TDI ASV zlý N75 ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

TDI ASV zlý N75 ?

Příspěvek od Source »

Zdravíčko, som "štastný" majiteľ tejto motoriácie v octavii ktorá už má za sebou nejaký ten piatok, rozumej (500 000km) minulé leto som sa rozhodol dať trochu dokopy motor pretože turbo odspodu vôbec nešlo, bola zlá podtlaková banka, aj som mal vyheglanú vývevu, chlce som davat aj druhe turbo ale to malo zatuhnutu regulaciu tak som tam nechal toto ktoré tam je doteraz, kedže som mal turbo vonku tak som samozrejme skúšal reguláciu a tá išla hýbať krásne hladko, nahodil som novú banku, novú vývevu a odvtedy turbo ide pekne odspodu ale robí mi problémy že prefukuje a následne hrozne zreguluje. Banku som skúšal ladiť už asi 10 krát, aj s podtlakovou pumpičkou, ale vždy tu je ten problém, že prefúkne a následne hrozne zreguluje, skúšal som aj viac roztiahnuť tiahlo aby pri -0,6 ani nebolo zatiahnuté na červíkovy ale stále to isté, prefúklo a potom zregulovalo, teda s tým rozdielom že to išlo horšie od spodu.

ďalšia vec je, že pri vypnutí motora N75 asi 5 sekúnd akokeby bzučí:
https://www.youtube.com/watch?v=ZNYap0-4vJw
presne ako na videu v 30 sekunde, mne to ale začne robiť hneď po vynutí motora a trvá to cca 5 sekúnd kým to stíchne

som z toho už na prášky, kedže už mám objednané iné auto a toto sa snažím len ako tak dať dokopy aby to ešte jazdilo, nechcem do toho moc investovať.
čo hovoríte čo to môže byť ? mám skúsiť objednať nový N75 ? je tam myslím pierburg s takou bielou hlavičkou

prikladám aj log z dneška na 4 od 1500 do 4000
http://leteckaposta.cz/973261043
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Na zkoušku použij N18 co reguluje EGR a bude jasné hned.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ventily som prehodil a stále rovnako, vôbec žiadna zmena, stále prefúkne a potom silno zreguluje, pritom regulácia na turbe chodí úplne hladko
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Přefuk není nijak velký, ale po té regulaci, kdy opět roste tlak od turba/MAP to váha/MAF nekopíruje, reaguje o dost pomaleji nebo skoro vůbec. Ta je ještě původní nebo je tam nějaká náhrada? Sání je bez úprav?
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Sanie bez úprav, celé auto je bez úprav, váha je nová ale origo diel, kupovaná bola niekedy pred rokom, prefuk nieje veľký ale nechápem to zregulovanie po prefuku, prečo sa N75 otvorí až na 76% ? Čo som pozeral logy tak na tom istom motore tak n75 išla na max 54%,

Hocijak naštelujem turbo, vždy to prefúkne a potom takto zreguluje, keď viac roztiahnem tiahlo, ide to horšie odspodu ale ajtak prefúkne. Nechápem,
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Source píše: nechápem to zregulovanie po prefuku, prečo sa N75 otvorí až na 76% ? Čo som pozeral logy tak na tom istom motore tak n75 išla na max 54%
je logicke, ak na totoznom motore bez prefuku ide N75 na 54 %, tak pri prefuku kedy sa snazi jednotka ZREGULOVAT, tym padom viac otvorit regulaciu budu % vyssie.

moj nazor, venuj pol otacky cerviku, nastav tiahlo a bude to OK
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To že sis rozšteloval táhlo to je věc, která to jen komplikuje ... Ta váha, nová ale origo, to je snad dobře, ne ;)

Koukni na další logy ASV tady
https://translate.google.cz/translate?h ... _logs.html

Ta váha prostě s otáčkama dává míň, než je třeba, přestože turbo po zregulování díky roztoucím otáčkám opět dává více než po regulaci, kde se asi ten vzduch bere, když to váha skoro neregistruje?
Jakej je to měsíc/rok, ony se podle DP lámaly mezi 4 a 5 měsícem v 99tým, tedy MY99 a 00, jsou tam odchylky v požadavcích.

Ale podle ETKA ta změna proběhla už pro 98 ...
Pro auta do VIN 1U-W-133668
patří už odpadlá váha 074906461

Pro auta od 1U-W-133669
patří váha 038906461C s vnitřní trubkou

No a od 2001 tam přibyla 038906461B pro PR-0GZ, 038906461C zůstala pro PR-0GE ...

http://www.bosch-automotive-catalog.com ... uct-search
http://catalog.ms-motorservice.com/
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Rayx píše:
Ta váha prostě s otáčkama dává míň, než je třeba, přestože turbo po zregulování díky roztoucím otáčkám opět dává více než po regulaci, kde se asi ten vzduch bere, když to váha skoro neregistruje?
Musel by mat kapanek vacsie turbo, aby bol maf pri 1B v 2tis a v 4tis rovnaky :)
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Akože pravda je, že turbo tam je repas ale asi už 4 roky, to som tam ešte nedával na, ja sa snažím len to nastaviť tak ako by malo, banku som si nerozšteloval a s červíkom som nič nerobil. Banku som dával novú a tá čo tam bola predtým už bola rozštelovaná takže túto musím ladiť podľa seba,

Čo sa týka toho červíka, mám turbo viac otvoriť alebo zatvoriť ?
Váha tam je tá ktorá má byť, tá je kupovaná podľa VIN a ETKy
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

Otvorit jemne, o stvrt - max pol otacky.. neprezen to
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

oukej skúsim sa s tým pohrať a uvidíme aký bude výsledok
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

mecKo píše:
Rayx píše: Ta váha prostě s otáčkama dává míň, než je třeba, přestože turbo po zregulování díky roztoucím otáčkám opět dává více než po regulaci, kde se asi ten vzduch bere, když to váha skoro neregistruje?
Musel by mat kapanek vacsie turbo, aby bol maf pri 1B v 2tis a v 4tis rovnaky :)
Asi se nechápeme, nikde neříkám, že to má být stejný absolutně ... Jde o vzájemný vztah, tady váha (MAF actual) prostě nereaguje stejně na turbo (MAP actual), který po zregulování náběhu díky snížené střídě ventilu N75 a tedy znovupřivření lopatek opět začíná dávat vic ... Si porovnejte průběh obou před a po regulaci náběhu ;)

Jen detail, čím větší střída, tím je ventil N75 častěji uzavřen a proto pustí méně podtlaku do baňky, která je díky pružině vracena do výchozí pozice otevřených lopatek.
Obrázek
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

teraz úplne presne nechápem čo si tým chcel naznačiť, veď na začiatku, pri nižších otáčkach váha dáva podľa požiadavky, až možno po zom zregulovaní váha nedáva toľko koľko by mala ale to je jasné, kedže turbo nemá tlak a nemôže nasať toľko vzduchu. ja sa skôr snažím vyriešiť problém v tom prečo to turbo tak šialene zreguluje, prečo to má takú špičku a následne také zregulovnie.
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Ta váha je podle mě OK, alespoň davá celkem normální hodnoty, když vezmu v úvahu ten plnicí tlak. To že lehce přefoukne u 2tis je celkem normální taky. Ale ten tlak po tom zregulování leze hoodně pomalu.

Těžko soudit, já bych řekl že to turbo je KO nebo hodně rozštelovaný. Jestli sis prodloužil táhlo, určitě bych ho dal zpátky, klidně ještě víc. Toho přefuku bych se vůbec nebál. Když to bude pořád málo, červík trochu povolit ať dá víc. Ale je dost možný že to turbo má nejlepší zasebou.

BTW co je sakra "střída" ? (LOL) Tlak sice zase roste, ale rostou i otáčky a hodně klesá plnící učinnost motoru. To je úplně normální jev. Aby ti váha dávala stejný hodnoty v 2tis jak v 4tis, potřeboval bys tak 0,3baru navíc u 2 ventilu. To nemá s velikostí turba mnoho společného.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

tento log bol robený, keď som tiahlo nastavil na -0,6 podtlaku na červíku, jasné, ten prefuk by som pochopil, ale prečo potom to zregulovanie ? jasne je vidieť, s červíkom som nerobil absolútne nič, iba som nastavoval banku, kedže som ju menil za inú, a odvtedy to robí takto stále, či tiahlo roztiahnem alebo zatiahnem to je jedno. proste vždy prefuk a zregulovanie
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“