motor CBAB 103kW - rýhy na stěnách válců
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 črc 2008, 18:30
- Bydliště: Příbramsko / Berounsko
motor CBAB 103kW - rýhy na stěnách válců
Motor CBAB 103kW, najeto 350k, špatný mazání kvůli protočený hřídelce pohonu olejovýho čerpadla. Servis vyměnil čerpadlo a hřídelku, samozřejmě bez úspěchu, takže týpkovi nabídli výměnu modulu vyvažováků za nějakých 30k, což on nechtěl. Auto přitáhnul ze servisu s tím, že jde nastartovat, ale nereaguje na plynový pedál. Já zjistil odpojenou podtlakovou hadičku z baňky na turbu, několik nepodstatných rozpojených konektorů (např.na klimakompresoru) a po sundání vany a modulu vyvažováků rýhy na stěnách válců:
Když jsem vyvažováky sundal z bloku, vypadlo na mě kus zdvihátka:
A teď otázka - má smysl nechat vyvažováky opravit a zkusit motor rozchodit a nebo to je rovnou na výměnu motoru? Jasně, trochu jako věštit z koule :-/..
Když jsem vyvažováky sundal z bloku, vypadlo na mě kus zdvihátka:
A teď otázka - má smysl nechat vyvažováky opravit a zkusit motor rozchodit a nebo to je rovnou na výměnu motoru? Jasně, trochu jako věštit z koule :-/..
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 črc 2008, 18:30
- Bydliště: Příbramsko / Berounsko
Story pokračuje. Rozebral jsem modul s vyvažováky a zjistil, že nová hřídelka pohonu čerpadla je ukroucená a s čerpadlem nejde otočit. Po rozebrání čerpadla na mě vypadnul další kousek hydroštelu (na fotu úplně vlevo), kterej zablokoval rotor a proto se hřídelka ukroutila.
Z toho mi vyplývá, že servis vyměnil původní hřídelku za novou a během manipulace s čerpadlem mu do něj zapadnul uštípnutej kousek hydroštelu. No a co se stalo po nastartování už víme . Nezapojený hadice a konektory a nedotažený šrouby na vaně budiž. Ale tohle? To by se autorizovanýmu servisu stát nemělo. Aha, já to asi ještě nezmínil. Oprava proběhla v autorizáku..
to: Fenix9555
Přijde mi to jako rýhy vyplněný napečenym karbonem. Setřít to nejde, ale když po tom přejedu zahnutou rýsovací jehlou, nezachytí se v tom .
Z toho mi vyplývá, že servis vyměnil původní hřídelku za novou a během manipulace s čerpadlem mu do něj zapadnul uštípnutej kousek hydroštelu. No a co se stalo po nastartování už víme . Nezapojený hadice a konektory a nedotažený šrouby na vaně budiž. Ale tohle? To by se autorizovanýmu servisu stát nemělo. Aha, já to asi ještě nezmínil. Oprava proběhla v autorizáku..
to: Fenix9555
Přijde mi to jako rýhy vyplněný napečenym karbonem. Setřít to nejde, ale když po tom přejedu zahnutou rýsovací jehlou, nezachytí se v tom .
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 75
- Registrován: 02 črc 2008, 18:30
- Bydliště: Příbramsko / Berounsko
Pár nových zjištění:
1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
vanilka píše:Pár nových zjištění:
1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
je to hnusny ale kdyz to bezi tak hura do aček nebo podobnyho
Tak doufám, že si to pak koupí nějakej tvůj příbuznej. 😤syncon píše:vanilka píše:Pár nových zjištění:
1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
je to hnusny ale kdyz to bezi tak hura do aček nebo podobnyho
Oct asv 2000, DieselPower
a po vymene kruzkov zistis ze to fuka tak či tak pretoze nik nezmeral ovalitu a budu valce do vajca.vanilka píše:Pár nových zjištění:
1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
To je právě dilema, pokud se do toho pustí jako do koníčka, proč ne, ale dělat zbytečnou práci u vymeteného bloku? Tlaky 12 -14 bar o něčem vypovídají, samozřejmě jde o to, jak probíhalo měření..A tak jak vypovídá čerpadlo, svědčí o stařečku už dávno v důchodu..Nech jej usnout ve spánku...
nepropadat panice...