fabia MPI

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
douderap
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 07 úno 2012, 17:59
Bydliště: Mělník

fabia MPI

Příspěvek od douderap »

Zdravím potřeboval bych radu. Měnil jsem těsnění pod hlavou a hydraulická zdvihátka. A motor po výméně stále klepe. Noúlové pohody koníků sem nastavil podle DP co by mohlo ještě klepat? a máte nějaký tip jakcistit olejový kanál pro zdvihátka? díky za rady
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Máš ty ventily blbě nastavený.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Základné nastavenie ventilov podľa DP nefunguje
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Funguje, ale musí se udělat správně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19313
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, já to zkoušel podle toho postupu několikrát a nikdy mě to nejelo, vždycky motor bez tlaků (noteeth) tak jsem to vzdal..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jestli se hydro nechce nechat zamáčknout což už je poznat na nastavovacím šroubu tak doporučuji vůli nastavit tak, aby šlo tyčkou "otáčet", to mám vyzkoušená že funguje.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V dobách, kdy na těchto motorech odcházelo ve velkém těsnění hlavy a celé se to muselo v rámci kulančních oprav řešit, jsem takových motorů osobně dělal asi tři sta. Odhadem.....

Nikdy, ani v jediném případě se mi nestalo, že by mi to nefungovalo.


Válec na střih. Protilehlý válec se nastavuje (jako Felda). Povolí se obě vahadla daného válce tak, aby mezi vahadly a ventily vznikla evidentní vůle (třeba pět milimetrů), pak se vahadlo dotahuje na kontakt se stopkou ventilu a poté dotahne ještě o 720° (tedy dvě plné otáčky šroubu). A musí to fungovat - zejména u nových zdvihátek nemůže být problém.

Je pravda, že u některých motorů se muselo po nastavení i hodinu počkat, než síla vratných pružin ventilů přetlačila zdvihátko a ventil zavřel. Někdy to ovšem šlo po zavření deklu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Kamarád dělá ve Škodě na vyvoji hnacích jednotek, přišel na dílnu a tam pracovníci točili tohle MPíčko z Fabie, tak se celkem divil že v dnešní době TSi a nástupu elektromobilů vytáhli ze skladu staré ohv a mají ho na stolici, tak to bylo proto, že výrobce co jim má dělat nově zdvihátka do motorů TSi ho chtěli vyzkoušet aby jim podle starých výkresů vyrobil hydraulická zdvihátka na tyhle MPi motory, na zkoušku jeho výroby.

No testem neprošly... :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To je docela smutný, ne?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Klepe to proto, protože hydro je v konci a dál nemůže..Je to jak píše Marek 77..A při jakékoliv práci s hydry je třeba poté jít na svačinu, nechat je se zorientovat, vytlačit přebytečný olej a čekat na další "práci".. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
douderap
Přispěvovatel
Příspěvky: 92
Registrován: 07 úno 2012, 17:59
Bydliště: Mělník

Příspěvek od douderap »

Takže nechat motor vychladnout až výtečné olej a pak zkusit nastavit tak aby se dalo tocit tyčkařka?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

douderap píše:Takže nechat motor vychladnout až výtečné olej a pak zkusit nastavit tak aby se dalo tocit tyčkařka?
když nevíš tak hydro do svěráku horkovzduška vytlačíš olej i několikrát, pak našteluješ na dotek a přidáš přiměřeně, nastartuješ za chvíli rachot zmizne a :)

když máš od výroby hydro naplněné tak co potom chceš
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“