VW Golf TDI AJM zvuk po výměně turba a oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OYEB
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11 lis 2015, 16:36
Bydliště: Náchod

VW Golf TDI AJM zvuk po výměně turba a oleje

Příspěvek od OYEB »

Zdar, po výměně turba (a sady těsnění), oleje a filtrů se objevil zvuk viz video.
Přirovnal bych to jako když se vyndaj žhaviče a startuje bez nich takový ufoukávání ale nevylučuju možnost třeba špatnejch zdvihátek. Motor táhne pěkně, startuje na drc a korekce okolo -0,20, 0,16 akorát se objevilo drnčení palubovky okolo 2000ot. Co myslíte mohla by to být netěsnost okolo sání? Nechci aby někdo věštil z koule :D jen než s tím pojedu do servisu abych zbytečně nebláznil že to je netěsnost.
Díky.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=Xqs5QOuwhgU
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

spíš asi netěsnost někde v tlakové části
OYEB
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11 lis 2015, 16:36
Bydliště: Náchod

Příspěvek od OYEB »

Taky si myslím, protože táta měl na passatu chycenou vačku a hydra a to byl vyloženě kovovej zvuk. Když si ten zvuk co mi to dělá odmyslím tak si motor hezky přede.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

projdi pořádně všecko vedení vzduchu a taky vedení od turba k egru atd...
pokud je netěsnost v tlakové části a budeš s tím jezdit, tak ti turbo může brzy zamávat naposled :-(
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To sis dělal sám nebo servis ?
OYEB
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11 lis 2015, 16:36
Bydliště: Náchod

Příspěvek od OYEB »

Měnili jsme s bratrem, ten už to dělal 3x, po výměně to foukalo - byla špatně nasazená hadice z turba do IC (ta spodní) tak tu jsem tam napasoval znova a utáhnul a už to nefoukalo jen se projevil tenhle zvuk, takže to zase projdu znova (wallbash)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Teď dělám A4 BRD a pořád to fouká mezi sběrným a EGR, nechápu proč,příruby vypadají rovně,těsnění nový, DPF po repasu..
OYEB
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11 lis 2015, 16:36
Bydliště: Náchod

Příspěvek od OYEB »

Tak všechny hadice jsem prošel, zkontroloval na netěsnost a utažení, dneska jsem ještě vyměnil o kroužek egr a ten zelenej o kroužek hadice u vstupu z turba do IC. Ten zvuk jde opravdu od motoru ale nejde říct jestli vzadu, vpředu, vpravo nebo vlevo. Zítra sundám ventilový víko a kouknu jestli něco neuvidím na vačce na hydra asi neuvidím a dojde stejně na servis . (wallbash)
OYEB
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11 lis 2015, 16:36
Bydliště: Náchod

Příspěvek od OYEB »

No takže jsem sdělal víko a kouknul na vačku a myslím že je na dvou palcích lehce škráblá a jedno zdvihátko bude taky načatý (nešlo mi to vyfotit), co ale nechápu proč je každá matka na vrchu vstřiku jinak utažená???

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Zkus znova seřídit ty vsřiky.Mohlo dojít k pochybení při minulém seřizování.Koukám že máš ještě starej typ vstřiků tak bych toto určitě zkontroloval.Zhoď koníky a změř i vačku měla by být smetená max na 61mm(můj názor).Nová má cca 61,9.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
OYEB
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11 lis 2015, 16:36
Bydliště: Náchod

Příspěvek od OYEB »

No ani ne před rokem ty vstřiky seřizovali, říkal že to nastavili na 180°, takže tam v pondělí zavolám a řeknu mu to.
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Prostě pro sichr bych na to kouknul.Bral jsem v potaz to, že máš starej motor a tam se štelovali na 225° a u novějších na 180°.Na tohle téma se tady hodně diskutovalo, takže můžeš dohledat.Já mám ten samej motor a dávám 225° a jede a žere normálně asi 6L.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Daniel.n93
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 18 úno 2016, 22:13

Příspěvek od Daniel.n93 »

Na jakých motorech se to nastavolvalo na 225 a na jakých na 180?
OYEB
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11 lis 2015, 16:36
Bydliště: Náchod

Příspěvek od OYEB »

Tak ve vstřikách se měnily ve vnitř ty čepy (říkaj tomu kůstky) byly už vymačkaný a nešla seřídit vůle + přišli na to že ten zvuk jak tady popisuju dělá únik kolem výfuk. svodů, říkali že by to chtělo přebrousit okolo svodů a dát nový štefty, nebude stačit jen vyměnit těsnění - dal jsem tam samozřejmě nový ale takovej jinej typ než co tam byl před výměnou viz obrázek (je to samostatný pro každej otvor) předtím tam bylo jedno kde jsou všechny spojený viz obrázek. Asi zkusím koupit to jedno spojený pro všechny a vyměnit, protože na to přebroušení a štefty maj čas až 9. srpna a já mám 27. STK a EMS.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Když jsem nedávno dával nový turbo, tak v sadě byly těsnění od Garretu a ještě jedna sada navíc.
Ty od Garetu byly z jednoho kusu, jako na té fotce dole a ty v druhé sadě byly ty z horní fotky.
Ty samostatný těsnění byly mnohem silnější než to z jednoho kusu, takže bych ty silnější použil v případě, že dosedací plochy nebudou úplně nejrovnější.
Kdyby ani to nepomohlo, tak potom už jen přefrézování doseadcí plochy na svodech turba a v horším případě ještě na hlavě.
Nejdřív ale použij kovový pravítko a sparoměrky, abys měl jistotu, že je hlava opravdu křivá či vymačkaná, aby si jí nedával dolů zbytečně.
Jo a samozřejmě šrouby na svodech dotahovat postupně a rovnoměrně, aby nedošlo ke zkřížení, pak je netěsnost na světě raz dva.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“