KE - Jetronic MB SL300-24

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

KE - Jetronic MB SL300-24

Příspěvek od dhfool »

Pánové prosím o radu...
známý mi dovezl na opravu starého medvěda s mechanickým vstřikováním. Auto OBČAS nenastartuje, nejčastěji pokud se teplý motor nechá cca 20-30min. odstát. Točí, ale nechytá :) Když točí, tak občas střelí proti otáčení až zastaví startér. Vyblikal jsem kody a je tam vyhřívání lambda a snímač kliky. Snímač kliky jsem vyměnil, střílení proti otáčení zmizelo, ale pořád nestartuje (wallbash) . Má velmi nepatrnou snahu, ale nechytne. S plynem, bez plynu beze změn... Nastartoval až po vstříknutí start spreje, potom OK. Bohužel neumím potvrdit, že to chytlo díky startspreji, nebo nějakou náhodou. Teď zase startuje OK... Nemá s tím někdo zkušenost? Jde mi o to, jestli se mám pustit do demontáže vstřikování, nebo je tam někde nějaká "typická" závada... Díky.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Na roztah to jde ?
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Jiskru to dává. Svíčky jsou suché. A točí to tatatatatatatatatatatatata a někdy i rychleji :)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

A6TDI píše:Na roztah to jde ?
Automat
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Vidim to na starter pane mistr :)
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

este ziju tieto auta?


V dobe keď to nechce chytiť, potrebuješ skontrolovať palivo pekne od nádrže...čiže el. tlakove čepadlo (možno aj2), filter, tlak do nastavovača.

Ďalej skontrolovať funkciu "air flow metering" páčky (noteeth). Už som to dlho nevidel, takýto kvet..

Odporúčam poštudovať pár hodín nejakú literatúru o K/KE a hneď budeš vedieť čo máš kde hladat.

Riadiaca jednotka je v prípade dávkovania paliva len korekčný faktor. Väčšina je mechanika.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

sestřelená hadice na sání klasika....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud to není ta hadice, zkusil bych proudem brknout přes vstřik studeného startu, zda to chytne..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Našel jsem vadný akumulátor paliva - nedrží tlak a protíká skrz. Tak uvidíme, jestli ty občasné špatné starty to vyřeší...

Prošel jsem co se dalo, podle lambdy trošku chudší, to bych zkusi seřídit až po výměně akumulátoru. Jinak musím pečlivě zvážit každou manipulaci s čímkoliv gumovým, protože to je všechno na kaši!

Pak ještě jeden dotaz, jestli někdo nebude vědět... v diagnostické zásuvce pod pinem 8 by měla být jednotka zapalování, která má mít 15 chybových kodů, ale já mám 17...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

no čo je KO to vymen...ak sa neda kupit ofiko pohladaj ebay a pod..niektore veci sa daju sem tam kupit.

Palivo poriadne prelez, idealne je šupnut merak tlaku paliva (ak si teda ešte nemeral), aj tá regulácia tlaku je tam dôležitá pri studených štartoch a podobne.

Reguláciu pozri v tom merači vzduchu, čo tam dvíha ventil...tam by sa to malo dať kúsok štelovať (i ked neviem ako to je s KE a teda s jednotkou)

to je tak po šichte s kľudom a nohami v teple...nedá sa to hŕ...treba rozmýšľať.

tie chybove kody nerozumiem ;) troška to rozveď.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Tlak je 5bar, ale padne na 0bar během pár minut. má držet cca 3-3.5bar min. hodinu. Ten akumulátor je tam mimo jiné i proto, aby byl benzín pod tlakem a nevařil na horkém motoru.

K nastavení - je tam lambda regulace přes elektrohydraulický nastavovač tlaku ovládaný střídou z jednotky. Jsou tam měřící body na tu střídu a nastavuje se to na 50% šroubem na té průtokové klapce...

Chybové kody už jsem dohledal... špatná tabulka, aby se vtom prase vyznalo...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

ak je na tej prietokovej klapke na vzduch sroba tak to je manualne nastavenie...+ korekcie robí ešte ECU cez ten ventil. Ak si správne pamatám.

Jo ten accumuator má v sebe pružinu ktorá tlačí palivo aby to vypnutí motora bol ešte chvíľu tlak..aby ďalší štart bol rýchlejší.

to dáš.... s prehladom
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

pokud jsou ko hadice saje si to kde chce a na to je K/KE hrozně náchylný...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

No, jsou tak tvrdý, že je nesundám aniž bych je zničil, ale nic kolem nesaje. Pochopitelně moc dlouho jim nedávám, ale tím se já už zabývat nebudu, leda by to bylo moje, ale zakázkou se to dělat nedá. Auto startuje na drb. Konec.

Do budoucna to bude chtít všechny hadice, vyčistit, nebo vyměnit vstřiky, mechanika ovládání šk. klapky je taky vyklochtaná a membrána v rozdělovači paliva bude mít taky po sezóně...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

opica banány...stále to vravím.

Takže to bolo tým tlakovým ventilom na palivo?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“