"funkcia" motora CRKB
Moderátoři: šulda, Moderátoři
"funkcia" motora CRKB
ahojte
mam O3 s motorom CRKB (1,6TDI, CR, 85kW)
chcel by som sa o tomto motore dozvediet co najviac , co to ma ako to funguje (cital som niekde vysokotlake aj nizkotlake spetne vedenie spalin, co robi zhavic so snimacom tlaku, ako je tam riesene chladenie stlacneho vzduchu - na motore to vyzera tak ze je to jeho sucastou a chladi sa vodou?, variabilne casovanie, je turbo chladene vodou ked to ma start / stop? , kolko krat vstrekne palivo do valca v jednom cykle, ako prebieha regenaracia DPF, moze pribudnut olej - nariedeny naftou? ako?). a vela dalsich veci.
kedisy som mal knizku na Fabiu kde bolo vsetko popisane, je nieco take aj na O3, alebo kde mam hladat aby som nasiel co najviac info po kope?
tu neviem ani zistit ako vybrat zadne sedačky (viem ze to nieje motor ale predsa...)
vopred ďaujem za reakcie
mam O3 s motorom CRKB (1,6TDI, CR, 85kW)
chcel by som sa o tomto motore dozvediet co najviac , co to ma ako to funguje (cital som niekde vysokotlake aj nizkotlake spetne vedenie spalin, co robi zhavic so snimacom tlaku, ako je tam riesene chladenie stlacneho vzduchu - na motore to vyzera tak ze je to jeho sucastou a chladi sa vodou?, variabilne casovanie, je turbo chladene vodou ked to ma start / stop? , kolko krat vstrekne palivo do valca v jednom cykle, ako prebieha regenaracia DPF, moze pribudnut olej - nariedeny naftou? ako?). a vela dalsich veci.
kedisy som mal knizku na Fabiu kde bolo vsetko popisane, je nieco take aj na O3, alebo kde mam hladat aby som nasiel co najviac info po kope?
tu neviem ani zistit ako vybrat zadne sedačky (viem ze to nieje motor ale predsa...)
vopred ďaujem za reakcie
kto to zvládol až do konca si to môže ísť hodiť. Toto keď príde tak čo s tým....
to chladenie vzduchu vodou..šupa...by ma zaujímala teplota vzduchu v saní v lete pri 35°C a ostrej jazde.
o tom bludisku vo výfuku ani nehovorím...sa inžinieri poriadne vyšantili.
to chladenie vzduchu vodou..šupa...by ma zaujímala teplota vzduchu v saní v lete pri 35°C a ostrej jazde.
o tom bludisku vo výfuku ani nehovorím...sa inžinieri poriadne vyšantili.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
ahojte
neviem ci to dat do novej temy ale skusim tu:
je nieco podobne aj pre 7° DSG? ako pracuju, maju skutocne vzdy zaradene dva stupne, co statie na semafore, co neutral? čo sedmicka na dialnici (je tam furt hodena aj 6 tka? ), prehadzovanie rychlosti je s preklzom spojek? (nejako necitim ze by RJ motora ubrala plyn, skor sa mi zda ze len jednu spojku vypne a druhu necha pomaly zopnut - chvilu klze)
myslim ze to bude zaujimat nielen mna
Ďakujem
neviem ci to dat do novej temy ale skusim tu:
je nieco podobne aj pre 7° DSG? ako pracuju, maju skutocne vzdy zaradene dva stupne, co statie na semafore, co neutral? čo sedmicka na dialnici (je tam furt hodena aj 6 tka? ), prehadzovanie rychlosti je s preklzom spojek? (nejako necitim ze by RJ motora ubrala plyn, skor sa mi zda ze len jednu spojku vypne a druhu necha pomaly zopnut - chvilu klze)
myslim ze to bude zaujimat nielen mna
Ďakujem
vonku bolo 32°C, po meste bolo na vstupe 53°C, mimo mesto som isiel 120kmh asi 8km a vkuse tam bolo 40 - 43°C, cakal som podstatne viac. Skusim vsak niekedy dialnicu, aj ked to uz asi nestihnem 30°C vonku.octaviask píše: to chladenie vzduchu vodou..šupa...by ma zaujímala teplota vzduchu v saní v lete pri 35°C a ostrej jazde.
ahojte
kedze som ohladom funkcie DSG (zaradene stupne) nic nenasiel - hladal som iba v SK a CZ. Tak som to dnes napichol na diagnostiku, chvilu hladal co by mohlo zobrazovat aktulny zalozeny prevodovy stupen az som sa dopatral k posuvacom , z ich polohy sa da urcit co je prave zalozene. Prikladam "LOG" z prevodovky a asi 3km jazdy. Co som zitil, rychlost je vecsinou zalozena iba jedna a prevodovka si dalsiu iba pripravi tesne pred preradenim. Co ma prekvapilo je zalozena rychlost ak mam paku v polohe "neutral" (od riadku asi 108 do 117) - mozno pri dlhsej jazde z kopca by to vyradilo uplne ale toto som len skusal na rovine vyhodit do nuly. Skusim este log dlhsieho neutralu (aj ked to normalne pouzivam iba obcas na dosuchanie sa k semaforu alebo krizovatke), a tiez kikdown z nejakej dedinky , co to robi ked musi dat zo 6 do 3
https://uloz.to/!ZONR8M1vWHYq/zaradene-stupne-dsg-xlsx
kedze som ohladom funkcie DSG (zaradene stupne) nic nenasiel - hladal som iba v SK a CZ. Tak som to dnes napichol na diagnostiku, chvilu hladal co by mohlo zobrazovat aktulny zalozeny prevodovy stupen az som sa dopatral k posuvacom , z ich polohy sa da urcit co je prave zalozene. Prikladam "LOG" z prevodovky a asi 3km jazdy. Co som zitil, rychlost je vecsinou zalozena iba jedna a prevodovka si dalsiu iba pripravi tesne pred preradenim. Co ma prekvapilo je zalozena rychlost ak mam paku v polohe "neutral" (od riadku asi 108 do 117) - mozno pri dlhsej jazde z kopca by to vyradilo uplne ale toto som len skusal na rovine vyhodit do nuly. Skusim este log dlhsieho neutralu (aj ked to normalne pouzivam iba obcas na dosuchanie sa k semaforu alebo krizovatke), a tiez kikdown z nejakej dedinky , co to robi ked musi dat zo 6 do 3
https://uloz.to/!ZONR8M1vWHYq/zaradene-stupne-dsg-xlsx
jasne, vecsina ludi mi nerozumie, co uz... (vobec tu nepisem o tom akym mechanizmom sa deje preradenie , ale o tom ktore kvalty su v danom momente skustocne zaranene, nielen to co je prave aktivne, taha , a je zobrazene na maxidote)
ale
za jizdy to rozhodne neprokluzuje, ked je zalozena rcyhlost a normalne ides , tak ides, a otacky motora su zhodne s otackami na vstupe do prevodovky. to ze ti log ukaze trochu ine otacky sposobuje iba "chyba merania" procesorom zjavne bez odfiltorvania malych vykyvov - skratka ukaze kolko prave nameral a to ze nameria v kazdom cykle nieco ine vie kazdy programator.
mozem ti spravit krajsi log ked sa budem nudit
ale
za jizdy to rozhodne neprokluzuje, ked je zalozena rcyhlost a normalne ides , tak ides, a otacky motora su zhodne s otackami na vstupe do prevodovky. to ze ti log ukaze trochu ine otacky sposobuje iba "chyba merania" procesorom zjavne bez odfiltorvania malych vykyvov - skratka ukaze kolko prave nameral a to ze nameria v kazdom cykle nieco ine vie kazdy programator.
mozem ti spravit krajsi log ked sa budem nudit
Zkus v manuálnim režimu decelerovat, dej plnej a uvidíš jak se ti na budíkách zhoupnou otáčky nahoru.. ješte líp to uvidíš, když se během toho podíváš v live datech na přítlak spojek.
Řj to schválně drží na hranici prokluzu, aby byla spojka pořád „čerstvá“ a necukalo to při řazení.
Log nechci a odpověd na otázku se zařazenym stupňem najdeš v SSP o dq200
Řj to schválně drží na hranici prokluzu, aby byla spojka pořád „čerstvá“ a necukalo to při řazení.
Log nechci a odpověd na otázku se zařazenym stupňem najdeš v SSP o dq200
ex: Fabia AXR, fmic, VB