Jawa 20 - lanka brzdy a náhon tachometru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jawa 20 - lanka brzdy a náhon tachometru
Kolegové,
zakoupil jsem Fichtla, Fíka, Pincka nebo-li Jawu 20 rok výroby 1979 jeden z posledních.
Motorka je ve stavu více než žalostném, vyučily se na ní dvě, tři generace mladých jezdců a nakonec ji získal "obecní blázen", který jí zaparkoval v roce 2015 pod strom, odmontoval fajfku (aby mu to nikdo neukradl) a zapomněl, že ji má. Chybí prakticky všechno.
Potřeboval bych vědět, jak je protaženo lanko zadní brzdy a náhon tachometru. Pamatujete si to někdo? Vyfotil by mi to někdo?
Díky V.
zakoupil jsem Fichtla, Fíka, Pincka nebo-li Jawu 20 rok výroby 1979 jeden z posledních.
Motorka je ve stavu více než žalostném, vyučily se na ní dvě, tři generace mladých jezdců a nakonec ji získal "obecní blázen", který jí zaparkoval v roce 2015 pod strom, odmontoval fajfku (aby mu to nikdo neukradl) a zapomněl, že ji má. Chybí prakticky všechno.
Potřeboval bych vědět, jak je protaženo lanko zadní brzdy a náhon tachometru. Pamatujete si to někdo? Vyfotil by mi to někdo?
Díky V.
jen co si pamatuji, lanko zadní brzdy - bowden vedl od páky dopředu, otočil se o 180 st. skrz plechové očko pod motorem a další uchycení pak bylo až ve štítu zadní brzdy. náhon tachometru od rozety pod kyvkou, pak prošel kyvkou nad motor, vedl pod rámem mezi těmi plechy co drží vpředu motor a pokračoval do masky gumovou průchodkou. na rámu nad motorem byl přichycen dvěma plechovými pásky.
CFHC
Je to samozřejmě tak, vzpomínám jak jsem se nemohl dočkat, když jsem toužil po Mustangu a už už , /jelikož pořád nebyly/že si koupím J 20 s plechy, které jsem nechtěl/21 také nebyla/ a najednou 2 Mustangy přišly do krámu..Byl to můj jeden z největších pozitivních zážitků v životě..Dodnes mne mrzí, že jsem ho po revoluci prodal..
nepropadat panice...
To je hezký, jestli ho chceš, kup co nejdříve. Ceny rostou do nesmyslných výšin.
Jsou to pořád krásný stroje. Samozřejmě z pohledu moderní motorky s ABS, ESA a třeba i s kotoučema se to srovnávat nedá. Přesto je to svým způsobem hezký svezení. Začal jsem na panelce 250-559 a dodnes na ní občas vyrazím (třeba do Itálie
Fichtla jsem našel pod stromem - doslova. Vůle přední vidlice 5 mm, brzdy nejsou, gumy durch (přední byla z nějaké kárky), elektrika pouze zbytky drátů, stojánek, kříž, výfuk všechno dorasovaný svářečkou, úplně zadřený ložisko rozety probrousilo čep snad o 1 mm, řetězová kolečka KO, olej v motoru žádný, jeden střed kola rozlomenej. Ale udělám z něj fešáka, motor už vrčí
Jsou to pořád krásný stroje. Samozřejmě z pohledu moderní motorky s ABS, ESA a třeba i s kotoučema se to srovnávat nedá. Přesto je to svým způsobem hezký svezení. Začal jsem na panelce 250-559 a dodnes na ní občas vyrazím (třeba do Itálie
Fichtla jsem našel pod stromem - doslova. Vůle přední vidlice 5 mm, brzdy nejsou, gumy durch (přední byla z nějaké kárky), elektrika pouze zbytky drátů, stojánek, kříž, výfuk všechno dorasovaný svářečkou, úplně zadřený ložisko rozety probrousilo čep snad o 1 mm, řetězová kolečka KO, olej v motoru žádný, jeden střed kola rozlomenej. Ale udělám z něj fešáka, motor už vrčí
Už je to pryč, k tomu mému jsem měl vazbu, byl upraven, tekoucí a vibrující origo nádrž jsem nahradil nádrží z ČZ 250 dvoulauf pro MS v motokrosu/laminátovou/ s krásným uzávěrem otočným kolečkem, motor byl upraven a byl osazen karburátorem Jikov 2918 z ČZ 150, jiné zadní tlumiče, přední světlo atd..Jezdil jako dělo a řekl bych že i vzhled nebyl špatný..Dnes tato tovární nádrž má větší cenu než vše okolo...Ale to je fuk..Jinak pionýrů a tisíce dílů, které nikdo moc nechce je dost a dost..A já dodnes výdobytky moderní doby nepotřebuji /ABS,ESA/ , oceňuji techniku minulosti, nejlépe tak z 30.-40. tých let. Už to byla motorka a řidič nebyl žádný připosránek v háděti, ale pilot na nekompromisním stroji..
nepropadat panice...
Takhle vede brzdové lanko na jednadvacítce a Mustangu na dvacítce jde rovnou dozaduoktáf píše:jen co si pamatuji, lanko zadní brzdy - bowden vedl od páky dopředu, otočil se o 180 st. skrz plechové očko pod motorem a další uchycení pak bylo až ve štítu zadní brzdy. náhon tachometru od rozety pod kyvkou, pak prošel kyvkou nad motor, vedl pod rámem mezi těmi plechy co drží vpředu motor a pokračoval do masky gumovou průchodkou. na rámu nad motorem byl přichycen dvěma plechovými pásky.
G5 TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip a Plusko jede líp
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
Byl jsem blbej, a dnes mne to mrzí ,ale bydlel jsem ve městě a měl jiný starosti po revoluci, takže kecy o tom, že v sušárně smrdí benzin jsem takhle vyřešil...Přišel starší chlápek, dal mi 2 litry, na nic se neptal, jen jestli to jede. Benzin tam byl, tak jsem to uvedl do chodu/měl jsem karburátor natočen sáním dopředu, na karboši byl velký drátěný filtr z nějakého osobního starého auta , takže po přídání to mělo velmi silný ssací zvuk/ řekl jsem mu kam jedničku , ono mu to chcíplo, tak jsem do něho drbnul a slyšel dlouho řev motoru, než přeřadil a litoval jsem ho, už byla pěkná kosa..A už jsem ho neviděl, on ani papíry nechtěl , ale dal jsem mu je a tím to skončilo...Na tom motoru bylo zajímavé, že to "přeplňování" bylo opravdu znát, motor normálně táhnul a ten řev ssání byl úžasný a krásně gradoval...A je to jak píše roman 1648, lidé nabízeli motorky, vezmi si tu panelku, dej mi 2 kila, překáží mi tady, apod. A věděl jsem, že se to změní, ale člověk v tomhle moc dopředu nemyslí, byli jsme opojeni novými možnostmi..Samozřejmě mít stodolu, tak by se dala naplnit..Nakonec po několika letech jsem koupil za litr panelku 175 ccm, kterou rasovali kluci karosáři, opravil jsem ji , jen ji našlápnout a dát jí lak, překážela mi vedle mojeho stroje, tak je to asi půl roku, jsem dal inzerát a přijel chlap a ptá se opravdu mi ji dáte za 5000kč? Povídám, jak řekli tak udělali..A měl jsem radost, že on z ní má radost..Dodnes moc nechápu, proč Jawa má na rozdíl od ČZ v klasice o mnoho větší cenu, když přitom Jawa byla poruchovější, měla horší převodovku než ČZ, apod. .. V Mototechně v dílnách byly Jaw plné kolny a nestačily se opravovat..Ale trh je prostě trh...Rayx píše:A tos ho musel prodat kvůli místu nebo si k němu vazbu ztratil? Prskolet na vesnici se neprodává
nepropadat panice...
Máš pravdu, dváca byla jako 05 s šusplechama a měla vlastně ty stupačky na kříži z plechu do U a brzda nebyla navlečená na stupačce, ale měla navářku a byla celkově trochu jiná. takže co mělo šusplechy tak rovnou dozadu k brzdovému štítu, kde byly stupačky tak nejdřív dopředu a pod motorem zpátky. Omlouvám se za dezinformaci, kterou jsem vytvořil.toby66kw píše:Takhle vede brzdové lanko na jednadvacítce a Mustangu na dvacítce jde rovnou dozadu
CFHC
Když ti je 15-17 a máš omezené možnosti, potěší tě, když ti jede tvůj stroj více než kámošovi. Jelikož 95% malolitrážních strojů bylo obdobného typu, tak to byla vlastně soutěž..Věděli jsme hlavně 2 zásady, čím delší sání, tím větší krouťák odspodu a čím kratší, tím více se motor točí..Ostatní úpravy byly na šikovnosti, zkouškách pokus-omyl , popřípadě na radách od starších závodníků té nebo minulé doby..To, co tehdy byli fachmani schopni vytvořit ze základu těchto motorů pionýrů jak v terénu tak na silnici bylo obdivuhodné..Dnes se spíš ladí vzhled, protože výkonu je dost a dost...
nepropadat panice...