Ojetina s nezavislym topenim

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Ojetina s nezavislym topenim

Příspěvek od 13055K4 »

Panove, potreboval bych radu.

Pokukuji po nejakem MPV, ve kterem budu moct s pritelkyni prespavat. Nejlip se mi jevi Peugeot 807 (C8). Idealne do 150tis.

Jelikoz "hrozi", ze v nem budu spat i pres zimu, tak chci bufika.

A ted ma otazka: je lepsi to koupit rovnou s bufikem (vetsinou plna vybava), nebo klidne bez nej a nechat ho namontit?

Nikdy jsem auto s bufikem nemel, takze nevim, co takova montaz obnasi. Na ebayi jsem nasel z druhe ruky modul topeni za cca 5-8tsi + k tomu nejakou kabelaz za dalsi asi dve tisicovky. Jen uprimne nevim, jestli to je vsechno, nebo mam pocitat jeste dalsi naklady na matros. Prace vyjde na kolik?
Nebo se to da zvladnout i doma? Nejsem lempl, na aute si delam vetsinu veci sam, tak bych to treba i zkusil...


Diky za odpovedi.


BTW, kdyby nekdo mel jeste nejaky napad na rozumnou dodavku s trvanlivym motorem, tak sem s ni :) Chtel jsem puvodne Espace, ale tam se bojim spolehlivosti.
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Začnu z druhé strany... pokud chceš topit celou noc (několik nocí), tak si zjisti, co ten bufík s oběhovkou papá... :D
... mám na mysli "šťávu elektrickou" 8)
Tudíž, ve výbavě minimálně druhý akumulátor, v případě "kempování" trafo / měnič pro běh na přípojku 230V atd.
GIV Variant TDi ???kW
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

to je velice dobra poznamka, priznam se, ze na to jsem uplne nemyslel :D

diky za ni, asi bych pak cumel, ze neodjedu
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

druhu baterku a to asi kurva velkou :)
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

fajn, to uz jsem si docela ujasnil... ale zpet k puvodni otazce... koupit to uz rovnou s bufikem (nepotrebuju plnou palbu), nebo koupit levneji bez a nechat namontovat?

Kolik cela montaz muze stat?


A je mozny sehnat Espace s nejakym ne moc poruchovym dieselem?
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ten Espace leda s 2.0Dci si myslím že nejsou špatný, hlavně ne 1.9
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Pokud chceš bufika na spaní tak bych šel cestou teplovzduchu. Případně nějakého lpg topení typu trumatic. Proč bys měl celou noc ohřívat motor. A k tomu pak třeba druhou baterku někde,klidně bych si pohrál se zapojením s nějakým odpojovačem aby byla nezávislá na autu ale taky aby se autem dala dobíjet. Ikdyž třeba ten teplovzduch asi moc nebere když už je roztopený. Kolegovi ve vitu běžel tři dny v kuse když ho v pátek zapomněl vypnout a všiml si toho až v pondělí rano,když na všech autech bylo 15 čísel sněhu a jeho auto bylo suché. Normálně nastartoval.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

@roman1648 no co vim, tak je dobry se vyhnout 3.0, 2.2 a 1.9... ale na ten dvoulitr jsem taky vylozene chvalu nikde necetl :D

ale zas kdyz si to vezmu, tak tech rencku tady jezdi spousta a kdyby to byly az takovy krapy, tak to prece uz davno nejezdi... tot teda jen muj nazor

@Tomas6 ten horkovzduch je zajimavej, ale mozna jsem to mel trosku rozvest, nebude se jednat o tydeni kempovani nekde, spis, kdyz pojedeme do Alp, tak aby nam pri prespani na jednu noc neumrzly zadky

Zas na druhou stranu, budeme mit spacaky do -25°, tak by treba ten bufik nemusel byt tolik potreba
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

No, něco jsem se v Alpách nabivakoval... i na sněhu naspal...
... a pokud to auto má být vaše jediné zázemí, tak nepotřebuješ vyřešit pouze spaní, ale hlavně také sušení věcí atd.
Ten "teplovzduch z karavanu" či "PB teplomet" mohou být pro daný účel lepší řešení... akorát je potřeba trochu popřemýšlet nad přívodem vzduchu.
Nicméně, pak se tě mohou dotknout různá omezení vyplývající z přítomnosti PB láhve..
GIV Variant TDi ???kW
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

tak muj plan je takovej:

v patek po praci nalozit auto a dojet do udoli, tam jednu noc prespat v aute a v sobotu rano vyrazit na hreben se stanem

takze bych fakt v aute spal jen jednu noc... a kdyz vidim ty "zimy" v poslednich letech, tak abych nepotreboval spis klimu :D
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, problém je i ten abys to auto při -25°C vůbec nastartoval (rofl)
Teď jak byli v zimě ty mrazy jsme se něco najezdili s káblama a startsprejema, i poměrně nový naftový auta měly problém...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Vyvětrat co nadýcháš pootevřeš okýnko. Teplovzduch jinak bere spalovací vzduch z venku. To samo ty lpg topení. Ono je to defakto to samo jak vzduch bufik akorát na plyn. Hodně to používají do karavanů. Já bych to řešil tím bufem, nejsložitější na montáž je udělat jehlu do nádrže a najít na něj místo. Oproti teplovodnímu kde musíš řešit připojení na vodu a hledat místo někde venku okolo motoru a řešit spouštění vozového ventilátoru a pod... Myslím že uživatel kemar odsud měl sady kolem desítky.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

@roman to mi ani nepripominej, byl jsem v zime v Rakousku s tatou, mel jsem tri mesice auto (avensis 2010 2.2 d4d) a samozrejme, ze jsem odtud nemohl odjet, pac dosla baterka

a kdyz mi stara pred dovolenou rika: hlavne nezapomen zabalit kabely... tak jsem si rikal, jestli se nepos*ala u takhle novyho auta resit kabely. no, jeste, ze jsem ji poslechnul a jeste, ze tata ma benzinak, takze jsme to napichli a nakonec v klidu odjeli


no takze to vidim tak, ze sezenu auto s bufem rovnou z vyroby
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

těch asi moc ale s horkovzdušným bufíkem nebude..
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

no a na tu jednu noc je to tak hrozny? jak jsem psal hned na zacatku, nemam s tim vubec zkusenost...


a tam se i nastavuje nejak teplota nebo to proste jen topi/netopi?
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“