zaruka na motor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ano, záleží, jak leží. Pokud je namontováno něco, co o/u/pravovala nějaká firma, je to tzv. dělení zodpovědnosti, bohužel musí být všichni seriozní..Ale samozřejmě na bedrech mechána je to nejtěžší závaží..A je dobře vůz dobře projet a vše zkontrolovat...Stačí, že majitel řekne, dejte tam vodu, nemrzku si tam poté dám sám..A pak volá, je to v prdeli, motor vaří, dal jste tam hlavu, která je prasklá.. Protože dnes všichni všechno ví, ale na potvoru Š120 se odvzdušňovala úplně jinak.../vlastní zkušenost/
nepropadat panice...
Ale jasně, ale když je to "světoznámý" milovnik aut, který všude byl a všechno zná a je to kámoš kolegy, tak se tohle stane, ale nelíbilo se mi to, mělo se dojet pro Fridex, ale kolega tohle přivítal..Tohle je všeobecný problém, když do dílny lezou různí ocasové, kteří tam pokuřují, slintají, čekají na své vozy , nebo somrují různé díly a mezitím všechny okolo poučují..Vždy jsem kolegovi říkal, ať sem nelezou, je to pořád samé DÁME KAFE, zdržují a samozřejmě chvátají, o zvědavosti nemluvě..A já to vždy zkouším na vodu, protože uvaření často začalo tím, že sáknul chladič, popřípadě načnuté trubky a hadice.Ono opravit uvaření, a neprověřit PROČ se to stalo, je blbost...Také jsem uvěřil majiteli, mému spolužákovi, že si chladič vymění, nahoře sáknul, ale jeho synáček měl jiný názor a motor opět uvařil...to už ale přijel spolužák s novým chladičem v ruce..Je třeba předcházet problémům , mít dost času a vše pečlivě vyzkoušet..a řekl bych, že VRÁTNICE je také dobrá, protože dnes je slintalů, kteří nemají do čeho píchnout plná česká kotlina.., třeba než jdou na směnu do kolbenky.
nepropadat panice...
Zaruka na opravy je 6 mesicu ze zakona.
Voda do ostrikovacu, chladici kapalina je uzivatelem vymenitelna vec, stejne jako olej.
Je to sporne a na soud. Kazdopadne vzdycky muzes zakazku odmitnout. Pokud chce vodu, tak by taky mohl chtit kluzny loziska misto,kulickovejch, ze si je vymeni sam ne?
Voda do ostrikovacu, chladici kapalina je uzivatelem vymenitelna vec, stejne jako olej.
Je to sporne a na soud. Kazdopadne vzdycky muzes zakazku odmitnout. Pokud chce vodu, tak by taky mohl chtit kluzny loziska misto,kulickovejch, ze si je vymeni sam ne?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
No já bych byl s tou zárukou opatrný...poud by došlo k soudnímu sporu(a upozorňuji že teď mluvím o jedné reálné zkušenosti) přizve se soudní znalec a ten osloví výrobce potažmo dovozce jak se měla daná oprava provést, pokud nebyl přesně dodržen technologický postup výrobce tak máte peška...takže nějaké broušení hlavy, vložkování atd... jedině bez záruky
A konkrétně v popisovaném případě šlo o opravu motoru na MB Sprinter, kdy jeden nejmenovaný opravce motoru motor opravil a ten šel po cca 3 měsících do kytek, proběhlo nějaké dohodování neuznání záruky, pak soud a ve finále opravce zaplatil nový motor i s výměnou v MB, protože dle vyjádření MB pro soudního znalce byla jediná možná oprava previditelná pouze výměnou motoru...takže asi tak
A konkrétně v popisovaném případě šlo o opravu motoru na MB Sprinter, kdy jeden nejmenovaný opravce motoru motor opravil a ten šel po cca 3 měsících do kytek, proběhlo nějaké dohodování neuznání záruky, pak soud a ve finále opravce zaplatil nový motor i s výměnou v MB, protože dle vyjádření MB pro soudního znalce byla jediná možná oprava previditelná pouze výměnou motoru...takže asi tak
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
V tomhle máš pravdu, ale to by jsi nemohl dělat nic.. Pokud bude etalon opravy podle MB, tak může zákazník auto rovnou zahodit, protože servisy dávají hlavy vždy nové, /na což upozorňují téměř všechna doporučení výrobců/..Jsou tady i jiná rizika, u ojetiny velmi aktuální, opravoval jsem 16 ventilový Peugeot , který se potkal. Já jej předtím neslyšel, auto přitáhli, hlava se komplet opravila , motor se uvedl do chodu a já poznal, že motor už je volný na ojnicích, což byl jejich problém při vyšším nájezdu..Oznámil jsem to majiteli /mladému klukovi/, že by chtělo vyměnit ojniční šály, ale měl to na háku..Dali motoru čočku a motor začal klepat..Kluk přijel a já mu říkám, měl jsi mě poslechnout, on ale původní majitel mi říkal,/on to koupil potkané/ že před potkáním to normálně jezdilo..Já mu říkám, ale ještě nedávno to normálně jezdilo, ne?..Poslal na mě otce s pohrůžkou právníka, bohudík otec byl rozumný člověk a problém pochopil, když se kluk přiznal, že jsem ho na to upozornil../tato oprava před zaklepáním by byla tak 600-700kč/..Tím chci jen říci, že narazit na vychcánka nebo člověka, který nechce slyšet názor druhého, asi bych vše zatáhnul...Tohle je odvrácená strana této činnosti..Pokud půjde vše podle právníků, popřípadě kancelářských krys všeobecně, musí se z autodílny udělat pěstírna žampionů....
nepropadat panice...
je to přesně bohužel tak jak psáno výše, většina komponent se nemá ofiko vůbec opravovat, takže broušení hlav,klikovek nebo různý navařování, nástřiky a broušení není výrobcem schválená oprava a když dojde na lámání chleba, tys to opravoval jinak než je předepsané/schválené...
to, že nový díl nikdo zaplatit nechce je věc druhá
to, že nový díl nikdo zaplatit nechce je věc druhá