Ford Focus 1.6-16v Zetec-SE, rok 2001, je to model který již nemá váhu vzduchu a má lambda sondu za katem.
Pointa problému: po zahřátí silně kolísavý volnoběh a zhasínání motoru při vyřazení a dojezdu na křižovatku.
Diagnostikou jsem zjistili ještě chybu v dobíjení, respektive signál zatížení altíku, tam byl přerušen kabel hned za svorkovnicí altíku - ok, dále jsem prošel podtlaky a hadice odvětrání mezi sáním a karterem ko, jednak díra a jednak rozpadlina, tím bych řekl že se stabilizoval volnoběh - houpání.
Sklony k zhasnutí tam byly pořád, tak jsem teda risknul a vyměnil ventil volnoběhu, oe produkt a nové těsnění, poté mi už motor nezhasíná.
Nicméně stejně bych řekl, že při poklesu otáček má jednotka problém volnoběh stabilizovat, sice už nehoupe a při vyřazení nezasíná, ale podle mě to stále není ono, jak se ustálí tak drží což je dobře, ale stejnak.
Má někdo zkušenost na co se ještě zaměřit?
Mám teda ještě poznatek, že při volnoběhu to ze sání trochu "bubnuje" případně ten zvuk připomíná jak když spláchnu toaletu
Ford Focus 1, volnoběh + otáčky
Moderátoři: šulda, Moderátoři