1.9 TDI PD 77KW BKC - vibrace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak snad nebude mít hodinovku jak autorizák ;) Kompresi změřit před rozebíráním. Po změření komprese se pak bude i s motorem lépe otáčet díky vyndaným svíčkám.
Ty vůle vahadel ovlivňující nastavení šroubem zkouknout, když je vstřik nejméně stlačen, pokud bude mít vahadlo vůli, je tam díky opotřebení kolíku/čepu větší než zdrávo, normálně musí vstřik tlačit proti vahadlu i v horní/nestlačené pozici, vačka snad bude OK. Pokud je tam vůle, pak to klepe a zákonitě dává méně nafty.
Ohlídat si, jak je dotažen šroub držáku každého vstřiku, pokud bude volný, ukáže to na problém podfukování a pravděpodobně většího opotřebení hlavy v místě, kde se do ní opírá vstřik. Prohlídnout původní gumičky ještě na vstřiku a hledat jejich poškození/místní přetočení. Zkontrovat měděnou tepelnou podložku na známky podfukování.
Špičky na PD vstřiku čistit ultrazvukem bez demontáže vstřiku, ponořit ale jen špičky ;)
Nezapomenou omrknout záslepky v hřídeli vahadel na jejích bocích ;)
Orfeus833
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 25 říj 2017, 07:38

Příspěvek od Orfeus833 »

Píši až nyní. Od pátku zase jezdím:-) Po otevření a kontrole vačka, zdvihátka atd. vše OK bez opotřebení, dle mechanika v dobrém stavu, takže vstřiky. Mechanik vyndal vstřiky a ty jsem si nechal zrepasovat u Rady. Vstřiky dány zpátky, vybroušeny sedla vstřiků a měněn kabel vstřiků, jejich šrouby a také šrouby vahadel. Auto již bez vibrací, klesla spotřeba, znatelně lepší starty a přijde mi, že se zvedl výkon. Oprava celkem na cca 28tis. (repas jednoho vstřiku 6tis.), takže nářez, ale snad to teď zase něco vydrží. Moc děkuji za rady, hlavně Rayxovi.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“