Výkon 81kw TDI

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman84
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 13 črc 2016, 09:56
Bydliště: Bánov

Příspěvek od roman84 »

Ono zřejmě jsem se špatně vyjádřil. Prostě mám malý průchod vzduchu proto to auto nejede. Spíše jak SDI:-). Ale pro mě každá rada je nad zlato. Nejsem mechoš, ale učím se rychle a zajímá mě to. :-D :)
romissek, golf IV 81kw AHF, egr off, chip 140hp, 305Nm, trysky 764 sprint
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Máš malý průchod vzduchu a tlak v pořádku ... Radu jsi dostal, sám sis ji vyhodnotil a podle toho se k ní taky vyjádřil, tak těžko radit více ... ;)
Uživatelský avatar
roman84
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 13 črc 2016, 09:56
Bydliště: Bánov

Příspěvek od roman84 »

Tak ono je to moje první auto. A žádný učený z nebe nespadl:-) A jen tak pryč ho z ruk nedám. Je to mazel.
romissek, golf IV 81kw AHF, egr off, chip 140hp, 305Nm, trysky 764 sprint
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Praxe ukazuje, že pokud je těsně za EGRem průchod v sacím potrubí alespoň 3cm v průměru, tak se do motoru při správném tlaku turba dostává dostatečné množství vzduchu při všech režimech a otáčkách motoru. Bude-li EGR nebo sací potrubí více zaneseno/menší průchod než 3cm v průměru/, může to snižovat výkon motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Takže z toho plyne poučení,že je to jako s trubkou výfuku, která když se dá menší, tak jen zrychlý tok plynů? :)
Mám zato, že průměr čistého sání je URČITĚ LEPŠÍ , než dírka jako sání u Babetty . Není to trošku alibismus, se.te na to, hlavně, že tam nějaká díra je?
nepropadat panice...
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Čisté sání je určitě nejlepší. Když se začne zanášet, tak se v sacím potrubí zvyšuje rychlost nasávaného vzduchu. Zároveň se však zvyšuje odpor, který klade zužující se sací potrubí průchodu vzduchu do válců. Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu /váha ukazuje méně/. ŘJ motoru pak přiřadí menšímu množství vzduchu menší množství paliva. Tím samozřejmě klesne výkon motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

prka píše: Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu.
Můžeš mi prosím vysvětlit jak dosáhne turbo požadovaného plnícího tlaku při nižší dodávce vzduchu?
Oct asv 2000, DieselPower
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Průtok vzduchu nerovná se tlak.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

A jak se teda dá udělat stejný tlak s ruzným množstvím vzduchu? A poprosím trochu obšírněji než "průtok nerovná se tlak".
Oct asv 2000, DieselPower
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pája 19 píše:
prka píše: Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu.
Můžeš mi prosím vysvětlit jak dosáhne turbo požadovaného plnícího tlaku při nižší dodávce vzduchu?
Výrobce používá pro daný typ motoru takové turbo a "softvér"k jeho ovládání, aby s určitou rezervou zabezpečil požadované množství vzduchu do motoru.
Konkrétně u tohoto motoru vyžaduje při kontrolních otáčkách 3 000 + - 100 minimálně 800 mg vzduchu na zdvih.
Je- li turbo i jeho nastavení a také přívod vzduchu od něj do motoru v "pořádku" /čisté a těsné potrubí/, musí ventil N-75 omezovat tlak turba při těchto otáčkách, aby udržel požadovaný plnicí tlak. N-75 je asi na 60 až 70 %. Při zmenšování průtoku vzduchu do motoru při těchto otáčkách /velké znečištění/, omezí ŘJ motoru úměrně množství paliva do motoru. Motor bude produkovat méně výfukových plynů. Aby toto menší množství plynů udrželo otáčky turba a tím i plnící tlak, musí se nastavovací lopatky regulace více "přivřít" a tím zvýšit rychlost menšího množství výfukových plynů. N-75 bude ukazovat nižší procenta. Plnící tlak při větším a větším znečištění /menším a menším průtoku vzduchu do motoru= menším množství vzduchu podle váhy / bude udržován tak dlouho, dokud regulace nebude na "spodním dorazu".
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Jo díky, už jsem se chyt. To mi to trvalo... (wallbash)
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
roman84
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 13 črc 2016, 09:56
Bydliště: Bánov

Příspěvek od roman84 »

Chlapci tak jsem si početl. Vaše diskuze, ono jedna věc je ta, že já měl sání a egr totálně zasrané tam byl opravdu minimální průchod vzduchu...
Vyčistili jsme to, udělali záslepky na obě strany trubky od egru, trubka šla pryč.
Zatím malinko cítím zlepšení, ale pořád to není ono....
Jestli to chce delší dobu, že jednotka dávala požadované množství na ten menší průchod a teď to dostalo šupu jak tam valí moc vzduchu tak jestli to chce čas nevím.. :)
romissek, golf IV 81kw AHF, egr off, chip 140hp, 305Nm, trysky 764 sprint
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

A nejsou náhodou vstřiky z ASV menší než ty původní?
Oct asv 2000, DieselPower
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

log
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Paja19: Jo jsou tam mensi diry nez u AHF trysek.Podobne jako,kdyz das trysky z ALH (euro 3) na AGR (euro 2)...tak to jede,ale blbě.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“