1.9 TDI PD 77KW BKC - vibrace
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9 TDI PD 77KW BKC - vibrace
Dobrý den, potřebuji poradit. Mám OII 1.9 TDI PD 77kw,2006, BKC, najeto 340tis. Olej měním po 15tis. předepsanou specifikaci a každou výměny veškeré filtry - měněno před měsícem. V 220tis. měněna spojka a dvouhmota a v 280tis. EGR ventil, rozvody před pul rokem i s pumpou, všechny svíčky také měněny, baterie je 5 letá, ale dle měření zatím ještě ujde.
Včera odpoledne po ujetí asi deseti kilometrů mi na volnoběh začalo auto vibrovat - je to cítit na volantu i na sedačce. Při jízdě není znát. Auto nekouří, otáčky nekolísají, výkon normální. Dnes jsem jel ráno asi 5 km a vše ok. MInulý týden jsem po noci stání nemohl nastartovat, teda nastartoval jsem a hned to zdechlo a pak až napodruhé na delší start natočil a od té doby startuje napoprvé. Již se mi toto stalo před rokem a od té doby ok. Po tomto startu jsou chvíli mírně zvýšené otáčky.
Chybu palubák nehlásí. Mám domluvenou diagnostiku, tak uvidíme co ta..
Vím, že bez diagnostiky je to těžké, ale nevíte předběžně co by to mohlo být? Vstřiky, kabel ke vstřikům, nějaký snímač...
Případně JČ, kde sehnat dobře vstřiky, případně dobrý servis? Známý doporučil Radu Soběslav, ale za repas 6tis. /kus..
Děkuji předem za rady.
Včera odpoledne po ujetí asi deseti kilometrů mi na volnoběh začalo auto vibrovat - je to cítit na volantu i na sedačce. Při jízdě není znát. Auto nekouří, otáčky nekolísají, výkon normální. Dnes jsem jel ráno asi 5 km a vše ok. MInulý týden jsem po noci stání nemohl nastartovat, teda nastartoval jsem a hned to zdechlo a pak až napodruhé na delší start natočil a od té doby startuje napoprvé. Již se mi toto stalo před rokem a od té doby ok. Po tomto startu jsou chvíli mírně zvýšené otáčky.
Chybu palubák nehlásí. Mám domluvenou diagnostiku, tak uvidíme co ta..
Vím, že bez diagnostiky je to těžké, ale nevíte předběžně co by to mohlo být? Vstřiky, kabel ke vstřikům, nějaký snímač...
Případně JČ, kde sehnat dobře vstřiky, případně dobrý servis? Známý doporučil Radu Soběslav, ale za repas 6tis. /kus..
Děkuji předem za rady.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12 bře 2014, 09:14
- Bydliště: Uh. Hradiste
Odpovědi: 0
Ahoj chlapi, mam podobny problém. Mam tu samou Octavii, pouze DSG. Občas po nastartování a to nepravidelne mi třeba půl minuty nepravidelne vrní, má nepravidelný chod a vibrace auta. Po rozjezdu je Vše ok. Mam najeto 282 tis. Diagnostika bez chyb, mereni vstriku také v pořádku. Za jízdy auto v pořádku, bez cukání. Myslíte, že to mohou byt také vstriky? (tesneni).
Tak jsem byl na diagnostice a hodnoty jsou: 1,29 a 0,89 a 1,7 a 2,99. Všechny kromě toho posledního kolísá kolem uvedených hodnot, ale v řádu setin. Poslední se ani nehnul. Stupnice od - 2,8 do 2,8 takže poslední špatný. Prý by to mohl ještě být kabel na výstřiky. Je lepší nechat repasovat všechny? Nebo ty dva nejvyšší? Cena jednoho je 6tis. Bez práce, takže nářez.. Nedají se sehnat někde levněji? A všichni doporučuji Radu Soběslav nebo respektive ČB.,mate zkušenosti. Děkuji za rady.
Pochybuji, že byly všechny korekce v plusu ... Pod víkem je to co Tě zajímá, vačková hřídel ovládající nejen ventily přes zdvihátka, ale i PD vstřikovače, a Tebe zajímá její stav, stejně jako vůle vahadel nad vstřikovačemi tak stav vstřikovačů samotných před jejich demontáží z hlavy. Děláš správně, že to necháváš na mechanikovi, ten ale musí opravdu vědět 

Tak jsem byl na druhé diagnostice a tam byly hodnoty -0,23 a -0,7 a 1,23 a 0,79. Dle mechanika je jeden úplně špatný a druhý na hraně (nesmí být nad jedna). Takže je vyndá a prý nechat repasovat všechny, že pouze dva je nesmysl a určitě vyměnit i kabeláž. Pry určitě udělá i vybroušení sedel / uložení vstřiků. Repase za vstřik u Rady 6tis., takže celkem pěkně drahá záležitost..
Docela rozdíl mezi diag 1 a 2 ... Princip tady je, že ty korekce na všech 4 válcích by v součtu měly dát cca 0, tak si spočítej ty svý a udělaj si názor na info, co máš od mechaniků. Tos viděl sám nebo máš info jen zprostředkovaný? Až sundáte víko hlavy, budou tam jistě vůle na vahadlech ovládající vstřiky, gumičky vstřiků maj po těch km jistě taky svý za sebou, bude záležet na stavu šachet, kdo ví jak seděj vstřiky v šachtách, myslím tím dotažení šroubů v jejich držácích. No vrazit do toho autí 24 papouchů jen za repas vstřiků je taky možnost, já bych podle stavu po rozebrání zkusil levnější cestu
Jen pro info bych si nechal změřit komprese před vyndáním vstřiků, jak na studeným, tak zahřátým motoru, to taky může napovědět 


Viděl jsem to přímo na počítači, když měřil volnoběh, ale program vypadal jinak než ten první, takže nevím která hodnota byla pro jaký vstřik ani přesně to pořadí...No tenhle mechanik tohle dělá normálně právě v autorizáku a má lepší diagnostiku než ten první (ten ji má jako hobby). Tenhle auto projel s napíchnutou diagnostikou a docela dlouho hodnoty sledoval. Říkal, že by nechal všechny repasovat a že vybrousí uložení vstřiků, vymění šrouby a kabeláž. Zbytek uvidí až po rozebrání..
A změření komprese lze přes diagnostiku? Takže by stačilo třeba vyměnit jen gumičky na vstřikách, vahadla bez repase? Omluvám se za tyto dotazy, ale v autech se moc nevyznám.
A změření komprese lze přes diagnostiku? Takže by stačilo třeba vyměnit jen gumičky na vstřikách, vahadla bez repase? Omluvám se za tyto dotazy, ale v autech se moc nevyznám.
Na jiném fóru jsem četl, že ty vibrace mohou způsobovat silentbloky motoru. Oni měli také špatné vstřiky, ale po repasování jim to vibrovalo stejně. Samotného by mě to zajímalo, protože při zahřátém motoru mně to na volnoběh taky vibruje. Mám najeto 170tkm, tak bych se divil, kdyby byly vstřiky už v háji.
O2
Tady u Orfea jsou to vstřiky podle korekcí, ovšem jestli je to vstřiky samotnými, nebo stavem gumiček, šachet nebo zvětšením vůlí na vahadlech či vačkou, to se musí prověřit. Kompresi tady naštěstí ještě měříš manometrem, vyndáš žhavicí svíčky, tohle by měl pro sichr mechanik nabídnout sám, dá to důležitou info
Diagem tady nelze.
Mluvil o vybroušení šachet. Ono záleží na stavu, pokud není v šachtě vymláceno moc, jen se ztrhnou hrany v místech, kde se opírá vstřik do hlavy, tedy naproti držáku vstřiku, aby se neřízly nový gumičky při vložení vstřiku do šachty, žádný velký vybrušování mimo značenou oblast viz
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 36#1199036
Po rozhození, tedy sundání víka, posouzení vůlí vahadel na nastavení co ujelo těch 340tkm a vyndání vstřiků bych zvážil, jestli nezkusit jen přetěsnit/přegumičkovat vstřiky, nechat si v ultrazvuku přečistit špičky a složit to se správným nastavením vahadel, s novými šrouby na vstřiky, na držáky vahadel bych nechal původní, však mechán by si s tím měl poradit. Sada těsnění od Bosch dnes za minimální peníz, šrouby pro držáky i ovládání vsřiku taky, ty ber v autorizáku, a pak už jen práce a znalosti mechána.
Zeptej se ho na názor a nacenění, upřímně, na repas vstřiků je čas minimálně do doby, než uvidíte, v jakým stavu to je pod víkem nyní

Mluvil o vybroušení šachet. Ono záleží na stavu, pokud není v šachtě vymláceno moc, jen se ztrhnou hrany v místech, kde se opírá vstřik do hlavy, tedy naproti držáku vstřiku, aby se neřízly nový gumičky při vložení vstřiku do šachty, žádný velký vybrušování mimo značenou oblast viz
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 36#1199036
Po rozhození, tedy sundání víka, posouzení vůlí vahadel na nastavení co ujelo těch 340tkm a vyndání vstřiků bych zvážil, jestli nezkusit jen přetěsnit/přegumičkovat vstřiky, nechat si v ultrazvuku přečistit špičky a složit to se správným nastavením vahadel, s novými šrouby na vstřiky, na držáky vahadel bych nechal původní, však mechán by si s tím měl poradit. Sada těsnění od Bosch dnes za minimální peníz, šrouby pro držáky i ovládání vsřiku taky, ty ber v autorizáku, a pak už jen práce a znalosti mechána.
Zeptej se ho na názor a nacenění, upřímně, na repas vstřiků je čas minimálně do doby, než uvidíte, v jakým stavu to je pod víkem nyní

Rayx děkuji moc za rady. O víkendu mu to mám odvézt, že to rozebere a uvidí se. Případně vstřiky vyndá a já si je dovezu na repas. Zkusím s ním probrat proměření tlaků na válcích. Mám si akorát pak dovézt kabeláž, šrouby na vstřiky na držáky. Zabroušení snad zná (dělá v autorizáku - vím není záruka, ale reference na něj jsou dobré).
Vačku atd. říkal, že uvidí až to otevře, ale prý žádné klepání nic není slyšet.
Dám pak info jak jsem dopadl.
Ještě jednou děkuji.
Vačku atd. říkal, že uvidí až to otevře, ale prý žádné klepání nic není slyšet.
Dám pak info jak jsem dopadl.
Ještě jednou děkuji.