AR 159 Pri brzdení trasie...boli to predsa len kotúče

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

AR 159 Pri brzdení trasie...boli to predsa len kotúče

Příspěvek od Ferrari1980 »

Asi tak, začalo to náhle, pravda je, že som nebol 10 dní doma a s autom jazdila priateľka. Ale vraví, že sa nič neudialo. Proste auto pri ľahkom brzdení citeľne trasie (volant behá zboka na bok), keď brzdím intenzívnejšie, tak to prestane.

Ja to zajtra pozriem, len sa bojím, že okometricky nič nezbadám...môže to byť zo skúseností aj niečo iné, ako zvlnený kotúč?
Naposledy upravil(a) Ferrari1980 dne 16 kvě 2018, 21:08, celkem upraveno 2 x.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Budou to kotouče měl jsem to na A8 problém byl v tom že na soustruhu i na hodinky to vubec neházelo.Tenkrát jsme se docela dovybavili na měření házivosti protože jsme se báli je vyměnit kotouče stáli pálku.Dokonce i po stočení to dělalo stejně rozum nám to nebral.Nakonec se majitel přiznal že jim dal zauši birzdil nadoroz na dálnici kdy zkoušel kolik to jede.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně, co nám dalo měření házivosti, laborování a nakonec to bylo čoudem od majitele. Nehledě na to, že to po stočení chce také chvilku nechat, než se pustit do závodění a seriové brzdy mají své limity jako všechno..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Na Opelu jsem řešil podobný problém - stávalo se to opakovaně, že kotouče vydržely pár tisíc a bylo po nich.
Půlka lidí mi řekla že jsou špatné kotouče, že dneska je 50% kotoučů špatných a že musím koupit nějaké super drahé, závodní a vrtané.
Další lidé tvrdili, že přítelkyně určitě po nocích jezdí nelegální závody a že je pirát silnic, co jezdí brzda-plyn.

Jednoho dne nám na STK řekli, že jsou unavené silentbloky v ramenech.

Z toho důvodu navrhuji se podívat i na to, jak vypadají silentbloky. Alfa je docela těžká tak může být příčina i v podvozku. Za podívání nic nedáš :-)
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já tohle mám u mého pekáče, jak na to víc šlápnu, tak mi jen skáče noha jako při ABS. Zastudena je to dobré, ale pak je to tragedie ..Ale já vím, čím to je, když se kotouče stáčely , došlo mi, že jsem je měl vyhodit/nejsou chlazené/, protože při stáčení tam byla vidět nějaká "jiná struktura " sem tam pecka , a já tam koupil destičky- tvrdší Ferodo a ze začátku ty bylo dobré až jsem se divil..Ale trochu se ojely a amen..Sám jsem šetřil tam, kde bych neměl..Ale máš pravdu, Alfa není lehoušek na čumák, takže prověření vůlí je na místě..Já už taky nové kotouče a desky mám v kufru, kdyby někdo přede mnou hodil kotvu, kouknul bych mu do kufru... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Mno hej, ale ako pozriem okometricky vôle, silentbloky, ramená? ;-) vyzeralo to byť ok, rukami som žiadne vôle neodhalil

ale vyzerá, že akty X, prezul som na letné a pri brzdení netrasie. Ale asi to budú kotúče, som ich prezrel, sú už dosť zjeté a platničky tiež nič moc. Ale záhadne to prestalo triasť po prezutí...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nedávno jsem na AR 159 řešil vrzání, vydetekoval jsem, že je ko silentblok ramene na který jde vydlice z těhlice, jinak se mi rameno zdálo celkem v pořádku :)
No, po vyndání ramene jsem se nestačil divit, zadní silentblok ko že jsem ho vyndal rukou a vůle v čepu ramene cca 5mm...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

@Tomas.cz - ved toto, že to okom a rukami nezistím. A ramená (vraj) boli menené cca pred 2 rokmi

@Blackligt - tak ale azda sa ti kvôli KO silentblokom sa ti azda nevyjazdili kotúče. Či som to zle pochopil?

Každopádne pri tom mojom trasení volant citeľne kmital zľava doprava. Pri jemnom brzdení, pri prudšom to akoby ustalo.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Kamarád přezul kola a pak přijel, že mu to při brzdění třese. Dosedací plocha plecháčů byla orezlá a kola špatně seděli na náboji. Očistili jsme dosedací plochy a bylo po třesení.
Zajímavé, že se to projevilo jen při brzdění.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Tak, asi dám stočiť kotúče, aby som sa presvedčil. Ak to budú kotúče, tak pôjdu nové. Dám potom vedieť.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pája 19 píše:Kamarád přezul kola a pak přijel, že mu to při brzdění třese. Dosedací plocha plecháčů byla orezlá a kola špatně seděli na náboji. Očistili jsme dosedací plochy a bylo po třesení.
Zajímavé, že se to projevilo jen při brzdění.
Při brzdění právě zapracuje to znečištění na tom náboji..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Mno, tak to boli zjavne kotúče...rovno som ich vymenil (ufff, hustá robota v domácich podmienkach), dal som Zimmermany, vymenil som aj platne a zatiaľ netrasie, aj keď teda prudko som zatial nebrzdil (ale trislo to aj tak skôr pri jemnom brzdení).
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Ferrari1980 píše:aj keď teda prudko som zatial nebrzdil
To neděláš dobře, Jaromíre (noteeth) Dej jim hned na začátku, co doporučuje výrobce ;)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

šulda píše:
Ferrari1980 píše:aj keď teda prudko som zatial nebrzdil
To neděláš dobře, Jaromíre (noteeth) Dej jim hned na začátku, co doporučuje výrobce ;)
nevím nevím výrobce přeci udává 200 km nebrzdit, protože když jim dáš může se naráz uvolnit tolik pojiva že přestanou i brzdit,
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Ferrari1980"] dal som Zimmermany,
mám snima dobé zkušenosti,

vypydá to jako hloupost ale kotouče vlní destičky, špatně prohřívají kotouč a ten se vlní nebo ho skurví nafurt ;)
Odpovědět

Zpět na „Alfa romeo“