1.9 TDI PD 77KW BKC - vibrace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

1.9 TDI PD 77KW BKC - vibrace

Příspěvek od Orfeus833 »

Dobrý den, potřebuji poradit. Mám OII 1.9 TDI PD 77kw,2006, BKC, najeto 340tis. Olej měním po 15tis. předepsanou specifikaci a každou výměny veškeré filtry - měněno před měsícem. V 220tis. měněna spojka a dvouhmota a v 280tis. EGR ventil, rozvody před pul rokem i s pumpou, všechny svíčky také měněny, baterie je 5 letá, ale dle měření zatím ještě ujde.
Včera odpoledne po ujetí asi deseti kilometrů mi na volnoběh začalo auto vibrovat - je to cítit na volantu i na sedačce. Při jízdě není znát. Auto nekouří, otáčky nekolísají, výkon normální. Dnes jsem jel ráno asi 5 km a vše ok. MInulý týden jsem po noci stání nemohl nastartovat, teda nastartoval jsem a hned to zdechlo a pak až napodruhé na delší start natočil a od té doby startuje napoprvé. Již se mi toto stalo před rokem a od té doby ok. Po tomto startu jsou chvíli mírně zvýšené otáčky.
Chybu palubák nehlásí. Mám domluvenou diagnostiku, tak uvidíme co ta..
Vím, že bez diagnostiky je to těžké, ale nevíte předběžně co by to mohlo být? Vstřiky, kabel ke vstřikům, nějaký snímač...

Případně JČ, kde sehnat dobře vstřiky, případně dobrý servis? Známý doporučil Radu Soběslav, ale za repas 6tis. /kus..

Děkuji předem za rady.
arielohv
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2009, 20:45
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od arielohv »

Tipnul bych to na netěsný vstřiky. Přetěsnit, popř. vyvložkovat.
Škoda Octavia combi BKD 2009
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

při 340 rovnou vyvložkovat ;)
Ajbi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Odpovědi: 0
Registrován: 12 bře 2014, 09:14
Bydliště: Uh. Hradiste

Příspěvek od Ajbi »

Ahoj chlapi, mam podobny problém. Mam tu samou Octavii, pouze DSG. Občas po nastartování a to nepravidelne mi třeba půl minuty nepravidelne vrní, má nepravidelný chod a vibrace auta. Po rozjezdu je Vše ok. Mam najeto 282 tis. Diagnostika bez chyb, mereni vstriku také v pořádku. Za jízdy auto v pořádku, bez cukání. Myslíte, že to mohou byt také vstriky? (tesneni).
Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

Příspěvek od Orfeus833 »

Tak jsem byl na diagnostice a hodnoty jsou: 1,29 a 0,89 a 1,7 a 2,99. Všechny kromě toho posledního kolísá kolem uvedených hodnot, ale v řádu setin. Poslední se ani nehnul. Stupnice od - 2,8 do 2,8 takže poslední špatný. Prý by to mohl ještě být kabel na výstřiky. Je lepší nechat repasovat všechny? Nebo ty dva nejvyšší? Cena jednoho je 6tis. Bez práce, takže nářez.. Nedají se sehnat někde levněji? A všichni doporučuji Radu Soběslav nebo respektive ČB.,mate zkušenosti. Děkuji za rady.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ty korekce jsi napsal bez znamínek, ale ten 2,99 je jasnej i tak ... Už ses kouknul po víko hlavy? Jestli vstřiky ještě nebyly nikdy venku, stejně Tě to nemine, rozhodovat se budeš po rozborce ;)
Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

Příspěvek od Orfeus833 »

Znaménka všechny plus. Pod víko hlavy, proč? Vstřiky ještě nikdy nebyly venku. Já se do toho moc nehráli, nechávám na mechanikovi, takže zkusím Radu Soběslav a uvidíme co řekne, ale počítám s repasi všech..
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Pochybuji, že byly všechny korekce v plusu ... Pod víkem je to co Tě zajímá, vačková hřídel ovládající nejen ventily přes zdvihátka, ale i PD vstřikovače, a Tebe zajímá její stav, stejně jako vůle vahadel nad vstřikovačemi tak stav vstřikovačů samotných před jejich demontáží z hlavy. Děláš správně, že to necháváš na mechanikovi, ten ale musí opravdu vědět ;)
Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

Příspěvek od Orfeus833 »

No myslím, že byly v plusu. Rozmezí je prý - 2,8 až 2,8,ak proč divné? Takže by to nemusely být vstřiky, ale i spatna vačková hridel atd.? Jak je to moc náročné na opravu a taky finančně? Vyplatí se pak opravovat? Děkuji za radu
Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

Příspěvek od Orfeus833 »

Tak jsem byl na druhé diagnostice a tam byly hodnoty -0,23 a -0,7 a 1,23 a 0,79. Dle mechanika je jeden úplně špatný a druhý na hraně (nesmí být nad jedna). Takže je vyndá a prý nechat repasovat všechny, že pouze dva je nesmysl a určitě vyměnit i kabeláž. Pry určitě udělá i vybroušení sedel / uložení vstřiků. Repase za vstřik u Rady 6tis., takže celkem pěkně drahá záležitost..
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Docela rozdíl mezi diag 1 a 2 ... Princip tady je, že ty korekce na všech 4 válcích by v součtu měly dát cca 0, tak si spočítej ty svý a udělaj si názor na info, co máš od mechaniků. Tos viděl sám nebo máš info jen zprostředkovaný? Až sundáte víko hlavy, budou tam jistě vůle na vahadlech ovládající vstřiky, gumičky vstřiků maj po těch km jistě taky svý za sebou, bude záležet na stavu šachet, kdo ví jak seděj vstřiky v šachtách, myslím tím dotažení šroubů v jejich držácích. No vrazit do toho autí 24 papouchů jen za repas vstřiků je taky možnost, já bych podle stavu po rozebrání zkusil levnější cestu ;) Jen pro info bych si nechal změřit komprese před vyndáním vstřiků, jak na studeným, tak zahřátým motoru, to taky může napovědět ;)
Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

Příspěvek od Orfeus833 »

Viděl jsem to přímo na počítači, když měřil volnoběh, ale program vypadal jinak než ten první, takže nevím která hodnota byla pro jaký vstřik ani přesně to pořadí...No tenhle mechanik tohle dělá normálně právě v autorizáku a má lepší diagnostiku než ten první (ten ji má jako hobby). Tenhle auto projel s napíchnutou diagnostikou a docela dlouho hodnoty sledoval. Říkal, že by nechal všechny repasovat a že vybrousí uložení vstřiků, vymění šrouby a kabeláž. Zbytek uvidí až po rozebrání..
A změření komprese lze přes diagnostiku? Takže by stačilo třeba vyměnit jen gumičky na vstřikách, vahadla bez repase? Omluvám se za tyto dotazy, ale v autech se moc nevyznám.
Ardeth
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Odpovědi: 0
Registrován: 11 říj 2006, 20:39

Příspěvek od Ardeth »

Na jiném fóru jsem četl, že ty vibrace mohou způsobovat silentbloky motoru. Oni měli také špatné vstřiky, ale po repasování jim to vibrovalo stejně. Samotného by mě to zajímalo, protože při zahřátém motoru mně to na volnoběh taky vibruje. Mám najeto 170tkm, tak bych se divil, kdyby byly vstřiky už v háji.
O2
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tady u Orfea jsou to vstřiky podle korekcí, ovšem jestli je to vstřiky samotnými, nebo stavem gumiček, šachet nebo zvětšením vůlí na vahadlech či vačkou, to se musí prověřit. Kompresi tady naštěstí ještě měříš manometrem, vyndáš žhavicí svíčky, tohle by měl pro sichr mechanik nabídnout sám, dá to důležitou info ;) Diagem tady nelze.

Mluvil o vybroušení šachet. Ono záleží na stavu, pokud není v šachtě vymláceno moc, jen se ztrhnou hrany v místech, kde se opírá vstřik do hlavy, tedy naproti držáku vstřiku, aby se neřízly nový gumičky při vložení vstřiku do šachty, žádný velký vybrušování mimo značenou oblast viz
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 36#1199036

Po rozhození, tedy sundání víka, posouzení vůlí vahadel na nastavení co ujelo těch 340tkm a vyndání vstřiků bych zvážil, jestli nezkusit jen přetěsnit/přegumičkovat vstřiky, nechat si v ultrazvuku přečistit špičky a složit to se správným nastavením vahadel, s novými šrouby na vstřiky, na držáky vahadel bych nechal původní, však mechán by si s tím měl poradit. Sada těsnění od Bosch dnes za minimální peníz, šrouby pro držáky i ovládání vsřiku taky, ty ber v autorizáku, a pak už jen práce a znalosti mechána.

Zeptej se ho na názor a nacenění, upřímně, na repas vstřiků je čas minimálně do doby, než uvidíte, v jakým stavu to je pod víkem nyní ;)
Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

Příspěvek od Orfeus833 »

Rayx děkuji moc za rady. O víkendu mu to mám odvézt, že to rozebere a uvidí se. Případně vstřiky vyndá a já si je dovezu na repas. Zkusím s ním probrat proměření tlaků na válcích. Mám si akorát pak dovézt kabeláž, šrouby na vstřiky na držáky. Zabroušení snad zná (dělá v autorizáku - vím není záruka, ale reference na něj jsou dobré).

Vačku atd. říkal, že uvidí až to otevře, ale prý žádné klepání nic není slyšet.

Dám pak info jak jsem dopadl.

Ještě jednou děkuji.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“