jaké dobre kotouče na Octavii 1 1.9tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sarincz
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 23 čer 2010, 06:16
Bydliště: Uherské Hradiště

brzdy

Příspěvek od sarincz »

Mam sice SUV Mitsubishi, ale co se tyka brzd daval jsem Ferodo+Ferodo Premier, trochu piskaly pro jemnem pribrzdovani, jinak OK, pak Textar+Textar, jedine co bylo vic prasily, ted mam EBC+EBC Green a zatim OK a jsou i trochu ostrejsi. Zadna tato kombinace se me nezkroutila a to mam podstatne tezsi auto jak octa, ale ja to po nasazeni vdycky zahorim, stejne jako zavoodni desky ( 10x ze 100 km na cca 20 stredni silou, nezastavovat, mezitim vzdycky chvilku chladit, na konci 10-15 minut s min brzdenim schladit. Sice to smrdi jak bolava noha a vetsinou se i dymi od kol, ale pak celou zivotnost bez problemu.
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

Taky ebc+ebc a žádnej problém
b707
Přispěvovatel
Příspěvky: 513
Registrován: 22 říj 2013, 21:41

Příspěvek od b707 »

cca 50tis/km mám trw desky i kotouče a zatím ok i když dost špiní kola
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8926
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Po správnosti by to tak mělo být, bohužel praxe ukazuje něco jinýho.... Přečti si vlákno na který jsem dával odkaz výše.[/quote]


Ja to řešil mockrát ( na zacatku jsem taky furt nevedel co bych i zde nekde jsem to resil) a opravdu je to a nábojích, měřil jsem je hodinkami byli OK novy loziska novy naboje a byl klid. Dost jsem jich predelaval na 288 ci 312 a taky klepali obcas opet novy naboje novy loziska a ok roky. Na 280 jsem na nekolika autech po neuspechach touto opravou vymenil cely tehlice a OK roky. Chyba je nekde tam.

Jak jsem psal pred tim abych nemusel byt “sponzorem” dal jsem na 1,9 tdi naposled segre 256 misto 280 vzadu ma bubny a jiz pres rok stim jezdi a neklepe takze namahanim kotoucu 280 to nebude.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

přesně jak píše hansdob je to někde v těhlici nebo v náboji. Mě už to stálo tolik! Zabývám se kroucením kotoučů už asi 5 let :) do podvozku jsem narval cca 20 tisíc všechno nové (ramena, tlumiče, silenbloky, čepy....) a furt se to vlní (náboje měřené hodinkami OK) teď mě čeká fáze 2 výměna těhlic a nábojů + origo kotouče = dalších 20 tisíc a jestli to bude třepat znova tak končím a začnu jezdit autobusem :) je to moje takové úchylné hobby :D
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, a taková blbost, jak dotahujete šrouby na kolech? Pokud jsou vodítka brzdičů OK a náboj zkontrolovaný hodinkama a i v zátěži pevný, vsadil bych na dotahování kolových šroubů ...
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

všechno na předepsané momenty!
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Což může být moc !!!! Mercedes Benz třeba dotahuje kolo na 5 různých momentů,rozuměj 5x dotahuje dokola.
Když jsem si na zkoušku momenťáku dotáhnul kolo u sebe,nemohl jsem ho povolit. Takhle silně kola nedotahuju!!!
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

hansbob: pokus jsi četl to vlákno, tak bys věděl, že náboje s ložiskama jsem dával taky nový (FAG), na to nový kotouče, dokonce i vodící čepy s uložením jsem dal nový, kola dotažený momenťákem 110 Nm a stejně za 4000 km vibrace. Pak jsem na ty samý náboje dal origo kotouče s destičkami a od tý doby je klid.

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 22#1176922

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 16#1198816
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Bobanius
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 02 dub 2009, 11:04
Bydliště: Někde na Valašsku

Příspěvek od Bobanius »

STIB píše:
martinsidlo píše:Záleží,jaká kombinace kotoučů a desek. Já dávám právě Brembo a desky Textar a všichni se diví,jak mi to brzdí a nevadne. To samé vzadu.
Souhlas,taky to dávám.
Souhlasím taky je mám na autě.
OI 1.9 Tdi 66Kw ALH, Sprint 764, Jednohmota od Ladase, stříbrné combi, 4 x Brembo max , desky textar, puky TT , Trippling , Egr-Off.
dany01
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 06 zář 2015, 09:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dany01 »

Ja som dal pred 80 tis km na 1,9 AHF 81 kW , predok a zadok brembo kotúče a platničky a držia . Vzadu odišiel strmen a zodralo platničku. Teraz tam dám Starline a som zvedavý. Na oct 2 som dal dopredu po zvlnenom značkovom kotúči teraz Starline + origo platničky a zatiaľ sú ok.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

co třeba špatné dotažení poloosy na náboj/ložisko, nemůže být taky chyba tam?
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
cin
Aktivista
Příspěvky: 1582
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Tak tu poloosu nevim kolik ma mit Nm , ale co jsem tak videl, tak ji mechanici utahuji opravdu nafest .
Ja zastavam nazor , ze celi slavni výrobci brzdových komponentu jsou davno v jednom kartelu a schvalne produkuji výrobky jejichz kvalita stoji za hovno.
Prece neni mozný , ze na jednom a tom samým aute funguji origo brzdy bez problemu treba 70tis km , daji se po výmene kotouce a desky znamých, vehlasných svetových znacek a po ujeti 3tis km , coz pro beznýho naftaka je otazka 4 - 6 týdnu, zacnou kopat. Vyreklamuji se , daji se nove kotouce dalsi zname znacky a po dvou mesicich jezdeni se vse opakuje.
Pak uz nastupuji vsecny mozne i nemozne výmluvy výrobcu a dealeru který zacinaji tim ze je potreba na podvozku naprosto vse vymenit a dalsi a dalsi zvasty a teorie :(
Nekdo je poslechne a vse vymeni , mluvime tady uz v radu tisicu , a nekonec zjisti, ze penize vyhodil uplne zbytecne a ze mu stejne brzdy po par tisicich km opet vesele kopou :x (wallbash) (wallbash) (wallbash) . Mluvim z vlastni zkusenosti a znam i spoustu jiných

Uznavam , ze to treba nekomu pomuze, ale spis je to jen kapka v mori.
To samý plati o výmene naboju , nebo dokonce tehlic. Jasne jsou pripady kdy to problem vyresi, naboje muzou být z nejakých pricin zdeformovane, nebo se muze jednat o spatný kus. Ale tezko se veri, aby to bylo u brzd 280 mm temer pravidlem, u O1 obzvlast, a na jednom aute aby byly zrovna hned oba dva naboje spatný. Vzdyt prece jen ten naboj je pekný kus zeleza, nejde mi moc pod fousy, ze nekdo se seriovým autem a seriovým výkonem pri bezne jizde dokaze tak brzdit , aby teplem od kotouce zdeformoval i naboj . To spis shori desky a celý to uvari. Samozrejmne uvazuju naboj do kterýho je lozisko radne zalisovano s tehlici na lisu a naprosto kolmo
Uz se nedivim, ze Miloš a dalsi jini mechanici montuji Starline, jiste moc dobre vi proc :)
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Taky mi ted predek zacal kopat,ale az po 25 tis km..Zajimave je,ze kdyz jedu v desti nebo je mokro tak to nedela,coz si myslim,ze to zvlnenymi kotouci neni..
Dam tam MaxGear Max a desky Brembo,coz se mi osvedcilo treba na Fabii 2 a uvidim..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
vzmantel
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 06 zář 2017, 17:40

Příspěvek od vzmantel »

Já mam zajímavej poznatek. V létě jsem dal komplet zadek (bubny, prasata atd.) i předek (280 delphi). Mám na tom nějakých 12k a po zimě se mi začalo projevovat jakoby dunění v kastli při jemnějším přibržďování. Když tomu dám plnej do abs, je to tichý. To vše nasvědčuje že mám kotouče zkroucený. AVŠAK když před jízdou našlapu pedál (podlahu) a poté dejme tomu na každé křizovatce. Je to tichý. Destičky a kotouče jsem zahořel a zajel správně, od zadní nápravy (křivý bubny) to nejde. Za týden přezouvám, tak rozhýbu pístky, tam totiž čuju zradu :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“