Pravda je že ani u PD se nic nestane ,jen je prostě potřeba aby tam zůstalo co nejmíň benzínu a může to vyjezdit,když je tam hodně benzínu tak nejde teplé nastartovat....
Chce to pak jen dát nový filtr a vyčistit sací koš v nádrži,benzín je předse jen rozpouštědlo 😀
Do nafty sa normalne dava benzin v zime cca. 20% aby sa vyrazne zvysila filtrovatelnost nafty pri nizkych teplotach. Samozrejme sa este pridavaju aj ine aditiva na viazanie vody atd. Treba vsetko poriadne skontrolovat, bude to len nejaka hlupost, niekde si to pricucne vzduch alebo nejaky uvolneny bordel a skape to.
octaviask píše:to platilo v 89tom ked jazdili V3S a nie v dobe 2000 barového CR systému....
já zapoměl že cr systém startuje na 200 atm a vůle jednotlivých součástek jsou diametrálně odlišné, ani na řízkový olej už to nejede, to je všecko jinak ani ten benzin nejde stlačit na 2000 bar
Ja jen doufam, ze servis automicky nezacne navrhovat ty nejnakladnejsi opravy, protoze jako student si nemuzu dovolit vyhazovat desetitisice za metodu pokus-omyl
Tak se s nema domluvim, at zacnou tim nejjednodussim a uvidi se. Prozatim diky a az se dozvim neco vic, tak dam vedet
Taky jsem si do minulého pašíka 96kW PD natankoval omylem kolem 12litrů benálu. No, doplnil jsem to do plné naftou. Vyjezdil jsem necelou půlku nádrže bez sebemenších problémů a už jen doplňoval naftu. Auto jezdí už čtvrtý rok v rodině, kam jsem jej přepustil a nestěžuje si...
Videl som CRDi do ktorého majitelka naliala 30l benzínu na 5l nafty...auto nešlo, nakoniec zdochlo...benzin sme vytankovali, vyčistili rail, trubky. Pripravoval som majitelku na vymenu 3/4 dielov v systéme.
Nakoniec auto chytilo a vrčalo jak mačka....už behá asi pol roka a všetko ok.
Avšak som tu mal 2-3 CDI motory mercedes z ktorých jeden po natankovaní benzínu už neožil a druhý klepal ako vetrieska.
Tak isto pár HDI ktoré po takejto očiste búchali a čmudili...
Takže existujú náhody a prípady kedy to systém prežije...možno s ujmou, ale prežije.
Avšak sa všetci zhodneme že pri technológiách a toleranciách aké sú dnu vo vstrekovačoch a čerpadlách nie je vhodné ich zalievať benzínom.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
[quote="octaviask"] podle mě spalování benzínu zastaví motor dřív než benál vypláchne naftu a něco se podře,
bydlím přímo pod benzinkou a tak se stím setkávám i masařku crdi jsme tu měli, nikdy jsem nic nečisil ani nerozebíral, protáhl jsem naftu čerpadlem v nádrži nebo tlakovým vzduchem až ke vstřikům a natočil
samoška že to de zdramatizovat a vydělat to chápu, jsem zavodou neřeším, práce mě baví
Ještě doplním. Když se mě povedl ten benál do pašíka, řekl jsem obsluze na čerpačce co se mi přihodilo, čerpadlářka se jen řehnila a říká. To nic není, včera u nás natočil kamioňák 650litrů benzínu do kamionu. Neujel ani třicet metrů a zablokoval hlavní silnici na hranice když od nás vyjížděl...
moje zkušenosti, vymontuješ z mladé totálky 1.6 Hdi dpf a běžíš pro vývar do výkupny a refraktometr hlásí nic tam není ani platina ani paladium, řj motoru bez závad, majitel o dpf ani nevěděl,