TDI ASV zlý N75 ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Co znamená -06 podtlaku na červíku ? Prostě to nastav aby to na něm na volnoběh sedělo. Klidně i něco navíc, a udělej znovu loga. Mě taky pomohlo profouknout celý systém hadiček kompresorem, měl jsem tam z děravý baňky bordel, asi. Ale projevovalo se mi to jinak teda.

Je teoreticky možný že to zreguluje, ale jak to tam chce pustit znovu podtlak na zvýšení tlaku, něco to brzdí a jde to pomalu zpátky.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Source píše:veď na začiatku, pri nižších otáčkach váha dáva podľa požiadavky, až možno po zom zregulovaní váha nedáva toľko koľko by mala ale to je jasné, kedže turbo nemá tlak a nemôže nasať toľko vzduchu
Jak turbo nemá tlak a nemůže nasát vzduch? Podle modré MAP actual leze okamžitě po zregulování opět na požadavek, vzduch to tedy bere a tlačí, ale reakce váhy na to není odpovídající, korelace skoro 0 ...
techi píše:Ta váha je podle mě OK, alespoň davá celkem normální hodnoty, když vezmu v úvahu ten plnicí tlak. To že lehce přefoukne u 2tis je celkem normální taky. Ale ten tlak po tom zregulování leze hoodně pomalu.
Váha dává míň i před regulací a po regulaci už nesrovná krok s vytvářeným tlakem. Tlak turba leze nahoru jen nepatrně pomaleji, ano, mohl by být vyšší ale na standardu s 500tkm dává kolem 3000ot cca 1800mg, požadavek podle DP je 1850-2200(2250), tady holt ECU chce víc ... Log dělaný na 4rku, tlak leze nahoru uměrně k otáčkám motoru. Jasně, to nastavení táhla je základ.
BTW ;)

Kód: Vybrat vše

https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99%C3%ADda_(elektronika)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Váha dává před regulací i po ní dává úplně normální hodnoty. Ještě jsem to porovnával se svou. To že to nekoreluje úplně s tlakem je tím, že jak stoupají otáčky. Motor se hůř plní a na stejný průtok vzduchu je potřeba čím dál víc tlaku. Nevím co na tom nechápeš.

Tady je problém že turbu trvá od 2500-3200 dostat se na plnící tlak a to je sakra hodně. Vždyť spadne až na 1500mbar, to je při plné akceleraci prostě špatně.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Presne tak, ja tiež čo som pozeral logy tak váha je podľa mňa úplne v poriadku, len proste tomu strašne dlho trvá kým po zregulovaní čo by nemalo byť také masívne zase naberie tlak, a dosť je to cítiť aj reálne pri akcelerácii, auto na chvíľu prestane ťahať a potom sa znova dostáva do otačok
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, když váha je výrazně pod požadavkem - to prostě nejsou normální hodnoty -, tak to díky tomu nedostává ani dostatek nafty. Ať si Source udělá další log tentokrát tam zahrne místo sk.10 sk.8, uvidí, jak mu 4 pole nešáhne na požadavek 41-43mg (nebo 42-46mg pro novější typ) a bude výrazně pod ... Jasně pokud bude turbo rozhozený, není co řešit, ale tady prostě ukazuje, že po regulaci nastupuje, ale díky omezení nafty to holt trvá dýl. Co na tom nechápeš ;)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jasně že smoke limiter mu dá míň nafty když váha ukazuje 700, proto mu to netáhne. Ale ta ukazuje 700 protože ta je 1500mbar tlaku. ;) Předtím tam je skoro 1000 a to je víc než dost.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nojo, jenže těch skoro 1000 je tam jen při přefuku ... Pak je neustále pod požadavkem, takže limiter aktivní no a ten pád před 4000, to na tu váhu přímo ukazuje. Nalogoval bych znovu s delším záznamem a bude jasné.

Neříkej, že u tebe váha ukazuje také tak ;)
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Jako našel jsem jen jeden svůj log než jsem předělal soft, ale +- jo ukazuje podobně. Ikdyby ta váha byla trochu slabší, to by pořád nevysvětlovalo ten pád tlaku. Turbo jede nezávisle na váze a N75 se snaží udržet tlak na požadovaném. Váha tam je jakoby navíc, neovlivňuje přímo co dělá turbo. Jen pokud je horší tak může zasahovat smokelimiter a tím omezit dávku paliva. Ale tyhle VGT turba ten nedostatek nafty doregulují, z velké části. 66kW verze klidně bude foukat max 1,5bar+ když jsou zatuhlé lopatky.

Prostě ve váze bych problém neviděl, ale můžu se mýlit.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

ako môžem skúsiť dať diodú namiesto váhy a uvidíme ako sa to bude správať, ale myslím si, že v tej váhe problém nebude, teda podľa mňa keby bol správalo by sa to inak,

trochu nechápem ten smokelimiter ? čiže obmedzuje naftu aby auto nedymilo pri poklese talku teda zníži aj naftu ? mal som už zatuhnutú reguláciu na druhom turbe a to sa správalo trochu inak, mne to auto nepadá do núdzaku, regulácia chodí hladko tú som včera skúsil, naozaj ide úplne ľahúčko, ako som spomínal tiahlo som skúšal štelovať uź asi 10 krát, hore dole, skúšal som ako sa to bude správať keď ho viac roztiahnem, to len išlo horšie odspodu ale ajtak tam bol ten prefuk a to zregulovanie.

N75 som vymenil na skúšku za N18 a správa sa to rovnako.

neviem kde mám hľadať chybu, podľa mňa keby bolo turbo KO tak ani od spodu nejde tak ako má keď ale práveže do toho prefuku to ide celkom podľa požiadavky, takže čo by ste na mojom mieste skúšali ďalej ? kde hľadať chybu ?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Source píše: trochu nechápem ten smokelimiter ? čiže obmedzuje naftu aby auto nedymilo pri poklese talku teda zníži aj naftu ?
Nee, naftu omezuje při nedostatku vzduchu a to hlídá MAF, ne MAP. Pokud je MAF pod limitem, nedostane to ani naftu. A to tu bohužel je výrazně pod. Ano, MAP je také po zregulování pod požadavkem, ale reaguje výrazně lépe, proto mě to ukazuje na MAF. Protože ani v situaci, kdy se MAP opět dostane přes požadavek na to MAF adekvátně nereaguje! Snad to tam vidíte taky ;)

Pokud nemáš jinou váhu na vyzkoušení, zkus diodu. Základ je samo mít turbo správně nastavený, ale jak se zdá mě, to reaguje OK.

Naloguj si jak s váhou, tak s diodou sk. 3, 8 a 11 a posuď nebo to hoď sem. Mýlit se můžeme všichni, diagnóza na dálku není všemocná :D
Naposledy upravil(a) Rayx dne 18 bře 2018, 22:46, celkem upraveno 1 x.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Jasné tomu rozumiem, že podľa MAF sa správa nafta, ale MAF je závislá aj na tom ako si turbo nasaje vzduch, keď turbo nič nenasaje tak tak nemôže byť na váhe predsa nejaká hodnota, skúsim kúpiť tie diódy a nalogovať to a uvidíme ako sa pohnem ďalej
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Co myslíš tím že MAP reaguje "výrazně lépe" Vždyť je na 1600 když má být na 2050. Ale váha i MAP jsou jen měřáky, a podle mě se oba chovají standartně, problém bude spíše v regulaci nebo turbu samotném. Zkouška "naprasáka" by byla vyřazení N75 a pustit do turba stálý podtlak. Hned by se vidělo jestli dokáže foukat jak má. Ale to bych radši nedoporučoval. :-D
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Končím ... Bože, co stav od 3360 do 3740ot. MAP přes požadavek a kde je MAF??? Díky váze to nemá naftu, pak to nehoří a nemá co roztáčet turbo. Jestli je tam ještě něco jinýho řekne stav, kdy bude MAF minimálně na požadavku, ať už s jinou váhou nebo diodou.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Zatiaľ som ešte neskúšal diódu ale ďalší poznatok, včera na dialnici núdzak, stalo sa mi to už aj predtým ale vždy len keď bol miernejší kopček a vtedy som dal plný plyn tak na 5 pri 2800 otáčkoch to spadlo, akonáhle som na rovinke tak to do núdzaku nespadne.

Chybu hlási mez prekročena: príliš vysoký plniaci tlak.
pripadá mi to ako keby bola fakt zadrhnutá regulácia ale pred dvomi dňami som mal dole banku a regulácia chodí úplne hladko, je nejakým spôsobom možné, že by mohla byť chyba v banke ? lebo ja už neviem čo ďalej, banka si podtlak drží pekne ani trochu nepustí. ale nechápem tento stav. banka bola dávaná cca pred 8 mesiacmi nová, kupovaná tu na fóre od chalana čo predával tie banky.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Odvez to někomu, bude z tebe mít radost ;)

Najednou tu píšeš, že ses zase opakovaně dostal do nouzáku s překročením tlaku ... Ani ty do toho turba nevidíš, tak co ti asi tady řekne někdo na dálku? Že nastavení je základ.

Znovu, udělej delší log (3,8,11), zátěž, decelerace, i na jiný kvalty, ne jen ten kousek jak minule jen na 4rku, ať je na co kouknout, jinak to bude furt jenom o tom, co nám tu řekneš a co ne ...

Ono těch problému je tam asi víc, než jen to turbo s příslušenstvím, váha, ale i dodávka nafty ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 92#1197892
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 06#1198006
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“