motor CBAB 103kW - rýhy na stěnách válců

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

motor CBAB 103kW - rýhy na stěnách válců

Příspěvek od vanilka »

Motor CBAB 103kW, najeto 350k, špatný mazání kvůli protočený hřídelce pohonu olejovýho čerpadla. Servis vyměnil čerpadlo a hřídelku, samozřejmě bez úspěchu, takže týpkovi nabídli výměnu modulu vyvažováků za nějakých 30k, což on nechtěl. Auto přitáhnul ze servisu s tím, že jde nastartovat, ale nereaguje na plynový pedál. Já zjistil odpojenou podtlakovou hadičku z baňky na turbu, několik nepodstatných rozpojených konektorů (např.na klimakompresoru) a po sundání vany a modulu vyvažováků rýhy na stěnách válců:

Obrázek

Když jsem vyvažováky sundal z bloku, vypadlo na mě kus zdvihátka:

Obrázek

A teď otázka - má smysl nechat vyvažováky opravit a zkusit motor rozchodit a nebo to je rovnou na výměnu motoru? Jasně, trochu jako věštit z koule :-/..
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Su to ryhy naozaj ? Neni to od kruzkov roztahany olej ?
Ak su to naozaj ryhy tak nezachranovat na allegre novy spodok pomenit kruzky prehonovat valce a nove loziska na kluku a ojnice, a aspon gufierka na ventiloch vymenit.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tohle je komplet vyhodit. Stěny válců v kopru, kroužky jak žiletky a o spodku nebudeme mluvit.

Prostě to blbě mazalo.

Vyhodit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle by měl zaplatit koncern, za jeho idiotskou konstrukci mazání s vyvažováky..Měli by si uvědomit, že nejjednoduší "stroj" je páka..Už jen pro tyhle boty koncernu již dávno v něj nemám důvěru..Jediné řešení je vše zahodit... :(
nepropadat panice...
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Story pokračuje. Rozebral jsem modul s vyvažováky a zjistil, že nová hřídelka pohonu čerpadla je ukroucená :o a s čerpadlem nejde otočit. Po rozebrání čerpadla na mě vypadnul další kousek hydroštelu (na fotu úplně vlevo), kterej zablokoval rotor a proto se hřídelka ukroutila.

Obrázek

Z toho mi vyplývá, že servis vyměnil původní hřídelku za novou a během manipulace s čerpadlem mu do něj zapadnul uštípnutej kousek hydroštelu. No a co se stalo po nastartování už víme (hm) . Nezapojený hadice a konektory a nedotažený šrouby na vaně budiž. Ale tohle? To by se autorizovanýmu servisu stát nemělo. Aha, já to asi ještě nezmínil. Oprava proběhla v autorizáku..

to: Fenix9555
Přijde mi to jako rýhy vyplněný napečenym karbonem. Setřít to nejde, ale když po tom přejedu zahnutou rýsovací jehlou, nezachytí se v tom :? .
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

I tam dělaj jen lidi...
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1937
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Tohle nemá smysl zachraňovat. Mám CBAB celý i s hlavou za 25.000 Kč. Jinak holý bez příslušenství(turbo, čerpadlo, vstřiky atd) Jinak budeš mít i KO turbo, to jde při vyvažovákách srát jako první. Turbo kdyžtak mám také, 6000 Kč
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Taková pěkná strojařina i materiál a takový řešení.
To nevemeš .. proč to takle udělaj.
Sorry za OT.
vanilka
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 02 črc 2008, 18:30
Bydliště: Příbramsko / Berounsko

Příspěvek od vanilka »

Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
Uživatelský avatar
syncon
Aktivista
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 kvě 2006, 09:20
Bydliště: střední čechy :)

Příspěvek od syncon »

vanilka píše:Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..

je to hnusny ale kdyz to bezi tak hura do aček nebo podobnyho
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

syncon píše:
vanilka píše:Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..

je to hnusny ale kdyz to bezi tak hura do aček nebo podobnyho
Tak doufám, že si to pak koupí nějakej tvůj příbuznej. 😤
Oct asv 2000, DieselPower
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

vanilka píše:Pár nových zjištění:

1) Turbo je skutečně KO - axiální vůli sice nemá, ale radiální je příliš velká.
2) Šály na klice a vačce se zdají být v pořádku. Jediný místo, kde je vidět opotřebení kluzných ložisek, je na vyvažovácích (respektive šály jsou v pořádku, ale lehký vydření je na hřídeli v místě závaží).
3) Vyměnilo se olejový čerpadlo a..motor běží. Tlaky jsou ale jen kolem 12-14bar :o a hooodně podfukuje (asi kroužky?). Co mě překvapilo, že i přes ty tlaky chytá i běží normálně bez vynechávání nebo nezdravýho zvuku. Poslední co ještě zkusím je sundat hlavu, vyndat písty a zjistit v jakym stavu jsou kroužky. Přeci jen sada vychází na pětikilo na píst..
a po vymene kruzkov zistis ze to fuka tak či tak pretoze nik nezmeral ovalitu a budu valce do vajca.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19312
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo no, buď to chceš ( majitel ) opravit pořádně nebo jen tak jako aby se neřeklo, pak to stačí...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To je právě dilema, pokud se do toho pustí jako do koníčka, proč ne, ale dělat zbytečnou práci u vymeteného bloku? Tlaky 12 -14 bar o něčem vypovídají, samozřejmě jde o to, jak probíhalo měření..A tak jak vypovídá čerpadlo, svědčí o stařečku už dávno v důchodu..Nech jej usnout ve spánku... :)
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Hola hola AAA volá ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“