Golf mk1 1.1 benzín Tlak oleja

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kubik111
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 23 říj 2007, 17:25
Bydliště: Banovce nad Bebravou, SR

Golf mk1 1.1 benzín Tlak oleja

Příspěvek od kubik111 »

Ahoj pani
Mam takú dilemu a neviem ako ďalej.
Vymenil som olej na svojom golfe 1 R.v. 1983. Je tam motor 1.1 karburátor
Neviem aký tam bol olej predtým tak som tam nalial 10w-40 shell
Po cca 100 km začalo blikať mazanie.
Vymenil som obidva snímače tlaku. Bez zmeny
Na obrázku sú dva snímače tlaku oleja Ten vpravo Spina cca 0,3 baru a ľavý cca 1,8 baru.
Skúšal som merať snímače. keď je motor vypnutý tak pravý snímač je zopnutý a ľavý odpojený po naštartovaní motora sa snímače prepnú naopak(pravý sa odpojí a ľavý sa zapne)
Tlak oleja je pri 2000 cca 2 bar a pri 1000 cca 1.1 bar
Už neviem čo ako ďalej dakujem z pomoc
Caute Obrázek
Seat Altea 1.9 tdi 77kw BKC
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pak asi jedině chyba v budíkách, starší VW to takto mají, 2 baroskopy a mají obrácenou funkci 0/1-1/0
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle je hlavní problém dnešní doby, lidé cpou do aut z poloviny min. století
novodobé výtvory a hlavně přebírají novodobá moudra...Vylej to a dej tam 15-40 a možná i 20W-40..Další problém je, že dnešní 15W-40 je řidší než v tehdejších dobách/z důvodu úspory paliva/, a když je horko a čerpadlo má něco za sebou, tak kontrolky problíkávají...Stalo se mi to několikrát u starších aut..Lidé přijeli zděšeni , že jim to nemaže, bohužel i někdy začali vyměňovat čidla/různé barvy/ a nastal guláš...Hlavně nech čidla, která tam jsou a jen tam dej olej, co tam patří..Ne vše, co se třpytí, je zlato... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ano, tady bych opravdu aplikoval starý známý M7ADS III a je pokoj
Včera jsem lil do auta 10w-40 Total a bylo to i při pokojovce 30°C řídký jak voda :D
kubik111
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 23 říj 2007, 17:25
Bydliště: Banovce nad Bebravou, SR

Příspěvek od kubik111 »

Ok tak tam nalejem 15w-40
Nemusím dávať dole vaňu a vyčistiť ?
Dakujem
Seat Altea 1.9 tdi 77kw BKC
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Ne...nech to vykapat přes noc a je to
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já teda raději M7 ADS IV superturbo 15W40

právě se dívám oknem na 1,6 55 kW, v brně tomu vyměnili olej cca 7 let a svítila kontrolka oil, majiteli navrhli 30.000 kč za GO motoru a tak jsem auto koupil za 10.OOO kč,

oil jsem vylil a nalil superturbo a do dnešního dne motor fachčí, majiteli dnes namontuji na koktávku závěsné a auto de do šrotu, jedná se o sežranou feldu kombi, má ji jen kvůli závěsnému, ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Miloši, ty jsi prostě praktik, s tebou bych se nebál ztroskotat na pustém ostrově.. (LOL)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

několikrát jsem byl svědkem toho, jak právě ten "lepší" olej byl příčinou zabití motoru, kámoš měl tehdy dělo, nějakýho Escorta Ghia koupenýho tehdy snad za 12000DM, olej Pennzoil nebo co to bylo ten nejlepší z rakouska od Forstingera, snad 100 šilinků za litr což byly děsný peníze, udělal výměnu, jel to projet a tím to skončilo, během chvíle se uvolnil snad všechen bordel z motoru a ucpal sací koš, on to sice vypnul ale pak to hned začalo klepat na klice...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ono je to i problém minulosti, když se přecházelo z olejů bez aditivů A na oleje AD, tak motory padaly/zadíraly se na běžícím páse/..Dokonce se mnozí chlubili, kolik jich odkráglovali..Lidem prostě zajeté zvyky jen tak nevymlátíš z hlavy, berou olej jako olej, sám se často přistihnu, že rutina je zkázonosná..Ale tehdy to bylo státní, tak to nikdo moc neřešil.Já dodnes nedávám do motorů motorek z 30-50tých let aditivovaný olej..Mám strach, že "agresívní" olej rozpustí nánosy v kanálech a motor zkurví...Zásada je taková, že motory byly konstruovány na určité vůle včetně olej. čerpadel a řidší olej je jejich zkáza. Zrovna teď kámoš přivezl plné kabrio Jaguára 12 válců /1988/a budeme měnit olej..Klasifikace oleje je naštěstí na viditelném místě po zvednutí kapoty , ale přesto jsem kámoše upozornil, ať ho ani nenapadne přivézt olej s krásnou nálepkou a specifikací dlouhou jako týden, ale plný minerál specifikace , která stačila na tehdejší stroje..A URČITĚ , když už bude jezdit a nejen se dívat, bude to hlavně v létě a nebude cestovat na lyže.....Moderní vyfikundace a vývoj všeho možného patří tam, pro co byl vytvořen/a často ani to ne/.. :)
nepropadat panice...
kubik111
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 23 říj 2007, 17:25
Bydliště: Banovce nad Bebravou, SR

Příspěvek od kubik111 »

Tak chlapi Vypustil som olej nechal cez den vytiect na druhy den nalial odporucany 20w40 a stale blika kontrolka. PO zohriati uz prestal bzucat bzucak ktory bzucal nad 2000 ot, ale kontrolka blika .
Oboje olejove cidla sa po nastartovani prepnu do opacnych pozici ( zopnute na rozopnute a druhe naopak)
neviem co dalej Dakujem
Seat Altea 1.9 tdi 77kw BKC
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

15w
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Dej na čidlo/a/ tlakoměr a uvidíš , také můžeš sundat víko vačky a natočit to bez a uvidíš, zda tlak dojde až tam..
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

A koupils správné čidla? Pokud jsi je zapojil správně a po nastartování a vytvoření tlaku sepnou/rozepnou jak mají, tak kontrolku ani bzučák nic jiného aktivovat nemůže ... To bude nějaká haluz s drátem, si ověř kolik to opravdu tlačí a pak jdi po elektrice ;)
kubik111
Přispěvovatel
Příspěvky: 132
Registrován: 23 říj 2007, 17:25
Bydliště: Banovce nad Bebravou, SR

Příspěvek od kubik111 »

Tlaky som meral pri 2000 bol 2 bar a pri 1000 1.1 bar
Cidla sú dobre a aj dobre zapojené Kabeláž je dobrá az ku prístrojovej doske
Po naštartovaní sa cidla prepnú do opačnej polohy
Dakujem
Seat Altea 1.9 tdi 77kw BKC
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“