fabia 1,4 16V problém po čištění klapky

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Díky, takže je na sání směrem k motoru a jeho kontrola předpokládá demontáž sání.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

No tak nějak. Ale sundat to sání není zas takový problém. Ta chyba zjištění zátěže si myslím s tím nebude mít souvislost,tuším na to byl i update sw. Alespoň si tak matně pamatuju když jsem řešil něco podobného já. A já u 16v měl nakonec přiotevřítý egr. Proto jsem psal ať ho prvně zaslepíš. Už si to moc nepamatuju,ale tuším že když jsem ucpal klapku a hadicu odvětrání tak podtlak v sání vydržel dlouho.Do té doby než jsem ruku oddělal. A kdysi mne a nejen mne vyškolilo čidlo v sání. Ale to jsi psal ze jsi dával nové.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Zacpeš,zdechne a drží dobře minutu. Teď jsem to zkoušel. Ani nemusí být ucpané odvětrání
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Tak tohle minutu určitě nevydrží, řekl bych tak max. 10 vteřin. A je slyšet jak to někde v prostoru pod klapkou přisává.
Posilovač brzd a hadici odvětrání nádrže jsem ale vyloučil. Těsnění pod klapkou a trubkou EGR ventilu se taky zdá OK
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Sundat to sání je tak na 10 minut. Pěkně z vrchu to jde. Tady na té co hledím je eště plyn a místa kolem dokola hafo.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

hoši řeším tady houpající volnobech na 1.4 aex celkem mě ta stará jebka školí (crazy) je tam nova klapka,vymazane adaptace a znova naučena,vše ok.ale volnoběch líta tak ze 600 na 1200.netěsnost kontrolovaná nic sem nenašel,kabelaž až do jednotky ok,druhe čidlo teploty nasavaneho vzduchu,když odpojim čidlo teploty žadna změna,když odpojím konektor co jde do klapky tak se volnoběch ustálí.když sem měřil volty tak při zapojene klapce tam na dvou dratech líta napětí 0.3 až 3.5 pokud měřím při odpojene patici tak napětí drží.na jednotce nikde žádná zelenina


:?
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Tak závada odstraněna.... Auto převzal věci znalejší opravář a po delším bádání mu nakonec nezbylo,
než postupně prohazovat díly ze stejného motoru který je OK.
Nakonec byla vadná samotná škrtící klapka, resp. servomotor v ní. Moc mi nejde do hlavy, že stará klapka šla přizpůsobit i když byla vadná.
Ale to už je fuk. Hlavní je, že s novou klapkou auto funguje OK a nehlásí žádný chyby.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“