Stránka 1 z 1

Fabia III 1.4TDI (CUSB) klapka výfuku

Napsal: 22 črc 2018, 07:31
od octavia_66_tdi
Zdravím.

Dokáže někdo vysvětlit proč na výfuku je škrtící klapka- při deceleraci se zavírá a pomáhá víc brzdit motorem?

Díky

Napsal: 22 črc 2018, 08:25
od DIAGNOSTIK
EGR systém....žádné brzdění....

Napsal: 22 črc 2018, 09:58
od misocko
Tak tak. Pomaha tlacit spaliny spet do nasavania.

Napsal: 22 črc 2018, 10:30
od jericho-3
No octavia měl patrně na mysli "brzdění motorem" což mají nákladní vozy, kdy je zavřeno palivo a uzavřen výfuk..To ale zde není.. :)

Napsal: 22 črc 2018, 16:40
od octavia_66_tdi
Snad myslíme stejnou klapku.
Je umístěná na výfuku na předním dílu pod řidičem a spolujezdcem, je elektrická.

Zřejmě jak píšete přivírá průtok spalin, tzn když přivře tato klapka začnou víc proudit spaliny přes EGR, je tak ?

Napsal: 22 črc 2018, 18:22
od fekálek
Copak je to za fifikund? To mě teda zajímá, řeč byla o klapce v sání co jsem pochopil, tohle zas nějaká novinka z NDR

Napsal: 22 črc 2018, 18:34
od Tomas.cz
To bude na přepouštění spalin z místa za dpf do místa před turbo, pokud vím říká se temu nízkotlaké egr.

Napsal: 22 črc 2018, 19:45
od octaviask
Obrázek

Napsal: 22 črc 2018, 20:37
od misocko
octavia_66_tdi píše:Snad myslíme stejnou klapku.
Je umístěná na výfuku na předním dílu pod řidičem a spolujezdcem, je elektrická.

Zřejmě jak píšete přivírá průtok spalin, tzn když přivře tato klapka začnou víc proudit spaliny přes EGR, je tak ?
Ano, funguje tak ako pises.

Napsal: 23 črc 2018, 13:24
od jericho-3
Já to chápal zjednodušeně tak, že nahání zplodiny do sání, což samozřejmě i šetří namáhání turba , kterému tím snižuje teplotu..Proto také při " vyřazení EGR ventilu" se zvyšuje namáhání turba a snižuje jeho životnost..

Napsal: 27 črc 2018, 04:13
od octavia_66_tdi
díky všem za vysvětlení :)