Astra Z14XEP lambda
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Astra Z14XEP lambda
Ahoj, mám menší problém s Astrou H 1.4 Z14XEP r.2006. Nefungoval ohrev lambdy ani pred ani za kat, neprešla EK, v obidvoch boli vadné ohrevné články tak som dopredu dal novú sondu Bosch a dozadu staršiu ale plne funkčnú Denso. Zmazal som adaptácie, auto išlo krásne, lambda regulácia fungovala vzorne. Po dvoch dňoch mi volajú že kontrolka zas svieti, v pamäti chyba P0136-4 O2 Sensor Circuit Range/Performace sensor 2, hovorím si dobre asi tá staršia Denso sonda čo som dal dozadu je unavená tak som ich skúsil prehodiť medzi sebou. Po prehodení regulácia zas funkčná, akonáhle prepne do closed loop napätie na zadnej sonde je cca 0,460-0,490 mV a nependluje takže katalyzátor by mal byť OK ani netesnosť som neobjavil. Lenže stačia dva-tri studené štarty a zas vyhodí chybu P0136-4 ale v meraných hodnotách stále vyzerá byť všetko OK. Nemá niekto skúsenosť? Kabeláž? Alebo nebol na to náhodou flash? Skúsim ešte pichnúť osciloskop jednu ihlu na lambdu, druhú na ECU tretiu kostra a odsledujem studený štart + ohrev ale moc sa mi to nezdá. Ak niekto poradí vopred ďakujem
Konečne som sa zas nachvíľu dostal k tej Astre. Takže lambda za katalyzátorom stále ukazuje 0,469V, keď sa prehreje trochu viac tak začne na voľnobeh mierne pendlovať, ale nie moc, len tak od 0,43V do 0,52V. Skúšal som so zahriatym katom držať asi minútu 3000 ot. na mieste že čo sa udeje po vyčerpaní kyslíka, ale nič stále tých 0,45 max 0,5V. V akcelerácii za jazdy tak isto, mierne pendluje, pri decelerácii tiež bez zmeny, vtedy ostane ako pribitá na tých 0,469V. Predná sonda je úplne OK, vzorový priebeh. Teraz pre zmenu začínam mať pochybnosti o tom katalyzátore, ešte jedna podozrivá vec je že konektor aj kabeláž sú plné oleja, to si pamätám že aj minule tam bol olej keď som s tým laboroval. Skúsim ju ešte odpojiť a tak zmerať priebeh, prípadne porovnať s tým čo sa dostane do RJ ale je to zaujímavé.
Vyzerá že na 99% je problém v jednotke. Robil som test odpojenej lambdy, pri akcelerácii ako sa postupne odčerpáva kyslík ide až do 0,8-0,85V, v decelerácii padá k nule, pri ustálenej regulácii prvú sondu nekopíruje/nependluje, teda tá lambda je isto v poriadku a aj katalyzátor. Po pripojení konektora je v meraných hodnotách zas ako pribitá tých 0,45-0,5V a vyhodí chybu. Zaujímavé je že keď som nasimuloval vela zostatkového kyslíku prekostrením signálu do RJ tak aj v meraných hodnotách bolo napätie blízke nule. Takisto aj keď som zapojil zo sondy len signál do RJ a ukostril ju externe, signál sa v meraných hodnotách zobrazil pravdivo, ale po pripojení celého konektora zas 0,45-0,5V. Na kostriacom vodiči z RJ namerám zvýšený potenciál asi 0,03V čo by malo byť OK, ale po pripojení ako keby RJ nedokázala signál sondy spracovať korektne. Inak okrem konektora sondy bol plný oleja aj konektor na jednotke a rátam že aj vnútri bude plná oleja (snímač tlaku vraj menili už 3x)