je infrastruktura, která se za 20 let změní minimálně, tak že tak za 50 let bych mohl začít přemýšlet, že vyměním svůj micro hybrid za čistý EV. No ale to už asi kurva neprojdu zdravotní prohlídkou (LOL)

Řešení stávající situace s emisemi aut bych viděl buďto v dotacích na emisní součásti vozidel, nebo bych tlačil výrobce k mnohem delší záruce na tytou součásti. Podle mě byto to byly mnohem efektivněji vydané peníze, než na podporu EV.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“