Zafira 2,2 problem zo štartom - Vyriešené

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Zafira 2,2 problem zo štartom - Vyriešené

Příspěvek od ROMEK »

opel zafira 2,2 dti r.v2005 má problem so štartovaním. Studene auto chytá na brnk ale ako sa trocha zohreje nejde natočiť. Najprv som myslel že je problém so štartérom pri štartovani sa rozvietila kontrolka ABS /velký ubytok napetia/. Dnes som zrepasoval štartér ,prečistil všetky kostry kontakty na baterke. Auto točí výborne ale problém pretrváva. Studené chytlo na štvrť otáčky ale ako sa zohrialo na 27stupňov už nešlo natočiť.
Snímač teploty je OK v pameti závad 0 chýb, žhaviče OK. Skúšal som aj cez diag. prižhaviť aj štart sprej nič nepomože. Nenapadá niekoho kde by mohol byť problém?
ďakujem
Naposledy upravil(a) ROMEK dne 13 dub 2018, 14:04, celkem upraveno 1 x.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Teplota vody teplota nafty??? Kdyz zachladis ledovou vodou hlavu cerpadla chytne i tepla na brnk??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Cidlo teploty motoru sa pohybuje v realy snimac teploty nafty som nepozeral. Ani neviem ci to startuje ked ma motor 90stupnu dneska som skusil vypnut ked mal motor 27stupnu a uz nesel natocit len blafkal. Zajta to skusim zohriat a zachladit.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Tam už je psg16 dva štekry na čerpadle?Já měl problém v čerpadle problém je že se do něj díly nedodávaj.Změř proudově dávkovací ventil tam bude vidět zda ho jednotka ovládá.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Ano je to psg16. Jednotka ho podla mna ovlada. Ono ten motor ked je teply nafta tam ide motor blafne ale ako keby bola mala startovacia davka a nenaskoci. Nekedy treba chytne na 500ot a skape.

Este taka blba otazka nemozu to treba robit tesnenia pod vstrekama ze by sa teplem roztiahli a motor stracal kompresiu? Su pod ventildeklem a neni tam videt
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Budeš tam mať asi takéto tesnenia.
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 03#1175803
Tento motor je X22DTH a tvoj bude asi Y22DTH, ale tie tesnenia budú tie isté. Ak máš palivový filter čierny, potom budú poškodené tie tesnenia.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Jenže ty kroužky se projevujou obráceně.Nejde nastartovat po vychladnutí a pak to celej den jezdí.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

tie tesnenia čo presne utesňuju? nejak si neviem tie vstrekovače v hlave vybaviť. čo všetko sa musí pri výmene demontovať?

dík
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Ja som mal problém s padajúcou naftou a bolo jedno či to bolo teplé alebo studené. Hlavnú rolu tam hral čas. Napr. po 30-tich min. si naštartoval, ale po 31 už nie. Ak ešte najdem fotky, dám ich sem. Vstrekovače sa skladajú z dvoch častí a medzi nimi je to tesnenie.
Obrázek
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

pozeral som merane hodnoty všetky teploty sedia ,teplota motoru,teplota nas. vzduchu,teplota nafty -+2°C.

Studene to chytlo hned išiel som sa na tom previesť fakt to jede dobre žiadne trhanie,výkon akcelerácia všetko OK. po zohriati motora na 90° som vypol a skusil naštartovať a už nešiel len blafkal.

Tomas9 - už viem tie gumičky vlastne utesňuju vysokotlakový okruh je možnosť že by prepúšťali naftu do oleja a strácal by sa na vstrekovačoch tlak? tady pri výmene musí vačka dole?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Kdyby byli KO gumky nechyta po delsi odstavce takze hlavne studeny za druhe obvykle je pak cerna nafta.


Den nachladit vodu v petce jed se projet zdechni polem cerpadlo a nastartuj chytne hned nebo to bude stejne??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Musí, já to kdysi u takové plečky, která měla údajně opravené čerpadlo i jiné vstřiky vyřešil tak, že jsem přepad, který je tady nepochopitelně na přívodu nafty do čerpadla a ne na přepadu z čerpadla zaslepil a přepad ze vstřiku dal do flašky/moc tam nešlo/a auto začalo chytat normálně. Jinak paní předtím točila tak 2-2 minuty, než to chytlo...Problém byl v tom, že se čerpadlo přes ten přepad zavzdušnovalo a olej šel do nafty. Takže po mé "opravě" přibýval olej , ale auto fungovalo, než skončilo ve stoupě..Ale možná nevím kod a byla to Vectra, ale společně s 2,2 je to idiotismus konstrukce.. :(
nepropadat panice...
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

Musí sa až takto rozobrať.
Obrázek
Obrázek
Budeš mať iný problém, mne to teplé chytalo v pohode. Daj obidve hadice priesvitné a odsleduj čo sa deje, keď to nechytá (tiež som to mal tak). Myslým, že tam idú 8 alebo 10 mm.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5465
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

vymenil sa palivový filter bol čistý a išiel som sa na tom previezť trocha som tomu naložil a začalo to normálne štartovať teple skušal som snáď 50 štartov aj na druhý deň v pohode studene teple na brnk.

Auto si zobral majiteľ týždeň s ním jazdil bez problémov a potom volal že už nejde naštartovať vôbec ani studené.

Závada sa našla bola to zaseknutá zdechavacia klapka. V sani plno karbonu s olejom a sa tam šprajcla. Takto to haprovalo a keď motor vychladol tak sa uvolnila.

ďakujem všetkým za pomoc
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle je krásná ukázka, jak problémový motor má vždy namále, když začne nějaký problém a mechán znalý věci nastoupí jako VŽDY...A opomene projít základní pasti , které mohou nastat..Je bezva, žes na to přišel včas.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Opel“