Jak dal s upravy O1 1.9 TDi 81kw AHF

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

No asi tak, jak píše Standa. Ale spíš, než samotnou úpravou by se mělo začít motorem samotným. Protože chtít nějaký větší koně po 20 let starým motoru se stovky tisíc km na hrbu s kdovíjakou údržbou předchozích majitelů je nic moc. Protože klidně můžeš mít nový trysky a turbo, ale přes zakarbonovaný ventily tě to prostě dál nepustí. Stejně tak můžou být zakarbonovaný pístní kruhy atd.
Zkrátka začal bych tím - hlava dolů, nechat udělat repas (vyčistit, srovnat, zabrousit ventily, nový vodítka, gufera, hydra), zkontrolovat a případně srovnat blok, při tý příležitosti rovnou lepší ojnice a písty, aspoň z ASV a PD ojky, nebo nejlíp komplet spodek 96/110 kW. Nový kruhy, komplet nový těsnění a gufera, nový rozvody, spojka, větší chladič oleje atd. :)
Hlavě nejdůležitější je si umět udělat 90% věcí sám a vědět, kde koupit kvalitní díly za rozumnou cenu, protože když to bude dělat někdo jiný, tak to bude stát nesmysl :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Zase budem oponovat. Drzim sa hesla, nejeb do diesela pokial ide. Uznavam argument ze usadeniny spalin na ventiloch a piestnych kruzkoch vyslednej uprave na krase rozhodne nepridaju. Ale naco otvarat motor pokial nieje problem? Uz nikdy nikto tam neda to co tam bolo od prvovyroby co sa akosti materialov a kvality spracovania tyka. Myslim kruzky, ventily, tesnenie atd.
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Takovejch pěknejch 100tis na rotačce může být motor dobře zajetý , jak i dieselpower píše u svých úprav.
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

Mám tady taky jednoho rekordmana . Octavia TDI AGR najeto cca 380 000 km . Nikdo nikdy nebyl v motoru . Vše původní ( hlava , spodek motoru ) . My dali turbo TSA220,race 520,Dbilas vačku,FMIC,podavacku,sani ASZ . Výsledek 218 ps . Majitel je uz rok a půl spokojený . A blaženě si jezdí :-) . Je ale jasné že musí dodržovat určitě pravidla jak se má k motoru chovat . Bez toho by to nevydrželo .
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

To záleží -- kvalita oleje , dodržování intervalu , ohřívání , optimální zacházení a pak m§že být 400 lepší než heavyduty 100.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

já když sem toledo prodával tak mělo na hrbu nějakých 450tis. km. A motor vrčel jako novej......Nikdy žádný problémy ohledne startů, spotřeby, oleje atd atd............a to sem mu zatápěl pěkně (noteeth) . Jak kvalitní servis probíhal před mou koupí ví bůh ale já sem se snažil mu dopřát jen to nejlepší ;)

Chlapec si to musí rozmyslet sám jak hluboko chce až zajít s úpravama a kolik do toho chce vložit financí......... :P
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Rhadley
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 31 říj 2017, 13:21

Příspěvek od Rhadley »

Rozvody jsem delal pred 10k kilometry ... Takze rozvody budou v cajku na 12mm hlavu .. Těsnění jsem si uz objednal na pretesneni ... Jakej to s tim “C” čidlem?? Čidlo tlaku je lepsi ze pustí vic vzduchu? Kde ho popřípadě sehnat?
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

mám komplet sání s motoru ASZ včetně "C" čidla, které je v origo coleru, pokud máš zájem.
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Rhadley
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 31 říj 2017, 13:21

Příspěvek od Rhadley »

Posles fotku do SZ?
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“