S1 AWX Při jízdě dopředu nefunguje pedál plynu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
S1 AWX Při jízdě dopředu nefunguje pedál plynu
Zdravim pánové
mám takový problém.
při jízdě dopředu nefunguje plynový pedál, resp. rozjedu se na cca 20 km/h a pedál přestane reagovat, na diagu sešlapnutí 0%
konektor T15 (bílý) pod jednotkou jako nový, kabely mezi konektorem u pedálu plynu a T15 probzoukány funkční
Největší záhadou je, že na volnoběh plyn po opětovným nastartováním funguje funguje i na zpátečku, tempomatem se zrychlovat dá ale na plynový pedál to dopředu nereaguje
Na budíkách se rozsvítí motor do dílny
Vag píše:
nevěrohodný signál od pedálu plynu
plynový pedál výpadek signálu v 1/2
a ještě váha vzduchu - plus to short
plynový pedál vyměněn a dělá to to samé....
stalo se to cca hodinu po myčce, i když auto bylo myté pravidelně
vím, že se to prej stává, ale konektor je uplně v pohodě, pedál vyměněn...tak proč
a navíc proć to na tempomat zrychluje normálně
když jsem se v tom rejpal a zas to vše zadělal, tak to pedál reagoval aspon prerušovaně, takže na diagu při trvalým sešlápnutí problikávaly procenta od skutečnýho sešlápnutí takže aauto škubalo, ale po chvíli zase 0% sešlápnutí pedálu a pak porucha...
auto je S1 AWX 2002
předem děkuji za případné tipy....
mám takový problém.
při jízdě dopředu nefunguje plynový pedál, resp. rozjedu se na cca 20 km/h a pedál přestane reagovat, na diagu sešlapnutí 0%
konektor T15 (bílý) pod jednotkou jako nový, kabely mezi konektorem u pedálu plynu a T15 probzoukány funkční
Největší záhadou je, že na volnoběh plyn po opětovným nastartováním funguje funguje i na zpátečku, tempomatem se zrychlovat dá ale na plynový pedál to dopředu nereaguje
Na budíkách se rozsvítí motor do dílny
Vag píše:
nevěrohodný signál od pedálu plynu
plynový pedál výpadek signálu v 1/2
a ještě váha vzduchu - plus to short
plynový pedál vyměněn a dělá to to samé....
stalo se to cca hodinu po myčce, i když auto bylo myté pravidelně
vím, že se to prej stává, ale konektor je uplně v pohodě, pedál vyměněn...tak proč
a navíc proć to na tempomat zrychluje normálně
když jsem se v tom rejpal a zas to vše zadělal, tak to pedál reagoval aspon prerušovaně, takže na diagu při trvalým sešlápnutí problikávaly procenta od skutečnýho sešlápnutí takže aauto škubalo, ale po chvíli zase 0% sešlápnutí pedálu a pak porucha...
auto je S1 AWX 2002
předem děkuji za případné tipy....
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
podívej se vagem do měřených hodnot kolik ukazujou potenciometry na tom pedálu... a změř kolik do něj jde napájení
nemám čas hledat... ale napětí pro pedál plynu je 5V - a s tím pak pracujou ty dva potenciometry na něm. Těch 5V jde z motorové jednotky a je to větev společná asi pro víc čidel, snímačů... je možné že ti někde natekla voda a buď těch 5V někde zkratovala na kostru a nebo třeba na 12V... proto potenciometry ukazujou nesmysl a nefunguje to. Tímto směrem bych hledal.. (kdysi mě tak na O1 BFQ vyškolily shnilé piny v konektoru egru - nějak se v konektoru spojily a pustilo to právě 12V do větve 5V... odpálilo to snímač na vačce a plyn pedál ukazoval nesmysly (potenciometry tím pádem dávaly asi 2x tolik než měly) ... přede mnou se v tom rýpalo asi pět odborníků, tak dokurvili další věci kolem, byla to paráda.. )
nemám čas hledat... ale napětí pro pedál plynu je 5V - a s tím pak pracujou ty dva potenciometry na něm. Těch 5V jde z motorové jednotky a je to větev společná asi pro víc čidel, snímačů... je možné že ti někde natekla voda a buď těch 5V někde zkratovala na kostru a nebo třeba na 12V... proto potenciometry ukazujou nesmysl a nefunguje to. Tímto směrem bych hledal.. (kdysi mě tak na O1 BFQ vyškolily shnilé piny v konektoru egru - nějak se v konektoru spojily a pustilo to právě 12V do větve 5V... odpálilo to snímač na vačce a plyn pedál ukazoval nesmysly (potenciometry tím pádem dávaly asi 2x tolik než měly) ... přede mnou se v tom rýpalo asi pět odborníků, tak dokurvili další věci kolem, byla to paráda.. )
dekuji, rozumím a zkusím
mě zaráží proč je k tomu ještě hláška o zkratu na plus od váhy vzduchu a proč to přes tempomat funguje a na volnoběh i zpátečku plyn v měřených hodnotách nevynechává, pouze po rozjezdu směrem dopředu...
zkusim teda v měřených hodnotách a ted se blbe zeptám informaci i napájeni nebo sledovat stav sešlapnutí pedálu (v %) ten jsem tedy sledoval...
ještě přidám jen informaci, že na autě po dlouhodobým stání spadáva občas nafta, takže musim startovat přes sprej do sání
děje se to tak jednou za tejden
vyměnil jsem filtr, hadičky od elektro ventilu co pouští naftu až po tandem.
pod autem je ale vždy, když se to stane mini loužička cca velikosti dvoukoruny, takže mi to přijde jako stále nějkaý unik a tandem by měl být ok, to ale snad s tím plynem nemá nic společného
jinak auto startuje na drc, vstřiky byly dělaný na podzim..
mě zaráží proč je k tomu ještě hláška o zkratu na plus od váhy vzduchu a proč to přes tempomat funguje a na volnoběh i zpátečku plyn v měřených hodnotách nevynechává, pouze po rozjezdu směrem dopředu...
zkusim teda v měřených hodnotách a ted se blbe zeptám informaci i napájeni nebo sledovat stav sešlapnutí pedálu (v %) ten jsem tedy sledoval...
ještě přidám jen informaci, že na autě po dlouhodobým stání spadáva občas nafta, takže musim startovat přes sprej do sání
děje se to tak jednou za tejden
vyměnil jsem filtr, hadičky od elektro ventilu co pouští naftu až po tandem.
pod autem je ale vždy, když se to stane mini loužička cca velikosti dvoukoruny, takže mi to přijde jako stále nějkaý unik a tandem by měl být ok, to ale snad s tím plynem nemá nic společného
jinak auto startuje na drc, vstřiky byly dělaný na podzim..
Naposledy upravil(a) spacewerk dne 19 dub 2018, 08:21, celkem upraveno 1 x.
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
to s tou váhou by sedělo na nějakej šluš mezi 12V a 5V rozvodem, myslm že váha má jak 12V napájení tak i 5V od řídící jednotky...
schema prosím pošli hodí se... mail do sz posílám
díky!!!
schema prosím pošli hodí se... mail do sz posílám
díky!!!
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Zdravím tak po teoretické dnešní přípravě jsem v tomto bodě:
schema dotčeného obvodu je č. 5_9 viz příloha,
ted to zajimavy...
diag psala k neverohodnemu signalu plynového pedálu i zkrat na plus u váhy vzduhu a váha vzduchu je na stejným schematu jako pedál plynu. Ještě zajímavější je že je na tom schematu i spínač zpětných svetel (resp. na zpátečku to funguje)
Na základě tipu od Vici-ho
navrhuji zkusit tyto pokusy:
1)zkusit couvat vyšší rychlostí, zda se porucha projeví
2)pokud ano začneme od začátku
3)pokud ne odpojíme plus od zpětných světel nebo se podíváme na koncák zpětných svetel, tam mohlo zatect nebo se muže někdě šlusovat...
4)pokud by odpojení plusu od koncáku zpátečky zpusobovalo poruchu i při couvání budeme o krok dál...
5)pokud ani to nepomuže budou se muset projít všechny obvody ve schematu 5/9
schema dotčeného obvodu je č. 5_9 viz příloha,
ted to zajimavy...
diag psala k neverohodnemu signalu plynového pedálu i zkrat na plus u váhy vzduhu a váha vzduchu je na stejným schematu jako pedál plynu. Ještě zajímavější je že je na tom schematu i spínač zpětných svetel (resp. na zpátečku to funguje)
Na základě tipu od Vici-ho
navrhuji zkusit tyto pokusy:
1)zkusit couvat vyšší rychlostí, zda se porucha projeví
2)pokud ano začneme od začátku
3)pokud ne odpojíme plus od zpětných světel nebo se podíváme na koncák zpětných svetel, tam mohlo zatect nebo se muže někdě šlusovat...
4)pokud by odpojení plusu od koncáku zpátečky zpusobovalo poruchu i při couvání budeme o krok dál...
5)pokud ani to nepomuže budou se muset projít všechny obvody ve schematu 5/9
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Tak pánové a dámy problém je vyřešen....
blblo o to i na zpátečku
plynový pedály nepomohly
svazek a RJ byly OK
nakonec byl uvolněnej kabel od váhy vzduchu a ten se opřel o plech nad vejfukem a pomalu se propaloval až šlusnul 5V s 12V.
PS: Ladasi i tak diky MOC !!!!
blblo o to i na zpátečku
plynový pedály nepomohly
svazek a RJ byly OK
nakonec byl uvolněnej kabel od váhy vzduchu a ten se opřel o plech nad vejfukem a pomalu se propaloval až šlusnul 5V s 12V.
PS: Ladasi i tak diky MOC !!!!
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57