0,5kg hasičák je dost slabý

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

0,5kg hasičák je dost slabý

Příspěvek od blacklight »

Chci se podělit o drobnou zkušenost.
Po dlouhých letech co vozím 0,5kg hasičák jsem ho musel použít. Naštěstí ne na auto, ale když vzplála plynová bomba při napojování vařiče (dotyčný člověk napojoval novou bombu hned vedle jiné bomby na které se vařilo - to v životě nepochopím).

Informace je, že malý hasičák hasí tak 6-8 sekund a je to málo.
Tak tak že jsem zvládl uhasit 80-100cm šlehající plamen - a to naštěstí nic dalšího nehořelo.

Kdybyste někdo kupovali hasičák, vezměte si větší.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

tak tak...na dielni treba veľké, v aute ideal aspon 2 kg. I keď na poriadny prúser benzínového turba nebude ani 5 kg dost.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Pokud ti bude chcát nafta na rozpálené svody, tak ani na dieselu ti 2kg nestačí... 8)
"Humus" v krytu pod motorem je také super...
Další věc je, kde ho člověk vozí... samozřejmě ideálně v kabině a ideálně v držáku. Pokud jezdíte do AT, tak je držák nutnost = tamější "pomahači" to mají jako libůstku např. při namátkové kontriole :D
GIV Variant TDi ???kW
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

musi byt v drziaku? či ako?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

tak on 0,5kg není hasicí přístroj ale hasicí sprej. Hasicí přístroj je od 1 kg a více. asi před rokem jsem uhasil slušně hořícího chevroleta voyagera. Plasty v motorovem prostoru nezustaly žádné, všechno hořelo pod autem. Pán zaplatpanbuh neotevřel motor. zdělal jsem na to cca 2,5 kg prášku z 6kg hasičáku. kdyby měl u sebe alespoň 1kg a včas ho použil, mohly být škody minimální. Pravda je taková že hasičák na dně kufru je jako když ho nemáte.
CFHC
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Hlavně jsem kdesi četl, že když dva roky s hasičákem jezdíte, že ho můžete vyhodit. Že ho musíte každej měsíc vyndat a protřepat s ním, protože jak jezdíte tak se ten písek slepí na dně a pak hasíčák nefunguje. Nevím co je na tom pravdy.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

octaviask píše:musi byt v drziaku? či ako?
Ano, musí být v držáku.
Navíc, pokud je to firemní / služebák, tak je hasičák v AT povinný 8)
Pokud je tento služebák navíc v kategorii N1 (třeba (bývalý) "podnikatelský osobák"), tak je povinná v AT (na dálnicích atd.) i ekoplaketa... Lze pořídit na STK.
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

určitě je dobré hasičák občas prosypat aby se prášek moc neudrncal, ale není to tak tragické, stačí jednou, dvakrát do roka třeba při výměně kol zima - léto. Většinou je v autě naležato, tak ho otočím stranou co je dole nahoru a přesype se sám vždycky kouknout na manometr, jestli je ručka v zelenem a zkontrolovat pojistku, aby se nespustil z vlastní vůle :D .
Když je prášek pohyblivý a nádoba pod tlakem a nemáš zákonnou povinnost ho v autě vozit, nepotřebuješ revizi, tlakové zkoušky a neřešíš ani životnost, která je 20 let.
CFHC
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Slavkov píše:
octaviask píše:musi byt v drziaku? či ako?
Ano, musí být v držáku.
Navíc, pokud je to firemní / služebák, tak je hasičák v AT povinný 8)
Pokud je tento služebák navíc v kategorii N1 (třeba (bývalý) "podnikatelský osobák"), tak je povinná v AT (na dálnicích atd.) i ekoplaketa... Lze pořídit na STK.
No, tak to je bezvadný, s firemkama tam jezdím celkem často ale pochybuju že jsou v nich hasičáky, no schválně to omrknu...
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Tak to mi reknete neco vic o tom drzaku v AT. 2kg jsem chtel koupit do auta, ale neobjevil jsem zadnej homologovanej drzak. Psal jsem si s hasicema a potom s Dekrou a potom s MDCR a vsude si drbali hlavu, ze drzak vlastne neni.
Jenze v tom je problem. Potrebujes ho u ridice. Takze v aute pod sedacku. Kdyz vidis ty drzacky s gumovejma reminkama, tak ti to pri sebemensi nehode urazi nohy v kotniku az to cely poleti setrvacnosti dopredu.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ani sami Rakušáci neví, kam umístit, ale navolno být opravdu nesmí ...

An der Aufgabe, den Löscher optimal zu verstauen, scheitern aber viele. "Es gibt derzeit keinen einheitlichen Platz, an dem der Feuerlöscher am besten verwahrt wird. Auto- und Löscher-Hersteller sind dringend gefordert, entsprechenden Platz und intelligente Befestigungsmöglichkeiten dafür zu schaffen", sagt Lang. "Auf lange Sicht gesehen müssen alle Pkw, Lkw und Busse mit automatischen Löschanlagen ausgerüstet werden."

Der Feuerlöscher muss unbedingt mit dem Fahrzeug verbunden sein und darf nicht lose herumliegen. "Bei einer Notbremsung kann er sonst zum gefährlichen Geschoss werden", so der Club-Experte. Wo der Feuerlöscher am besten untergebracht wird, muss man sich bei jedem Auto anschauen. Es gibt keine allgemeingültige Empfehlung. Aus Sicht des ÖAMTC-Experten macht eine crashsichere Verwahrung des Feuerlöschers im Kofferraum Sinn. Das Problem besteht aber derzeit darin, dass herkömmliche Handfeuerlöscher viel Platz in Anspruch nehmen können. "Auf der Urlaubsfahrt kann der Feuerlöscher im vollgeräumten Kofferraum auch zwischen Gepäckstücken eingeklemmt sicher und griffbereit verwahrt werden", so Lang weiter.

OAMTC ...
Feuerlöscher erreichbar verstauen

Wichtig ist, dass der Feuerlöscher im Fahrzeug crashsicher befestigt wird, aber dennoch leicht zugänglich ist. "Leider ignorieren die Automobilhersteller dieses Sicherheitsproblem. Es fehlen nach wie vor vernünftige Befestigungsmöglichkeiten für Feuerlöscher im Auto", kritisiert ÖAMTC-Cheftechniker Lang. Der Club setzt sich auf europäischer Ebene für eine Lösung dieses Problems ein. Einstweilen rät der Clubexperte, den Feuerlöscher gut befestigt im Kofferraum zu verstauen. "Die meisten Unfälle sind Frontalunfälle. Dabei bleibt der Kofferraum am ehesten zugänglich, wenn möglich für Autoinsassen, aber auch für Helfer", erklärt der ÖAMTC-Experte.
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

Tepostop prelouc ma pro skodovky na export do zemi s povinou vybavou hasicakem neco homologovaneho pro svoje vyrobky.
CFHC
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No nevím, na svých stránkách nemaj nic kromě klasiky, leda tohle ... :)

Sám ale jejich PG2LE vozím v kufru na držáku, ale pod nohy bych si ho nedal :)
Obrázek

http://www.hasici-pristroje.net/halotro ... roj-ca2le/ tohle je pro fajnšmekry ;)
http://www.tepostop.cz/cs/obchod/produc ... typ-ca2le/
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

Nee, videl jsem to uz pred lety, je to cerny plechovy drzak nekam pod sedadlo (neni to ten standartni dodavany s hasicakem) ma to i cislo dilu koncernu. Ale mam za to ze musi byt i jine plasty pod sedadlo. Zjistim vic a dam to sem az pojedu tim smerem.
CFHC
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nemusíš, je to v podstatě stejný 1Z0860231A, jen barva jiná, ale 1kg nebo 2kg je rozdíl ... ;) Je ještě třeba ta myšlená konstrukce pod sedadlo, podle typu autí a sedačky, třeba OII je 1Z0860359. Ale pod nohy fakt nee ...
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“