Zimná clona chladiča
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zimná clona chladiča
Zdravim chcem sa spýtať aky je váš názor na tuto clonu. Či to pomôže k rychlejšiemu ohriatiu motora v zimnom obdobi
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
jako velice to pomůže když jsem dělal jednou vlastní test, tak se mi motor ohřál za 10 km 520 metrů
když jsem zabarikádoval celá předek tak se mi motor ohřál za 10 km 500 metrů
je to asi 7 let jsem jezdil celou zimu s odpojeným chladičem a výsledek byl že koncem dubna pípla teplota tak jsem chladič připojil
zimní clona jo neleze ti sůl na chladiče
když jsem zabarikádoval celá předek tak se mi motor ohřál za 10 km 500 metrů
je to asi 7 let jsem jezdil celou zimu s odpojeným chladičem a výsledek byl že koncem dubna pípla teplota tak jsem chladič připojil
zimní clona jo neleze ti sůl na chladiče
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
No , pro řidiče, kteří ví o co gou by clona byla dobrá..Kdysi měly auta "žaluzie", řidič koukal sem tam na budík teploty, a buď popotáhl nebo zatáhl táhlo a teplotu si srovnal podle potřeby...Ale to bylo v dobách, kdy byl řidič- opravář běžná kvalifikace..Dnes je situace jiná...
nepropadat panice...
Sůl ale i inertní materiály na posyp komunikací... Dobře mířený kamínek od auta před vámi se podepíše nejen na laku či skle, ale i na chladiči...
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
Chlapy nemůžu s vámi souhlasit. Již se tady na toto téma mockrát diskutovalo, ale stále jsou zde nesprávné názory. Kdo tvrdí, že zaclonění chladiče nemá na ohřívání motoru téměř žádný vliv, tak asi nedával ve fyzice pozor. A že ty fyzikální zákony fungují, dokládá to, že se zde na fóru každým rokem někdo ptá, zda je normální když při jízdě z kopce klesá teplota na teploměru když venku mrzne.
Uváděl jsem zde také mou zkušenost, že když je venku 5°C a nemám zacloněný chladič, tak se mi motor AHF zahřeje na pracovní teplotu na rovině při klidné jízdě asi na deseti kilometrech. Při plně zacloněném chladiči, stejné trase a způsobu jízdy se mi tento motor zahřeje na tu samou teplotu na deseti kilometrech i při vnější teplotě kolem - 5°C. Samozřejmě, že čím bude tepleji, tak se tato vzdálenost pro zahřátí na pracovní teplotu bude zkracovat. Dieselové motory mají daleko větší účinnost než benzínové a proto ohřátátí na pracovní teplotu je u dieselového motoru asi o polovinu delší.
Proto jakmile nasadím zimní gumy, úplně zacloním i chladič. Odcloním ho zase až sundám zimní gumy. Vůbec se nebojím nějakého přehřátí motoru, protože výrobce uvádí nejvyšší pracovní teplotu 110°C. Takové jsem nikdy nedosáhnul ani při jízdě do našich hor za kladných teplot při ostřejší jízdě. A to mám upravený termostat, který mi drží pracovní teplotu kolem 95°C. Před lety jsem to i zkoušel do největšího kopce směrem na "Špindl", kde jsem mohl motor vytočit na čtyřku až ke 4 000 otáček. Teplota se zvýšila jen ke 100°C. Zaznamenával jsem to i na log.
Uváděl jsem zde také mou zkušenost, že když je venku 5°C a nemám zacloněný chladič, tak se mi motor AHF zahřeje na pracovní teplotu na rovině při klidné jízdě asi na deseti kilometrech. Při plně zacloněném chladiči, stejné trase a způsobu jízdy se mi tento motor zahřeje na tu samou teplotu na deseti kilometrech i při vnější teplotě kolem - 5°C. Samozřejmě, že čím bude tepleji, tak se tato vzdálenost pro zahřátí na pracovní teplotu bude zkracovat. Dieselové motory mají daleko větší účinnost než benzínové a proto ohřátátí na pracovní teplotu je u dieselového motoru asi o polovinu delší.
Proto jakmile nasadím zimní gumy, úplně zacloním i chladič. Odcloním ho zase až sundám zimní gumy. Vůbec se nebojím nějakého přehřátí motoru, protože výrobce uvádí nejvyšší pracovní teplotu 110°C. Takové jsem nikdy nedosáhnul ani při jízdě do našich hor za kladných teplot při ostřejší jízdě. A to mám upravený termostat, který mi drží pracovní teplotu kolem 95°C. Před lety jsem to i zkoušel do největšího kopce směrem na "Špindl", kde jsem mohl motor vytočit na čtyřku až ke 4 000 otáček. Teplota se zvýšila jen ke 100°C. Zaznamenával jsem to i na log.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
když jedešš z kopce a máš na palubáku OOO tak se nebudeš grilovat a teplota spadne, navíc je potřeba vědět zda ti správně fachčí alternátor a vytápění vody, zda máš či nemáš zaslepený egr a podle toho se odvijí ty debaty
jeden to má tak druhý onak, ale ten papír to nezvrátí,třeba to agr co tu ted mám to topí až nepochopitelně hned,
ale taky si vem ten špindl a strážnice taqdy je vše jinak,
jeden to má tak druhý onak, ale ten papír to nezvrátí,třeba to agr co tu ted mám to topí až nepochopitelně hned,
ale taky si vem ten špindl a strážnice taqdy je vše jinak,
prka: To ovšem píšeš o CELÉM zakrytem chladiči,my se bavili jen o cloně na masku.Na příští zimu si udělám i dekl na spodní mřížky nárazníku,ať tam ten vzduch nefouká.Kdyz dáš jen karton před chladič,tak vzduch obteka kolem chladiče na motor,a to jej stačí ochlazovat.Když už tak zakrýt mřížky i v nárazníku.
borelli: Jj,kaminky jsou taky opruz.Kazde jaro na svym autě předek pod drobnohledem a zatírám odprysknutý lak od kamínků.
borelli: Jj,kaminky jsou taky opruz.Kazde jaro na svym autě předek pod drobnohledem a zatírám odprysknutý lak od kamínků.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Re: Zimná clona chladiča
Takhle zněl dotaz na začátku tématu. O jakou clonu chladiče není specifikováno. Když však dám u Octávie clonu na chladič, tak tím téměř znemožním přístup vzduchu do mot. prostoru. Čím méně chladného vzduchu do tohoto prostoru vchází, tím rychleji se motor ohřívá.myjagisan píše:Zdravim chcem sa spýtať aky je váš názor na tuto clonu. Či to pomôže k rychlejšiemu ohriatiu motora v zimnom obdobi
Jízdu v českých horách /"Špindl"/ jsem uváděl jen pro představu, že tento dieselový motor se tak málo zahřívá, že ho v zimním provozu téměř není možné za jízdy přehřát.
A proto znovu má odpověď na původní dotaz= Ano, clona na chladič určitě urychlí zahřátí motoru a každému ji vřele doporučují u dieselové Octávie na celé zimní období. I když je chladič úplně zakryt, může ještě ventilátor při sepnutí /nad 112°C/ natáhnout do motorového prostoru studený vzduch, pokud by někdo přehřál motor brutálním vytáčením při nízké rychlosti nebo na místě. Celý mot. prostor bych proto úplně "nezahermetoval".
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Zimná clona chladiča
[quote="prka"][quote="myjagisan"])
Takhle zněl dotaz na začátku tématu.
já osobně když řeším nějaké zimní období tak bych clonu jako prioritu vůbec nebral, ani mě za pět let nějak nenapadlo ji tam dát,
auto musí stát pod přístřeškem, to je základ abych se nezabýval nějakým škrábáním, na baráku mám zásuvky a zapnu výhřev motoru, celé bych to mohl dát na DO nebo časovací hodiny ale ranní pobíhání po baráku a před bberu jako rozcvičku, do auta dávám manželce i ventilátor 2000 W, když vyjedu je hned provozní pohodlí
teplá garáž se mi moc neosvědčila protože jsem nějak nedomyslel kolik z auta vyteče vody kterou musím chodit utírat, mám podlahovku a nešly tam udělat žlaby
Takhle zněl dotaz na začátku tématu.
já osobně když řeším nějaké zimní období tak bych clonu jako prioritu vůbec nebral, ani mě za pět let nějak nenapadlo ji tam dát,
auto musí stát pod přístřeškem, to je základ abych se nezabýval nějakým škrábáním, na baráku mám zásuvky a zapnu výhřev motoru, celé bych to mohl dát na DO nebo časovací hodiny ale ranní pobíhání po baráku a před bberu jako rozcvičku, do auta dávám manželce i ventilátor 2000 W, když vyjedu je hned provozní pohodlí
teplá garáž se mi moc neosvědčila protože jsem nějak nedomyslel kolik z auta vyteče vody kterou musím chodit utírat, mám podlahovku a nešly tam udělat žlaby