Zvýšení výkonu Golf IV TDI 1.9 66 kW ALH
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
Zvýšení výkonu Golf IV TDI 1.9 66 kW ALH
Ahoj, po 5ti letech se mi zase zasraly lupatky naklápění u turba, takže musí ven a vyčistit.
Auto si za výměnu oleje vezme cca 1litr oleje a mám tam jen chip.
Rozhodnul jsem se poslat turbo na repas a dát větší vstriky, aby už to líp jelo, když se to bude rozebírat.
Chlapík co mi bude delat chip mi doporučil dát tam hybridní turbo. Volal jsem s panem co bude dělat repas a říkal, tuším, že obal dá z 81kw, osicku z 2.0 a do sání větší vrtulku. Pošlu mu starý i se svodama a on mi to pošle s jeho svodama, aby vše pasovalo.
Chci kupovat vstriky 764, ale nevím jestli připlatit a koupit powerplus nebo stačí sprinty nebo Bosch (jestli je mezi nima rozdíl) .
S výkonem to nechci přehánět, chci to jen posílit, aby to vydržela origo spojka, poloosy atd.
Jaký jsou hranice origo spojky a jakej výkon a tocivej moment je cca možný dosáhnout s těmahle upravama?
Auto si za výměnu oleje vezme cca 1litr oleje a mám tam jen chip.
Rozhodnul jsem se poslat turbo na repas a dát větší vstriky, aby už to líp jelo, když se to bude rozebírat.
Chlapík co mi bude delat chip mi doporučil dát tam hybridní turbo. Volal jsem s panem co bude dělat repas a říkal, tuším, že obal dá z 81kw, osicku z 2.0 a do sání větší vrtulku. Pošlu mu starý i se svodama a on mi to pošle s jeho svodama, aby vše pasovalo.
Chci kupovat vstriky 764, ale nevím jestli připlatit a koupit powerplus nebo stačí sprinty nebo Bosch (jestli je mezi nima rozdíl) .
S výkonem to nechci přehánět, chci to jen posílit, aby to vydržela origo spojka, poloosy atd.
Jaký jsou hranice origo spojky a jakej výkon a tocivej moment je cca možný dosáhnout s těmahle upravama?
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
Už pročítám průběžně 2 dny. Ale řek bych že se názory dost liší.
Vlákno od DUKES o tryskach mám nastudovány, proto se ptam jestli je rozdíl mezi sprint 764 a Bosch 764 nebo je to stejný.
Pan přes turba tvrdil, že s hybridním turbem to bude mít cca 140HP. To znamená, že to je maximum co turbo zvládne krmit, nebo že s ním to bude mít 140HP + to co udělaj trysky?
Co jsem tady cet tak spojka vydrží 330Nm, někdo tvrdí 350Nm akámoš tvrdí že dokonce 400Nm.
Proto potrebuju řadu, abych to neprehnal a makal to jak má
Vlákno od DUKES o tryskach mám nastudovány, proto se ptam jestli je rozdíl mezi sprint 764 a Bosch 764 nebo je to stejný.
Pan přes turba tvrdil, že s hybridním turbem to bude mít cca 140HP. To znamená, že to je maximum co turbo zvládne krmit, nebo že s ním to bude mít 140HP + to co udělaj trysky?
Co jsem tady cet tak spojka vydrží 330Nm, někdo tvrdí 350Nm akámoš tvrdí že dokonce 400Nm.
Proto potrebuju řadu, abych to neprehnal a makal to jak má
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
ALH má většinou malou lamelu, tuším 219mm a ta neudrží nic, kolikrát klouže už jen po chipu takže spojku bych určitě udělal, klasika jednohmota 228mm + hds
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- pokud ti da Pan vnitrek s 2,0 tak tipuju ze to vlastne bude VAcko takze max +- 160ps, navic kdo vi co to je za Pána
- trysky na rotacku jedine FB pro tebe staci sprint 764, a rozhodne NOVE
- ten pan co ti to bude ladit by ti v tomhle mel poradit uplne nejlip protoze on bude delat soft, pokud to teda nebude nejaka nalejvarna z tesca......
Co vic chces vedet.......projdi i sekci ,,grafy,, atd tam se toho taky hodbe dovis......
- trysky na rotacku jedine FB pro tebe staci sprint 764, a rozhodne NOVE
- ten pan co ti to bude ladit by ti v tomhle mel poradit uplne nejlip protoze on bude delat soft, pokud to teda nebude nejaka nalejvarna z tesca......
Co vic chces vedet.......projdi i sekci ,,grafy,, atd tam se toho taky hodbe dovis......
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Tak za sebe bych Ti doporučil jinou alternativu : vykašlat se na Pána s hybridem i na Pána co by dělal chip . Turbo koupit nové sériové ( na repasy se vykakej a obloukem se jim vyhni) + u DP si kup trysky FB 502 . Nech si to dát do auta , pouze od někoho kdo ví co dělá , má na to vercajk a určitě zkoušečku na na seřízení tlaků vstřikovačů . Při této příležitosti samozřejmně hned vyčistit sací potrubí a EGR a určitě dát nový olej a nové turbo určitě zalít + rozhodně dát nový vzduchový filtr, NE čínu . Na hlavě zkontrolovat vačku a hydroštely , případně je vyměnit (rozhodně použít origo díl).
Teď to složitější - rozhodně udělat spojku , tzn. koupit set s jednohmotou a novým ložiskem (občas je v inzerci , nebo Laďas mívá ) , lamelu nechat přeobložit organikou HDS 57 . Je to původem z Fabie 1, ATD . Zapomeň na to ,že ti odlítaná stará spojka přenese nový vyšší výkon. Bude Ti klouzat a stejně Tě pak výměna nemine.
Taktéž se určitě ujisti o stavu rozvodů , pokud už mají něco za sebou , nebo jsou v autě x let, rozhodně je nech vyměnit , nejlíp za origo set.
A teprve až budeš mít tento základní požadavek na HW splněný , tak teprve začni hledat zkušeného ladiče/tunera , aby Ti to naladil na brzdě. Za sebe doporučuju TDI Fun , vidím, že to máš daleko, ale věř ,že k Funovi jezdí kluci z Č. Budějovic zcela běžně.
Jasně, uznávám, že to není zrovna procházka růžovým sadem , ale ten výsledek Ti to zaručeně vynahradí.
Konkrétně tuhle konfiguraci měl brácha na AHF a Fun mu naladil parádní průběh a výkon
viz zde https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
to auto ožilo a jelo jak z praku a se spotřebou do 6l , i když se s tím zrovna předpisově nejezdilo , jinak běžně kolem 5,5l
Zkus třeba ještě popřemýšlet jestli je lepší si auto nechat takto individualně upravit , nebo koupit takovýho zajíce v pytli v podobě nějakého prapodivného hybridu a stejně podivného chipu
Nechci se nějak dotknout nebo urazit toho Pána s hybridem , ale mně se to jeví , že Tě chce pěkně podojit . Na 140 koní stačí sériové turbo, pro běžné užívání neni žádný hybrid třeba, předpokládám tedy , že nehodláš závodit. Poctivý repas, tím spíš hybrid začíná někde cca kolem 12tis kč . Levnější varianty asi i odpovídají kvalitou a rovnou se v 99% rozluč s možností reklamace . Nejlepší cesta je koupit seriové turbo GT 1749 zcela nové , cena cca od 15tis kč. Tady máš jistotu, že to turbo bude pracovat tak jak má a bude plnit požadavek z ŘJ.
V žádném případě Ti nic nenutím , ani Tě nechci jakkoli ovlivnit ve Tvém rozhodování
Takže , je to jen a jen na Tobě
Teď to složitější - rozhodně udělat spojku , tzn. koupit set s jednohmotou a novým ložiskem (občas je v inzerci , nebo Laďas mívá ) , lamelu nechat přeobložit organikou HDS 57 . Je to původem z Fabie 1, ATD . Zapomeň na to ,že ti odlítaná stará spojka přenese nový vyšší výkon. Bude Ti klouzat a stejně Tě pak výměna nemine.
Taktéž se určitě ujisti o stavu rozvodů , pokud už mají něco za sebou , nebo jsou v autě x let, rozhodně je nech vyměnit , nejlíp za origo set.
A teprve až budeš mít tento základní požadavek na HW splněný , tak teprve začni hledat zkušeného ladiče/tunera , aby Ti to naladil na brzdě. Za sebe doporučuju TDI Fun , vidím, že to máš daleko, ale věř ,že k Funovi jezdí kluci z Č. Budějovic zcela běžně.
Jasně, uznávám, že to není zrovna procházka růžovým sadem , ale ten výsledek Ti to zaručeně vynahradí.
Konkrétně tuhle konfiguraci měl brácha na AHF a Fun mu naladil parádní průběh a výkon
viz zde https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
to auto ožilo a jelo jak z praku a se spotřebou do 6l , i když se s tím zrovna předpisově nejezdilo , jinak běžně kolem 5,5l
Zkus třeba ještě popřemýšlet jestli je lepší si auto nechat takto individualně upravit , nebo koupit takovýho zajíce v pytli v podobě nějakého prapodivného hybridu a stejně podivného chipu
Nechci se nějak dotknout nebo urazit toho Pána s hybridem , ale mně se to jeví , že Tě chce pěkně podojit . Na 140 koní stačí sériové turbo, pro běžné užívání neni žádný hybrid třeba, předpokládám tedy , že nehodláš závodit. Poctivý repas, tím spíš hybrid začíná někde cca kolem 12tis kč . Levnější varianty asi i odpovídají kvalitou a rovnou se v 99% rozluč s možností reklamace . Nejlepší cesta je koupit seriové turbo GT 1749 zcela nové , cena cca od 15tis kč. Tady máš jistotu, že to turbo bude pracovat tak jak má a bude plnit požadavek z ŘJ.
V žádném případě Ti nic nenutím , ani Tě nechci jakkoli ovlivnit ve Tvém rozhodování
Takže , je to jen a jen na Tobě
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 349
- Registrován: 08 črc 2012, 09:15
- Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic
Jasně, díky za info. Určitě to beru jako užitečný rady.
Auto je po podvozky a motorový stránce v hodně dobrým stavu, rozvody sem dělal minulej rok a filtry a oleje dělá jednou ročně a to najedu max 5000km, je ti auto na delší vejlety jen za pěknýho počasí 😉
Jediná neznámá je spojka, nechce se mi dávat jednohmota. Radši bych dvouhmotu, někde sem cet že pak praskaj klilovky...
Auto je po podvozky a motorový stránce v hodně dobrým stavu, rozvody sem dělal minulej rok a filtry a oleje dělá jednou ročně a to najedu max 5000km, je ti auto na delší vejlety jen za pěknýho počasí 😉
Jediná neznámá je spojka, nechce se mi dávat jednohmota. Radši bych dvouhmotu, někde sem cet že pak praskaj klilovky...
Tak ohledně tý jednohmoty - ve Fabiích 1 mají TDIčka 1,9 jednohmotu origo z výroby , 1,4 TDI nevím , ale asi taky. A problémy s tím nemají .
S prasknutou klikou byl onehda článek ve SM a udělali tam z toho pomalu davovou hysterii. Ovšem kdo si to přečetl celé , tak zjistil , že to byl případ taxikářskýho Passata , který měl nalítáno přes půl mega , spíš víc. Ti taxíkáři to kurvili jak mohli - údržba žádná , přejíždění intervalu oleje atd. , hlavně pak ale jejich jízda kdy ten motor dotáčeli že pomalu chcípl , jen aby nemuseli podřadit nebo přeřadit ve snaze za každou cenu ušetřit naftu o jejíž kvalitě by se jistě nechalo diskutovat.(to už je vyčteno mezi řádky) A taky samozřejmně spousta keců od rádoby odborníků kteří to slyšeli od kámoša který má kámoša a jeho známý se to dozvěděl od jinýho známýho někde v hospodě a tak dál.
Až ti bude někdo tvrdit, že jednohmota ti ukroutí nebo ulomí kliku, požádej ho, ať to doloží důkazy z konkrétního případu a ať ti dokáže , že případná destrukce kliky byla zapříčeněná jednohmotou. Pokud nebude vědět , tak s klidem pošli do prdele
Nicméně , musíš se rozhodnout jestli budeš chtít honit výkon a jednohmota tě nemine , anebo jestli se spokojíš s výkonem menším a zachováš dvouhmotu.
Pokud se Ti nechce do auta vrtat , tak doporučuju pouze soft chip u dobrého úpravce , měl by se dostat někde ke 100 - 110 koníkům a cca 270 Nm , možná i trošku víc. To by měla pobrat i ta dvouhmota , alespoň bráchovi vím , že skousla 280 Nm a 135 koní a byla už jetá. A nemusíš pak už nic vymýšlet , stačí si dojednat termín u úpravce a pak se vozit
S prasknutou klikou byl onehda článek ve SM a udělali tam z toho pomalu davovou hysterii. Ovšem kdo si to přečetl celé , tak zjistil , že to byl případ taxikářskýho Passata , který měl nalítáno přes půl mega , spíš víc. Ti taxíkáři to kurvili jak mohli - údržba žádná , přejíždění intervalu oleje atd. , hlavně pak ale jejich jízda kdy ten motor dotáčeli že pomalu chcípl , jen aby nemuseli podřadit nebo přeřadit ve snaze za každou cenu ušetřit naftu o jejíž kvalitě by se jistě nechalo diskutovat.(to už je vyčteno mezi řádky) A taky samozřejmně spousta keců od rádoby odborníků kteří to slyšeli od kámoša který má kámoša a jeho známý se to dozvěděl od jinýho známýho někde v hospodě a tak dál.
Až ti bude někdo tvrdit, že jednohmota ti ukroutí nebo ulomí kliku, požádej ho, ať to doloží důkazy z konkrétního případu a ať ti dokáže , že případná destrukce kliky byla zapříčeněná jednohmotou. Pokud nebude vědět , tak s klidem pošli do prdele
Nicméně , musíš se rozhodnout jestli budeš chtít honit výkon a jednohmota tě nemine , anebo jestli se spokojíš s výkonem menším a zachováš dvouhmotu.
Pokud se Ti nechce do auta vrtat , tak doporučuju pouze soft chip u dobrého úpravce , měl by se dostat někde ke 100 - 110 koníkům a cca 270 Nm , možná i trošku víc. To by měla pobrat i ta dvouhmota , alespoň bráchovi vím , že skousla 280 Nm a 135 koní a byla už jetá. A nemusíš pak už nic vymýšlet , stačí si dojednat termín u úpravce a pak se vozit
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
Ono je tezky se rozepisovat kdyz uz to tady je nesčetne krat rozepsany a probrany tohle tema na upravu rotacek......pak se nemuzes divit ze se malokomu chce rozepisovat nebo radit.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM