TDI ASV zlý N75 ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
TDI ASV zlý N75 ?
Zdravíčko, som "štastný" majiteľ tejto motoriácie v octavii ktorá už má za sebou nejaký ten piatok, rozumej (500 000km) minulé leto som sa rozhodol dať trochu dokopy motor pretože turbo odspodu vôbec nešlo, bola zlá podtlaková banka, aj som mal vyheglanú vývevu, chlce som davat aj druhe turbo ale to malo zatuhnutu regulaciu tak som tam nechal toto ktoré tam je doteraz, kedže som mal turbo vonku tak som samozrejme skúšal reguláciu a tá išla hýbať krásne hladko, nahodil som novú banku, novú vývevu a odvtedy turbo ide pekne odspodu ale robí mi problémy že prefukuje a následne hrozne zreguluje. Banku som skúšal ladiť už asi 10 krát, aj s podtlakovou pumpičkou, ale vždy tu je ten problém, že prefúkne a následne hrozne zreguluje, skúšal som aj viac roztiahnuť tiahlo aby pri -0,6 ani nebolo zatiahnuté na červíkovy ale stále to isté, prefúklo a potom zregulovalo, teda s tým rozdielom že to išlo horšie od spodu.
ďalšia vec je, že pri vypnutí motora N75 asi 5 sekúnd akokeby bzučí:
https://www.youtube.com/watch?v=ZNYap0-4vJw
presne ako na videu v 30 sekunde, mne to ale začne robiť hneď po vynutí motora a trvá to cca 5 sekúnd kým to stíchne
som z toho už na prášky, kedže už mám objednané iné auto a toto sa snažím len ako tak dať dokopy aby to ešte jazdilo, nechcem do toho moc investovať.
čo hovoríte čo to môže byť ? mám skúsiť objednať nový N75 ? je tam myslím pierburg s takou bielou hlavičkou
prikladám aj log z dneška na 4 od 1500 do 4000
http://leteckaposta.cz/973261043
ďalšia vec je, že pri vypnutí motora N75 asi 5 sekúnd akokeby bzučí:
https://www.youtube.com/watch?v=ZNYap0-4vJw
presne ako na videu v 30 sekunde, mne to ale začne robiť hneď po vynutí motora a trvá to cca 5 sekúnd kým to stíchne
som z toho už na prášky, kedže už mám objednané iné auto a toto sa snažím len ako tak dať dokopy aby to ešte jazdilo, nechcem do toho moc investovať.
čo hovoríte čo to môže byť ? mám skúsiť objednať nový N75 ? je tam myslím pierburg s takou bielou hlavičkou
prikladám aj log z dneška na 4 od 1500 do 4000
http://leteckaposta.cz/973261043
Sanie bez úprav, celé auto je bez úprav, váha je nová ale origo diel, kupovaná bola niekedy pred rokom, prefuk nieje veľký ale nechápem to zregulovanie po prefuku, prečo sa N75 otvorí až na 76% ? Čo som pozeral logy tak na tom istom motore tak n75 išla na max 54%,
Hocijak naštelujem turbo, vždy to prefúkne a potom takto zreguluje, keď viac roztiahnem tiahlo, ide to horšie odspodu ale ajtak prefúkne. Nechápem,
Hocijak naštelujem turbo, vždy to prefúkne a potom takto zreguluje, keď viac roztiahnem tiahlo, ide to horšie odspodu ale ajtak prefúkne. Nechápem,
je logicke, ak na totoznom motore bez prefuku ide N75 na 54 %, tak pri prefuku kedy sa snazi jednotka ZREGULOVAT, tym padom viac otvorit regulaciu budu % vyssie.Source píše: nechápem to zregulovanie po prefuku, prečo sa N75 otvorí až na 76% ? Čo som pozeral logy tak na tom istom motore tak n75 išla na max 54%
moj nazor, venuj pol otacky cerviku, nastav tiahlo a bude to OK
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
To že sis rozšteloval táhlo to je věc, která to jen komplikuje ... Ta váha, nová ale origo, to je snad dobře, ne
Koukni na další logy ASV tady
https://translate.google.cz/translate?h ... _logs.html
Ta váha prostě s otáčkama dává míň, než je třeba, přestože turbo po zregulování díky roztoucím otáčkám opět dává více než po regulaci, kde se asi ten vzduch bere, když to váha skoro neregistruje?
Jakej je to měsíc/rok, ony se podle DP lámaly mezi 4 a 5 měsícem v 99tým, tedy MY99 a 00, jsou tam odchylky v požadavcích.
Ale podle ETKA ta změna proběhla už pro 98 ...
Pro auta do VIN 1U-W-133668
patří už odpadlá váha 074906461
Pro auta od 1U-W-133669
patří váha 038906461C s vnitřní trubkou
No a od 2001 tam přibyla 038906461B pro PR-0GZ, 038906461C zůstala pro PR-0GE ...
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... uct-search
http://catalog.ms-motorservice.com/
Koukni na další logy ASV tady
https://translate.google.cz/translate?h ... _logs.html
Ta váha prostě s otáčkama dává míň, než je třeba, přestože turbo po zregulování díky roztoucím otáčkám opět dává více než po regulaci, kde se asi ten vzduch bere, když to váha skoro neregistruje?
Jakej je to měsíc/rok, ony se podle DP lámaly mezi 4 a 5 měsícem v 99tým, tedy MY99 a 00, jsou tam odchylky v požadavcích.
Ale podle ETKA ta změna proběhla už pro 98 ...
Pro auta do VIN 1U-W-133668
patří už odpadlá váha 074906461
Pro auta od 1U-W-133669
patří váha 038906461C s vnitřní trubkou
No a od 2001 tam přibyla 038906461B pro PR-0GZ, 038906461C zůstala pro PR-0GE ...
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... uct-search
http://catalog.ms-motorservice.com/
Musel by mat kapanek vacsie turbo, aby bol maf pri 1B v 2tis a v 4tis rovnakyRayx píše:
Ta váha prostě s otáčkama dává míň, než je třeba, přestože turbo po zregulování díky roztoucím otáčkám opět dává více než po regulaci, kde se asi ten vzduch bere, když to váha skoro neregistruje?
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Akože pravda je, že turbo tam je repas ale asi už 4 roky, to som tam ešte nedával na, ja sa snažím len to nastaviť tak ako by malo, banku som si nerozšteloval a s červíkom som nič nerobil. Banku som dával novú a tá čo tam bola predtým už bola rozštelovaná takže túto musím ladiť podľa seba,
Čo sa týka toho červíka, mám turbo viac otvoriť alebo zatvoriť ?
Váha tam je tá ktorá má byť, tá je kupovaná podľa VIN a ETKy
Čo sa týka toho červíka, mám turbo viac otvoriť alebo zatvoriť ?
Váha tam je tá ktorá má byť, tá je kupovaná podľa VIN a ETKy
Otvorit jemne, o stvrt - max pol otacky.. neprezen to
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Asi se nechápeme, nikde neříkám, že to má být stejný absolutně ... Jde o vzájemný vztah, tady váha (MAF actual) prostě nereaguje stejně na turbo (MAP actual), který po zregulování náběhu díky snížené střídě ventilu N75 a tedy znovupřivření lopatek opět začíná dávat vic ... Si porovnejte průběh obou před a po regulaci náběhumecKo píše:Musel by mat kapanek vacsie turbo, aby bol maf pri 1B v 2tis a v 4tis rovnakyRayx píše: Ta váha prostě s otáčkama dává míň, než je třeba, přestože turbo po zregulování díky roztoucím otáčkám opět dává více než po regulaci, kde se asi ten vzduch bere, když to váha skoro neregistruje?
Jen detail, čím větší střída, tím je ventil N75 častěji uzavřen a proto pustí méně podtlaku do baňky, která je díky pružině vracena do výchozí pozice otevřených lopatek.
teraz úplne presne nechápem čo si tým chcel naznačiť, veď na začiatku, pri nižších otáčkach váha dáva podľa požiadavky, až možno po zom zregulovaní váha nedáva toľko koľko by mala ale to je jasné, kedže turbo nemá tlak a nemôže nasať toľko vzduchu. ja sa skôr snažím vyriešiť problém v tom prečo to turbo tak šialene zreguluje, prečo to má takú špičku a následne také zregulovnie.
Ta váha je podle mě OK, alespoň davá celkem normální hodnoty, když vezmu v úvahu ten plnicí tlak. To že lehce přefoukne u 2tis je celkem normální taky. Ale ten tlak po tom zregulování leze hoodně pomalu.
Těžko soudit, já bych řekl že to turbo je KO nebo hodně rozštelovaný. Jestli sis prodloužil táhlo, určitě bych ho dal zpátky, klidně ještě víc. Toho přefuku bych se vůbec nebál. Když to bude pořád málo, červík trochu povolit ať dá víc. Ale je dost možný že to turbo má nejlepší zasebou.
BTW co je sakra "střída" ? Tlak sice zase roste, ale rostou i otáčky a hodně klesá plnící učinnost motoru. To je úplně normální jev. Aby ti váha dávala stejný hodnoty v 2tis jak v 4tis, potřeboval bys tak 0,3baru navíc u 2 ventilu. To nemá s velikostí turba mnoho společného.
Těžko soudit, já bych řekl že to turbo je KO nebo hodně rozštelovaný. Jestli sis prodloužil táhlo, určitě bych ho dal zpátky, klidně ještě víc. Toho přefuku bych se vůbec nebál. Když to bude pořád málo, červík trochu povolit ať dá víc. Ale je dost možný že to turbo má nejlepší zasebou.
BTW co je sakra "střída" ? Tlak sice zase roste, ale rostou i otáčky a hodně klesá plnící učinnost motoru. To je úplně normální jev. Aby ti váha dávala stejný hodnoty v 2tis jak v 4tis, potřeboval bys tak 0,3baru navíc u 2 ventilu. To nemá s velikostí turba mnoho společného.
tento log bol robený, keď som tiahlo nastavil na -0,6 podtlaku na červíku, jasné, ten prefuk by som pochopil, ale prečo potom to zregulovanie ? jasne je vidieť, s červíkom som nerobil absolútne nič, iba som nastavoval banku, kedže som ju menil za inú, a odvtedy to robí takto stále, či tiahlo roztiahnem alebo zatiahnem to je jedno. proste vždy prefuk a zregulovanie