Citroen BX 1.8TD

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
burton.b22

Citroen BX 1.8TD

Příspěvek od burton.b22 »

Rozebíral jsem skoro vše okolo hydrauliky pístnice, zadní brzdy, čerpadlo atd. Ted jsem nalil novou LHM a auto se nechce zvedat a ani do zadních brzd nejde tlak. Z předních se olej tlačí. Servo taky nejde. Neví někdo jak to odvzdušnit?
Děkuji.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Páku pro regulaci světlé výšky , dát do spodní polohy, povolit odvzdvzdušňovací šroub na tlakovém regulátoru o 1 a půl otáčky, počkat, až pérování úplně sesedne..Stáhnout ssací vedení z vysokotlakového čerpadla a naplnit čerpadlo hydraulickou kapalinou..Páku světlé výšky posunout do nejvyšší polohy..Nastartovat motor a rychle připojit ssací vedení na vysokotlakové čerpadlo..Jakmile ucítíme pulsace,ve vratném /silném/ vedení od tlakového regulátoru , utáhneme šroub na regulátoru...Pak dolijeme olej do nádržky...
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Auto leží na zemi totalně. čerpadlo je zalité a tlačí ale jenom do předních brzd. Povolím odvzdušnovak a za par vteřin vytlačí litr. S pákou můžu hýbat jak chci nemá to efekt.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zadní brzdy se na rozdíl od předních /které se odvzdušňují po vypuštění přetlaku aby nepěnila kapalina a nedostal se do systému vzduch/odvzduŠňují pod tlakem./uzavřený šroub na regulátoru/, takže pokud není v systému tlak, není v zadních brzdách ani kapalina..Pokud tam tlak je, tak se dá páka regulace do spodní polohy , tím se vypustí přetlak a pak se dá nahoru , sešlápne se pedál až na podlahu a nastartuje motor, pak pomocník povolí odvzdušňováky než začne téct čistá kapalina..Samozřejmě se musí také odvzdušnit hlavní válec/je tam odvzdušňovák -také pod tlakem/.Pokud to pořád nejde, někde se zmáčkla trubka -gumička, což se občas stává...Takže bych šel po trubkách , kam až tlak jde a zkontroloval spoje, které byly rozebrány- povoleny...někdy to ucpe zbytek gumičky..
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Trochu jsem pokročil. Zatím to vypadá že málo tlačí čerpadlo. Nejede servo které je napojeno přímo na rozdělovací kostku. Další věc auto se nemuže zvedat protože do pístnic nejde tlak neboť tlak je malý na to aby se otevřel bezpečnostní ventil.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, jak nejde servo je malý tlak, je to takové varování při jízdě, aby majitel jel rovnou do servisu, většina tlaku je vždy "schovaná" pro brzdy..A pokud se řeší zvedání, je třeba mít kola na zemi, aby byl protitlak, na zdviži to nejde...Ale je to relativní, kdysi ještě na CX jsem hodil flintu do žita a říkám kámošovi a milovníku Citroenů, hoď to čerpadlo do hajzlu, už na to se.u..Pořád honíme tlak, a furt nic a šel jsem domů...Ráno přijdu a on povídá, koukni, natočil auto a ono se zvedlo jako za mlada a povídá, sral jsem se s tím až do 22 hod...Takže přeji štěstí a čerpadlo se snad dá sehnat, vrakovaly se jich stovky, takže někde budou...Tahle auta měla tu nevýhodu, že nikdo z majitelů zelenou hydrauliku nikdy neměnil.../jako v JZD/ :)
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Tak už to funguje jak má chyba byla opravdu v čerpadle. Díky za rady.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Pokud nepomůže nic z toho co psal správně jericho, je pravděpodobné, že je čerpadlo mrtvé.
Odpovědět

Zpět na „Citroën“