Astra Z14XEP lambda

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Astra Z14XEP lambda

Příspěvek od Marek001 »

Ahoj, mám menší problém s Astrou H 1.4 Z14XEP r.2006. Nefungoval ohrev lambdy ani pred ani za kat, neprešla EK, v obidvoch boli vadné ohrevné články tak som dopredu dal novú sondu Bosch a dozadu staršiu ale plne funkčnú Denso. Zmazal som adaptácie, auto išlo krásne, lambda regulácia fungovala vzorne. Po dvoch dňoch mi volajú že kontrolka zas svieti, v pamäti chyba P0136-4 O2 Sensor Circuit Range/Performace sensor 2, hovorím si dobre asi tá staršia Denso sonda čo som dal dozadu je unavená tak som ich skúsil prehodiť medzi sebou. Po prehodení regulácia zas funkčná, akonáhle prepne do closed loop napätie na zadnej sonde je cca 0,460-0,490 mV a nependluje takže katalyzátor by mal byť OK ani netesnosť som neobjavil. Lenže stačia dva-tri studené štarty a zas vyhodí chybu P0136-4 ale v meraných hodnotách stále vyzerá byť všetko OK. Nemá niekto skúsenosť? Kabeláž? Alebo nebol na to náhodou flash? Skúsim ešte pichnúť osciloskop jednu ihlu na lambdu, druhú na ECU tretiu kostra a odsledujem studený štart + ohrev ale moc sa mi to nezdá. Ak niekto poradí vopred ďakujem
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8913
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

S tímto už jsem na oplech bojoval několikrát. někdy jednotka někdy kat. (beru to že výfuk komplet je těsný,svíčky jsou dobrý,lišta neprobíjí,lambdy jsou OK)
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

490mv je málo.Co ukazuje v akceleraci a deceleraci?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Skúsim urobiť ešte log za jazdy, na budúci týždeň by som sa mal k tomu zas dostať, dám potom vedieť.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Konečne som sa zas nachvíľu dostal k tej Astre. Takže lambda za katalyzátorom stále ukazuje 0,469V, keď sa prehreje trochu viac tak začne na voľnobeh mierne pendlovať, ale nie moc, len tak od 0,43V do 0,52V. Skúšal som so zahriatym katom držať asi minútu 3000 ot. na mieste že čo sa udeje po vyčerpaní kyslíka, ale nič stále tých 0,45 max 0,5V. V akcelerácii za jazdy tak isto, mierne pendluje, pri decelerácii tiež bez zmeny, vtedy ostane ako pribitá na tých 0,469V. Predná sonda je úplne OK, vzorový priebeh. Teraz pre zmenu začínam mať pochybnosti o tom katalyzátore, ešte jedna podozrivá vec je že konektor aj kabeláž sú plné oleja, to si pamätám že aj minule tam bol olej keď som s tým laboroval. Skúsim ju ešte odpojiť a tak zmerať priebeh, prípadne porovnať s tým čo sa dostane do RJ ale je to zaujímavé.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

V katu problém není lambda musí na reakce kyslíku v akceleraci a deceleraci reagovat.Proměřil bych kostru a vedení ls případně si ji sám vyhříval aby byla provozu schopná.Vypadá to na jednotku.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Vyzerá že na 99% je problém v jednotke. Robil som test odpojenej lambdy, pri akcelerácii ako sa postupne odčerpáva kyslík ide až do 0,8-0,85V, v decelerácii padá k nule, pri ustálenej regulácii prvú sondu nekopíruje/nependluje, teda tá lambda je isto v poriadku a aj katalyzátor. Po pripojení konektora je v meraných hodnotách zas ako pribitá tých 0,45-0,5V a vyhodí chybu. Zaujímavé je že keď som nasimuloval vela zostatkového kyslíku prekostrením signálu do RJ tak aj v meraných hodnotách bolo napätie blízke nule. Takisto aj keď som zapojil zo sondy len signál do RJ a ukostril ju externe, signál sa v meraných hodnotách zobrazil pravdivo, ale po pripojení celého konektora zas 0,45-0,5V. Na kostriacom vodiči z RJ namerám zvýšený potenciál asi 0,03V čo by malo byť OK, ale po pripojení ako keby RJ nedokázala signál sondy spracovať korektne. Inak okrem konektora sondy bol plný oleja aj konektor na jednotke a rátam že aj vnútri bude plná oleja (snímač tlaku vraj menili už 3x)
Odpovědět

Zpět na „Opel“