fabia 1,4 16V problém po čištění klapky
Moderátoři: šulda, Moderátoři
fabia 1,4 16V problém po čištění klapky
Motor po nastartování občas houpal a bylo slyšet jak to občas zarachtá z tělesa škrtící klapky. Psalo to závadu něco o zatížení - dolní mez nedosažena.
Zapomněl jsem si přesný znění poznamenat. Klapku jsem odšrouboval ze sacího potrubí a vyčistil jsem ji. Po složení je hodně nepravidelný volnoběh a píše to závady co jsou na obrázku.
Po chvíli to asi skočí do nouze, protože otáčky vylezou na 1200 a přestane to houpat, ale současně to přestane reagovat na plynový pedál.
Nenapadá mě kde mohla vzniknout netěsnost v sání, kromě klapky jsem na nic nesahal. Tu jsem znovu demontoval, ale na nic co by mohlo být špatně
jsem nenarazil. Udělal jsem základní nastavení klapky, který proběhlo úspěšně, ale problém to neodstranilo.
Budu rád za každou radu...
Zapomněl jsem si přesný znění poznamenat. Klapku jsem odšrouboval ze sacího potrubí a vyčistil jsem ji. Po složení je hodně nepravidelný volnoběh a píše to závady co jsou na obrázku.
Po chvíli to asi skočí do nouze, protože otáčky vylezou na 1200 a přestane to houpat, ale současně to přestane reagovat na plynový pedál.
Nenapadá mě kde mohla vzniknout netěsnost v sání, kromě klapky jsem na nic nesahal. Tu jsem znovu demontoval, ale na nic co by mohlo být špatně
jsem nenarazil. Udělal jsem základní nastavení klapky, který proběhlo úspěšně, ale problém to neodstranilo.
Budu rád za každou radu...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Dělal jsem na tom ještě rozvody, ale ty jsem teď ještě jednou zkontroloval a ty jsou OK.
Když dám řemenici kliky na značku na krytu rozvodů, tak vačkový kola jdou krásně zaaretovat.
Navíc po rozvodech jsem to měl chvíli nastartovaný a běžel OK.
Jak se hned po nastartování přidá plyn, tak v otáčkách běží normálně. Po sundání nohy z plynu jak padají otáčky,
tak stále běží pěkně, ale jak to padne na těch 800 tak začne haprovat. A v tu chvíli se ke kontrolkám EPC a vrtulníku přidá ještě protiprokluz.
Ten po přidání plynu zase zhasne. Když ho chvíli nechám na ten špatný volnoběh,
tak se po chvíli otáčky vyhoupnou na 1200 a běží klidně, ale nereaguje na plyn. pedál.
Zkusil jsem vyměnit čidlo tlaku na sání, protože ho mám náhradní, ale to nepomohlo. Je možný, že by bylo problém přímo v klapce?
Když dám řemenici kliky na značku na krytu rozvodů, tak vačkový kola jdou krásně zaaretovat.
Navíc po rozvodech jsem to měl chvíli nastartovaný a běžel OK.
Jak se hned po nastartování přidá plyn, tak v otáčkách běží normálně. Po sundání nohy z plynu jak padají otáčky,
tak stále běží pěkně, ale jak to padne na těch 800 tak začne haprovat. A v tu chvíli se ke kontrolkám EPC a vrtulníku přidá ještě protiprokluz.
Ten po přidání plynu zase zhasne. Když ho chvíli nechám na ten špatný volnoběh,
tak se po chvíli otáčky vyhoupnou na 1200 a běží klidně, ale nereaguje na plyn. pedál.
Zkusil jsem vyměnit čidlo tlaku na sání, protože ho mám náhradní, ale to nepomohlo. Je možný, že by bylo problém přímo v klapce?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Měl jsem asi hodinu odpojenou baterku a konektory řídící jednotky.
Pak jsem vymazal naučený hodnoty, udělal základní nastavení klapky a EGRu který proběhly úspěšně, ale bohužel to nepomohlo.
Auto jinak jede normálně. Volnoběh je ale trhavej, svítí ty kontrolky a v paměti jsou chybový hlášky.
Zkusil jsem je vymazat a odpojil jsem kabel od EGRu a to pak motor jede normálně jen lehce kolísají otáčky, ale běží pravidelně. Jízda OK.
V chybový paměti jsou pak jen ty chyby který se týkají odpojenýho EGRu, ty k tý netěsnosti sání už nevyskočí.
Na přístrojovce svítí jen vrtulník EPC zhaslo. Mám si tedy myslet, že EGR ventil je KO?
Zkusil jsem ho vyndat a řekl bych, že v klidovým stavu je těsnej . profouknout (ústy přes hadičku) nejde.
Pak jsem vymazal naučený hodnoty, udělal základní nastavení klapky a EGRu který proběhly úspěšně, ale bohužel to nepomohlo.
Auto jinak jede normálně. Volnoběh je ale trhavej, svítí ty kontrolky a v paměti jsou chybový hlášky.
Zkusil jsem je vymazat a odpojil jsem kabel od EGRu a to pak motor jede normálně jen lehce kolísají otáčky, ale běží pravidelně. Jízda OK.
V chybový paměti jsou pak jen ty chyby který se týkají odpojenýho EGRu, ty k tý netěsnosti sání už nevyskočí.
Na přístrojovce svítí jen vrtulník EPC zhaslo. Mám si tedy myslet, že EGR ventil je KO?
Zkusil jsem ho vyndat a řekl bych, že v klidovým stavu je těsnej . profouknout (ústy přes hadičku) nejde.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Tlak při vypnutém motoru to ukazuje 961 mbar.
Jinak už nevím co s tím. Znovu jsem zkontroloval rozvody, dokonce jsem měl dole i řemenici kliky jestli není poškozený aretační výstupek -
na netu jsem našel vlákno s podobnými příznaky a byly to rozvody hozený o zub. Ty jsou ale 100% v pořádku.
Taky jsem zkusil mechanicky zaslepit trubku co vede od EGR ventilu do sání - nepomohlo, na volnoběh to hapruje dál.
Teď ráno jsem udělal znova základní nastavení - zaznamenal jsem názor, že se to má dělat při studeném motoru. Vše proběhlo OK.
Za studena chod motoru OK, ale v okamžiku kdy mají otáčky spadnout na volnoběh začne vynechávat a rozsvítí se obě chybový kontrolky a
zapíšou se chyby vis první příspěvek.
Jinak už nevím co s tím. Znovu jsem zkontroloval rozvody, dokonce jsem měl dole i řemenici kliky jestli není poškozený aretační výstupek -
na netu jsem našel vlákno s podobnými příznaky a byly to rozvody hozený o zub. Ty jsou ale 100% v pořádku.
Taky jsem zkusil mechanicky zaslepit trubku co vede od EGR ventilu do sání - nepomohlo, na volnoběh to hapruje dál.
Teď ráno jsem udělal znova základní nastavení - zaznamenal jsem názor, že se to má dělat při studeném motoru. Vše proběhlo OK.
Za studena chod motoru OK, ale v okamžiku kdy mají otáčky spadnout na volnoběh začne vynechávat a rozsvítí se obě chybový kontrolky a
zapíšou se chyby vis první příspěvek.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Čo je to za motor? AUA,AUB...?
Znovu. Porovnaj obe hodnoty tlaku pri stojacom motore. Musia byť rovnaké. Prvú hodnotu snímača tlaku atmosferického vzduchu F96 (je priamo v RJ motora) a druhú hodnotu snímača tlaku nasávaného vzduchu G71 (združený s teplotným G72) v saní. Pravdepodobne máš jeden z nich mimo správnu hodnotu.
Znovu. Porovnaj obe hodnoty tlaku pri stojacom motore. Musia byť rovnaké. Prvú hodnotu snímača tlaku atmosferického vzduchu F96 (je priamo v RJ motora) a druhú hodnotu snímača tlaku nasávaného vzduchu G71 (združený s teplotným G72) v saní. Pravdepodobne máš jeden z nich mimo správnu hodnotu.
Je to 1,4 16V 74 kW.
Udělal jsem chybu, že jsem to po výměně rozvodů neprojel než jsem se pustil do tý klapky. Nečekal jsem ale problém.
Rozvody jsem ale znovu rozhodil, měl jsem dole i kolo kliky jestli není poškozenej ten výstupek.
Vše je ale OK. Skosený zub na klice na značku a vačky jdou krásně zaaretovat. A i když je to složený a nastavím rysku drážkové
řemenice na značku krytu rozvodů, tak jdou vačky zaaretovat.
Tlak v sání při ohřátém motoru kolísá od 400 do 450 mbar podle toho jak se mírně mění otáčky.
Hodnotu atmosférického tlaku se mi nedaří v měřených hodnotách najít. V jaké má být skupině?
Ten pojistný ventil se mi nedaří najít, v kterých místech by měl být?
Udělal jsem chybu, že jsem to po výměně rozvodů neprojel než jsem se pustil do tý klapky. Nečekal jsem ale problém.
Rozvody jsem ale znovu rozhodil, měl jsem dole i kolo kliky jestli není poškozenej ten výstupek.
Vše je ale OK. Skosený zub na klice na značku a vačky jdou krásně zaaretovat. A i když je to složený a nastavím rysku drážkové
řemenice na značku krytu rozvodů, tak jdou vačky zaaretovat.
Tlak v sání při ohřátém motoru kolísá od 400 do 450 mbar podle toho jak se mírně mění otáčky.
Hodnotu atmosférického tlaku se mi nedaří v měřených hodnotách najít. V jaké má být skupině?
Ten pojistný ventil se mi nedaří najít, v kterých místech by měl být?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
To už jsem zkusil jak píšu výše. Na popsanou závadu to nemá vliv. Jen když odpojím kabel z EGRu, tak to přestane
hlásit ty závady k sání a hlásí to jen chyby odpojenýho EGRu. Chod motoru je ale OK, jen volnoběh lehounce kolísá.
A svítí vrtulník samozřejmě.
hlásit ty závady k sání a hlásí to jen chyby odpojenýho EGRu. Chod motoru je ale OK, jen volnoběh lehounce kolísá.
A svítí vrtulník samozřejmě.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jo promiň nevšiml jsem si.
Zkoušel jsi ucpat klapku rukou? Musí po zdechnutí držet podtlak. Ta ruka... Jako pokud to začalo dělat po čištění klapky a po rozvodech tak jedno z toho. Ono i ta klapka může být naprclá. Nás kdysi řádně vyškolila na 8 ventil. Byl nějaký nadrblý potenciometr a blbě ukazoval oproti skutečnému úhlu otevření při volnoběhu. V měřených hodnotách ok,adaptace klapky ok ale motor dělal psí kusy.
Zkoušel jsi ucpat klapku rukou? Musí po zdechnutí držet podtlak. Ta ruka... Jako pokud to začalo dělat po čištění klapky a po rozvodech tak jedno z toho. Ono i ta klapka může být naprclá. Nás kdysi řádně vyškolila na 8 ventil. Byl nějaký nadrblý potenciometr a blbě ukazoval oproti skutečnému úhlu otevření při volnoběhu. V měřených hodnotách ok,adaptace klapky ok ale motor dělal psí kusy.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Jenže na rozvodech nevím co bych měl udělat jinak. Starý rozvody seděly stejně jako ty nový.
Na ten skosený zub na kolečku kliky je vidět i ze shora po demontáži krytu rozvodů a jak ho dám proti značce, tak obě vačky jdou zakolíkovat.
Když to rukou ucpu, tak motor zhasne a chvíli to drží podtlak,
ale je slyšet jak někde pod klapkou to přisává vzduch a po několika vteřinách je podtlak pryč.
Ono tam ale nějakej problém byl ještě před tím než jsem do toho sáhnul. Občas se stalo, že začaly kolísat otáčky a rozsvítil se vrtulník a EPC.
Za nějakej čas to zase zhaslo a bylo to OK. A pak když si to vzpomnělo tak to vyskočilo znovu.
V paměti závad v tu chvíli byla chyba 17550 kalkulace zatížení, dolní hranice nedosažena.
Na ten skosený zub na kolečku kliky je vidět i ze shora po demontáži krytu rozvodů a jak ho dám proti značce, tak obě vačky jdou zakolíkovat.
Když to rukou ucpu, tak motor zhasne a chvíli to drží podtlak,
ale je slyšet jak někde pod klapkou to přisává vzduch a po několika vteřinách je podtlak pryč.
Ono tam ale nějakej problém byl ještě před tím než jsem do toho sáhnul. Občas se stalo, že začaly kolísat otáčky a rozsvítil se vrtulník a EPC.
Za nějakej čas to zase zhaslo a bylo to OK. A pak když si to vzpomnělo tak to vyskočilo znovu.
V paměti závad v tu chvíli byla chyba 17550 kalkulace zatížení, dolní hranice nedosažena.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
tady mas tu fotku toho ventilu.
http://tomas66.rajce.idnes.cz/nastenka/
http://tomas66.rajce.idnes.cz/nastenka/
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km