záměna AWX za AVF - po výměne motoru se třese na volnoběh

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Napster10
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 22 kvě 2013, 18:00

záměna AWX za AVF - po výměne motoru se třese na volnoběh

Příspěvek od Napster10 »

ahoj,

řešíme jeden problém který nastal po výměně motoru na Audi A4 1.9tdi 96kw. Původní motor byl AWX, kde praskl blok (jinak běžel hezky, jen šel olej do vody a opačně) a nám se podařilo sehnat AVF. Po výměně motoru však máme problém s tím, že se motor na volnoběh přehnaně třese.. Volnoběžná dávka na VAGU kolísá mezi 13-15mg a korekce na vstřikovačích jsou v normě pouze na druhém a třetím válci, na prvním je cca - 2,8mg a na čtvrtém cca + 2,9mg .. vstřiky měly předtím korekce dobré, seřízení jsou správně a samozřejmostí byly nové gumičky a podložky. Napadá někoho, kde mohl vzniknout problém a jak jej případně řešit? Pomohla by záměna pořadí vstřikovačů?

Díky předem za reakce...
Fenix9555
Přispěvovatel
Příspěvky: 753
Registrován: 12 dub 2014, 12:18

Příspěvek od Fenix9555 »

Zmerat kompresiu,vo valcoch to ze sa zmenila korekcia moze mat za nasledok slabsiu kompresiu a rj si to snazi dorovnat.
Naposledy upravil(a) Fenix9555 dne 05 črc 2018, 13:09, celkem upraveno 1 x.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Těch -2,8 je špatně, jde tam moc nafty a proto to ECU škrtí a dorovnává + korekcí na 4tým ... Ta 1čka bude na kontrolu.
Jo, a přiřazení vstřiku ke kodu motoru/ECU nevím, to taky může být problém ...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

nečistili ste špičky vstrekov drotenou kefou? ako dlho boli vstreky na stole?

+2.9...je vadný valec(vstrek,ventile ....). Ak bude kompresia OK ešte nemusí znamenať že to aj OK reálne je.

z mojej skusenosti to proste bývajú vstreky...tie PD sú už staré...

vymen 4ty vstrekovač s tretím, uvidíš kam sa to prenesie.

Prvy valec je len dôsledok 4tého.

Ja to už rovno nosím na EPSku lebo posledné roky je to s PD vstrekovačmi psycho. Všetci to len prehadzujú mixlujú...zlé za ešte horšie.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

mají oba motory stejné vstřiky? pokud ne a jednotku jste nechali původní....
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 1937
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Avf má jiné vstřiky
Napster10
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 22 kvě 2013, 18:00

Příspěvek od Napster10 »

Vše je z původního motoru AWX, měnil se jen holý motor, hlava a blok, zbytek zůstal včetně vstřikovačů, které měly korekce dobré, tak taky jednotka zůstala .... zaměnili jsme dnes vstřiky 3-4, chod motoru pořád nepravidelný, do 2tis otáček to cuká a nemá výkon, pak to jakž takž jede, ale 96kw to rozhodně nemá. Startuje to taky špatně a po záměně vstřiků se zhoršily korekce i na 2. a 3. válci. Na VAGu zůstala viset chyba 16688 - nízky kompresní tlak, 4. válec nespaluje.

Pokud by byly na AVF vstřiky opravdu jiné, dal by se do původní jednotky 019FP nahrát SW pro AVF, tak aby si to rozumělo se vstřiky z AWX ? Pokud teda toto je právě ten problém ... dispozice k přehrátí SW mám.

Dokonce i lištu ke vstřikům jsme dali jinou, napružili kontakty a výsledek žádný.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Změřte kompresní tlaky.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

daj sem korekcie pôvodné...

a korekcie po zámene 3 za 4 ...napisal si to tak neprehladne. chod sa nemal zlepšiť!!!!! Týmto si mal otestovat ci je problem vo vstreku alebo valci!

zmerat kompresiu jasne...
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8925
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

ohnutá ojnička na AVF jsem jich viděl spousty.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Napster10
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 22 kvě 2013, 18:00

Příspěvek od Napster10 »

1. Válec 24 atm
2. Válec 27 atm
3. Válec 26 atm
4. Válec 22 atm
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

napis tie korekcie pred a po vymene
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

podle těch tlaků je to nějaký po smrti
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

tak wear limit je 19bar...a pripustny rozdiel je 5 bar medzi valcami. Hodne zalezi od merakov vsakze..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8925
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

i taxikářský mrchy s bůh ví kolika na hrbu a každým dnem s jiným řidičem který to honil na co šlo a šetřil i na palivu jak to šlo aby mu zbylo pro sebe měli tlaky kolem 28 takže tlaky 22-24 to už je bííídnej motor a tam už doladit ....... vše má svý nejlepší za sebou a dát to do kupy ...............
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“