Stránka 1 z 1

otáčky na volnoběh

Napsal: 10 dub 2006, 07:44
od tdidriver
Chtěl sem se zeptat jestli s tím máte taky nějaký zkušenosti. Od té doby co jezdim na olej tak mi stouply otáčky volnoběhu asi tak na 1100 ot. Čím by to mohlo bejt. Je to obyč 1,9D.

Napsal: 10 dub 2006, 08:19
od Kuba
Jedna z možností je, že jelikož u 1,9 D v Tvém případě čerpadlo dávkuje objemově a nezohledňuje množství nasávaného vzduchu ( nemáš ještě "váhu vzduchu" ) a dále hutší olej ( i když je přredehříván je pořád hustší než nafta ) mění hydraulický parametry v čerpadlu což v důsledku vede ke změně mechanický regulace např. otáček i předvstřiku, pak skutečně může dojít ke zvýšení volnoběžných otáček. Zřejmě máš ve Felicii 1,9 nikoliv BOSCHácký čerpadlo ale CAV, LUCAS či DELPHI (dříve se ta firma tak jemnovala) - takže s rostlináčem doooost opatrně a jen 2-nádržovej system, startovat a ohřívat na naftu, jezdit na rostlináč řádně ohřátej (!!) a vypínat resp. proplachovat zas na naftu, pokud je auto odstaveno (v létě) déle než nějákou hodinu.

Napsal: 10 dub 2006, 10:55
od tdidriver
Neni to na felicii ale na Toledu 1,9 D 47KW, je tam čerpadlo BOSCH právě.

Napsal: 10 dub 2006, 13:33
od Tomas.cz
Nebylo by jednodušší je poštělovat na obvyklých 850- 900?
Tom

Napsal: 10 dub 2006, 13:43
od Tkevlar
To si myslim ze ne. Az pojede pak na naftu tak by se to traslo. Pokud by to nechciplo na volnobeh.

Napsal: 10 dub 2006, 15:01
od Tomas.cz
Já vím, ale pokud jezdíš na olej...
Tom

Napsal: 10 dub 2006, 21:14
od tdidriver
Ono by to mohlo taky bejt to, že mam díru ve výfuku hned za motorem. Protože bych řekl že dřív mi to nedělalo. Uvidíme až ho vyměnim jestli to pomůže, holt zima byla dlouhá a krutá.