0,5kg hasičák je dost slabý
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
0,5kg hasičák je dost slabý
Chci se podělit o drobnou zkušenost.
Po dlouhých letech co vozím 0,5kg hasičák jsem ho musel použít. Naštěstí ne na auto, ale když vzplála plynová bomba při napojování vařiče (dotyčný člověk napojoval novou bombu hned vedle jiné bomby na které se vařilo - to v životě nepochopím).
Informace je, že malý hasičák hasí tak 6-8 sekund a je to málo.
Tak tak že jsem zvládl uhasit 80-100cm šlehající plamen - a to naštěstí nic dalšího nehořelo.
Kdybyste někdo kupovali hasičák, vezměte si větší.
Po dlouhých letech co vozím 0,5kg hasičák jsem ho musel použít. Naštěstí ne na auto, ale když vzplála plynová bomba při napojování vařiče (dotyčný člověk napojoval novou bombu hned vedle jiné bomby na které se vařilo - to v životě nepochopím).
Informace je, že malý hasičák hasí tak 6-8 sekund a je to málo.
Tak tak že jsem zvládl uhasit 80-100cm šlehající plamen - a to naštěstí nic dalšího nehořelo.
Kdybyste někdo kupovali hasičák, vezměte si větší.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Pokud ti bude chcát nafta na rozpálené svody, tak ani na dieselu ti 2kg nestačí...
"Humus" v krytu pod motorem je také super...
Další věc je, kde ho člověk vozí... samozřejmě ideálně v kabině a ideálně v držáku. Pokud jezdíte do AT, tak je držák nutnost = tamější "pomahači" to mají jako libůstku např. při namátkové kontriole
"Humus" v krytu pod motorem je také super...
Další věc je, kde ho člověk vozí... samozřejmě ideálně v kabině a ideálně v držáku. Pokud jezdíte do AT, tak je držák nutnost = tamější "pomahači" to mají jako libůstku např. při namátkové kontriole
GIV Variant TDi ???kW
tak on 0,5kg není hasicí přístroj ale hasicí sprej. Hasicí přístroj je od 1 kg a více. asi před rokem jsem uhasil slušně hořícího chevroleta voyagera. Plasty v motorovem prostoru nezustaly žádné, všechno hořelo pod autem. Pán zaplatpanbuh neotevřel motor. zdělal jsem na to cca 2,5 kg prášku z 6kg hasičáku. kdyby měl u sebe alespoň 1kg a včas ho použil, mohly být škody minimální. Pravda je taková že hasičák na dně kufru je jako když ho nemáte.
CFHC
Ano, musí být v držáku.octaviask píše:musi byt v drziaku? či ako?
Navíc, pokud je to firemní / služebák, tak je hasičák v AT povinný
Pokud je tento služebák navíc v kategorii N1 (třeba (bývalý) "podnikatelský osobák"), tak je povinná v AT (na dálnicích atd.) i ekoplaketa... Lze pořídit na STK.
GIV Variant TDi ???kW
určitě je dobré hasičák občas prosypat aby se prášek moc neudrncal, ale není to tak tragické, stačí jednou, dvakrát do roka třeba při výměně kol zima - léto. Většinou je v autě naležato, tak ho otočím stranou co je dole nahoru a přesype se sám vždycky kouknout na manometr, jestli je ručka v zelenem a zkontrolovat pojistku, aby se nespustil z vlastní vůle .
Když je prášek pohyblivý a nádoba pod tlakem a nemáš zákonnou povinnost ho v autě vozit, nepotřebuješ revizi, tlakové zkoušky a neřešíš ani životnost, která je 20 let.
Když je prášek pohyblivý a nádoba pod tlakem a nemáš zákonnou povinnost ho v autě vozit, nepotřebuješ revizi, tlakové zkoušky a neřešíš ani životnost, která je 20 let.
CFHC
No, tak to je bezvadný, s firemkama tam jezdím celkem často ale pochybuju že jsou v nich hasičáky, no schválně to omrknu...Slavkov píše:Ano, musí být v držáku.octaviask píše:musi byt v drziaku? či ako?
Navíc, pokud je to firemní / služebák, tak je hasičák v AT povinný
Pokud je tento služebák navíc v kategorii N1 (třeba (bývalý) "podnikatelský osobák"), tak je povinná v AT (na dálnicích atd.) i ekoplaketa... Lze pořídit na STK.
Tak to mi reknete neco vic o tom drzaku v AT. 2kg jsem chtel koupit do auta, ale neobjevil jsem zadnej homologovanej drzak. Psal jsem si s hasicema a potom s Dekrou a potom s MDCR a vsude si drbali hlavu, ze drzak vlastne neni.
Jenze v tom je problem. Potrebujes ho u ridice. Takze v aute pod sedacku. Kdyz vidis ty drzacky s gumovejma reminkama, tak ti to pri sebemensi nehode urazi nohy v kotniku az to cely poleti setrvacnosti dopredu.
Jenze v tom je problem. Potrebujes ho u ridice. Takze v aute pod sedacku. Kdyz vidis ty drzacky s gumovejma reminkama, tak ti to pri sebemensi nehode urazi nohy v kotniku az to cely poleti setrvacnosti dopredu.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
Ani sami Rakušáci neví, kam umístit, ale navolno být opravdu nesmí ...
An der Aufgabe, den Löscher optimal zu verstauen, scheitern aber viele. "Es gibt derzeit keinen einheitlichen Platz, an dem der Feuerlöscher am besten verwahrt wird. Auto- und Löscher-Hersteller sind dringend gefordert, entsprechenden Platz und intelligente Befestigungsmöglichkeiten dafür zu schaffen", sagt Lang. "Auf lange Sicht gesehen müssen alle Pkw, Lkw und Busse mit automatischen Löschanlagen ausgerüstet werden."
Der Feuerlöscher muss unbedingt mit dem Fahrzeug verbunden sein und darf nicht lose herumliegen. "Bei einer Notbremsung kann er sonst zum gefährlichen Geschoss werden", so der Club-Experte. Wo der Feuerlöscher am besten untergebracht wird, muss man sich bei jedem Auto anschauen. Es gibt keine allgemeingültige Empfehlung. Aus Sicht des ÖAMTC-Experten macht eine crashsichere Verwahrung des Feuerlöschers im Kofferraum Sinn. Das Problem besteht aber derzeit darin, dass herkömmliche Handfeuerlöscher viel Platz in Anspruch nehmen können. "Auf der Urlaubsfahrt kann der Feuerlöscher im vollgeräumten Kofferraum auch zwischen Gepäckstücken eingeklemmt sicher und griffbereit verwahrt werden", so Lang weiter.
OAMTC ...
Feuerlöscher erreichbar verstauen
Wichtig ist, dass der Feuerlöscher im Fahrzeug crashsicher befestigt wird, aber dennoch leicht zugänglich ist. "Leider ignorieren die Automobilhersteller dieses Sicherheitsproblem. Es fehlen nach wie vor vernünftige Befestigungsmöglichkeiten für Feuerlöscher im Auto", kritisiert ÖAMTC-Cheftechniker Lang. Der Club setzt sich auf europäischer Ebene für eine Lösung dieses Problems ein. Einstweilen rät der Clubexperte, den Feuerlöscher gut befestigt im Kofferraum zu verstauen. "Die meisten Unfälle sind Frontalunfälle. Dabei bleibt der Kofferraum am ehesten zugänglich, wenn möglich für Autoinsassen, aber auch für Helfer", erklärt der ÖAMTC-Experte.
An der Aufgabe, den Löscher optimal zu verstauen, scheitern aber viele. "Es gibt derzeit keinen einheitlichen Platz, an dem der Feuerlöscher am besten verwahrt wird. Auto- und Löscher-Hersteller sind dringend gefordert, entsprechenden Platz und intelligente Befestigungsmöglichkeiten dafür zu schaffen", sagt Lang. "Auf lange Sicht gesehen müssen alle Pkw, Lkw und Busse mit automatischen Löschanlagen ausgerüstet werden."
Der Feuerlöscher muss unbedingt mit dem Fahrzeug verbunden sein und darf nicht lose herumliegen. "Bei einer Notbremsung kann er sonst zum gefährlichen Geschoss werden", so der Club-Experte. Wo der Feuerlöscher am besten untergebracht wird, muss man sich bei jedem Auto anschauen. Es gibt keine allgemeingültige Empfehlung. Aus Sicht des ÖAMTC-Experten macht eine crashsichere Verwahrung des Feuerlöschers im Kofferraum Sinn. Das Problem besteht aber derzeit darin, dass herkömmliche Handfeuerlöscher viel Platz in Anspruch nehmen können. "Auf der Urlaubsfahrt kann der Feuerlöscher im vollgeräumten Kofferraum auch zwischen Gepäckstücken eingeklemmt sicher und griffbereit verwahrt werden", so Lang weiter.
OAMTC ...
Feuerlöscher erreichbar verstauen
Wichtig ist, dass der Feuerlöscher im Fahrzeug crashsicher befestigt wird, aber dennoch leicht zugänglich ist. "Leider ignorieren die Automobilhersteller dieses Sicherheitsproblem. Es fehlen nach wie vor vernünftige Befestigungsmöglichkeiten für Feuerlöscher im Auto", kritisiert ÖAMTC-Cheftechniker Lang. Der Club setzt sich auf europäischer Ebene für eine Lösung dieses Problems ein. Einstweilen rät der Clubexperte, den Feuerlöscher gut befestigt im Kofferraum zu verstauen. "Die meisten Unfälle sind Frontalunfälle. Dabei bleibt der Kofferraum am ehesten zugänglich, wenn möglich für Autoinsassen, aber auch für Helfer", erklärt der ÖAMTC-Experte.
No nevím, na svých stránkách nemaj nic kromě klasiky, leda tohle ...
Sám ale jejich PG2LE vozím v kufru na držáku, ale pod nohy bych si ho nedal
http://www.hasici-pristroje.net/halotro ... roj-ca2le/ tohle je pro fajnšmekry
http://www.tepostop.cz/cs/obchod/produc ... typ-ca2le/
Sám ale jejich PG2LE vozím v kufru na držáku, ale pod nohy bych si ho nedal
http://www.hasici-pristroje.net/halotro ... roj-ca2le/ tohle je pro fajnšmekry
http://www.tepostop.cz/cs/obchod/produc ... typ-ca2le/
Nemusíš, je to v podstatě stejný 1Z0860231A, jen barva jiná, ale 1kg nebo 2kg je rozdíl ... Je ještě třeba ta myšlená konstrukce pod sedadlo, podle typu autí a sedačky, třeba OII je 1Z0860359. Ale pod nohy fakt nee ...