A6TDI doporučuje do skříně PP90 prosím o názory
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Tak s pp90 má "dobrou" zkušenost kolega. Dělal převodovku na favoritu, někdy z podzimu,bylo ještě teplo a olej byl zadarmo tak proč ne. Tehdá bydlel někde u Břeclavi a tam moc zima nebyla,ale vzal rodinu a vijo někam do tater. Ráno neodjel, nemohl zařadit. Říkal že to z té převodovky teklo celý den.
Já měl pp90 v traktoru,v zimě jsem s ním nejezdil tak to nevadilo,ale jak jsme změnili systém krmení ,musel jsem ho vyměnit za pp80.Prevodovka a čerpadlo bylo schopné v té kose motor zadusit, nehledě na to že nešlo řadit.
Teď mám do motorky místo pp90 nějaký gear 90 teď nevím jaký výrobce a není to tak husté.
Já měl pp90 v traktoru,v zimě jsem s ním nejezdil tak to nevadilo,ale jak jsme změnili systém krmení ,musel jsem ho vyměnit za pp80.Prevodovka a čerpadlo bylo schopné v té kose motor zadusit, nehledě na to že nešlo řadit.
Teď mám do motorky místo pp90 nějaký gear 90 teď nevím jaký výrobce a není to tak husté.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
do všech 5q od VW dávám shell spirax s4 75w-90 a ten je gl-4 funguje výborněBiimbo píše:přitom sprirax je gl 5 který by do těhlech skříní přijít neměl
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Dotaz možná trochu mimo, omlouvám se za OT...
GL-5 je hypoidní olej a hypoidní převody jsou v kolmých převodovkách, kde je motor a převodovka v autě podélně, nebo se pletu?
Mám v Jumpym předepsaný právě olej GL-5, ale v převodovce žádný hypoidní převod není, agregát je uložený vepředu napříč, jako u Favorita.
Vím, že do francouzů se předepisoval speciální olej, kvůli jejich hliníkovým synchronům. Ty ale měly jen převodovky slabší řady BE a já mám v autě převodovku silnější řady ML a ta má už mosazné, nebo bronzové synchrony. Není to tedy trochu zbytečné, nehodil by se tam spíše olej GL-4, případně GL-4+?
GL-5 je hypoidní olej a hypoidní převody jsou v kolmých převodovkách, kde je motor a převodovka v autě podélně, nebo se pletu?
Mám v Jumpym předepsaný právě olej GL-5, ale v převodovce žádný hypoidní převod není, agregát je uložený vepředu napříč, jako u Favorita.
Vím, že do francouzů se předepisoval speciální olej, kvůli jejich hliníkovým synchronům. Ty ale měly jen převodovky slabší řady BE a já mám v autě převodovku silnější řady ML a ta má už mosazné, nebo bronzové synchrony. Není to tedy trochu zbytečné, nehodil by se tam spíše olej GL-4, případně GL-4+?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Mě by zajímalo, jak je specifikace oleje důležitá.
Když jsem koupil Lybru tak jsem velmi brzy po koupi objednal 2 litry originálního převodového oleje a provedl výměnu.
Po mnoha letech začaly na dálnici vylítávat kvalty a zjistilo se, že v převodovce není olej. Po ruce nebylo nic jiného než 15W-40 takže ve stylu "lepší než nic" jsem to dolil že to někdy propláchnu a dám tam zase origo. Tím že to fungovalo (a já jsem neměl čas) tam olej zůstal. Ještě tak rok po tom, co převodovka jela nasucho bylo při některých otáčkách slyšet mírné hučení, ale postupně se to spravilo.
Každý rok jsem pro jistotu kontroloval stav (Lybra má měrku oleje na převodovce) a dolil tak 3 deci. Doléval jsem už jen 15W-40 a nebyl problém.
Když jsem koupil Lybru tak jsem velmi brzy po koupi objednal 2 litry originálního převodového oleje a provedl výměnu.
Po mnoha letech začaly na dálnici vylítávat kvalty a zjistilo se, že v převodovce není olej. Po ruce nebylo nic jiného než 15W-40 takže ve stylu "lepší než nic" jsem to dolil že to někdy propláchnu a dám tam zase origo. Tím že to fungovalo (a já jsem neměl čas) tam olej zůstal. Ještě tak rok po tom, co převodovka jela nasucho bylo při některých otáčkách slyšet mírné hučení, ale postupně se to spravilo.
Každý rok jsem pro jistotu kontroloval stav (Lybra má měrku oleje na převodovce) a dolil tak 3 deci. Doléval jsem už jen 15W-40 a nebyl problém.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Jestli pamatujete tak stará 205ka Peugeot monoblok, měla společnou náplň motoru i pro převodovku a ta zrudnost taky fungovala. Myslím, že je nejdůležitější viskozita a u těch moderních sráču je všelijaký specifický aditivum kvůli ruzným mtr synchronů co já vím. Pojede to na všechno jen je otázka životnost převodovky, ale když to bude hustý jako stará 90ka tak to v zimě nebude řadit
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Tak převodovku v olejový vaně motoru měl už i původní mini cooper taky tehdejší motory jezdily trochu na jinačí olej, než dnešní nesmysly typu 0W-20
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
asi bych taky koukal neznat nevědět to .. Takže spojkou konec ,jo ?roman1648 píše:Jo to jeden strejda u nás měl,jednou s tím dojel,otevřel jsem kapotu a přemýšlel co je motor a co převodovka
Nebo kde je spojka ? Není v oleji taky ? ..nebo automat ?
To de
Nebo jak je to tam ? nechce se mi googlit ale podivám se nato. slyšim prvně.
Evidentě se jedná zejména o úsporu místa , Když TKP píše že to má i MINI.
Nebo má to jinou devizu nnež napotlat to na sebe ?
Tenhle motor Peugeot normálně jezdil,nebyly velké problémy, jen když jsem ho viděl , trnul jsem, abych jej nemusel rozebírat, protože těžko vysvětlíš, že je to jinak než u Frantovi škodovky/tehdy/. Samozřejmě konstrukce kvůli úspoře místa jsou různé, ale může to mít i výhody..Když mi přitáhli Austin Allegro s vadnou spojkou, pokuřoval jsem a okukoval, jak to vlastně je, když je skříň pod motorem...A pak kouknu na takový dekl, který na "konci motoru" byl, sundal ho a zajásal jsem, i když jsem těžko mohl uvěřit, že je to TAK CHYTRÉ..Byl tam ozubený převod od setrváku do převodovky pod ním, povolil jsem rovnou šrouby přítlačného talíře, vypadla ojetá lamela, já ji nanýtoval obložením mám zato, že origo ze škodovky , nandal a spojka jako nová....V těchto případech mechána práce baví, majitel rozesmátý z rychlé opravy/měl špatné sny z ceny origo dílů/, a platil s úsměvem./ A to ještě nevěděl, že auto má př. destičky jako Golf l/.Jo, tehdy byli konstruktéři v rozkvětu, zato dnes jsou v útlumu...fekálek píše:Jestli pamatujete tak stará 205ka Peugeot monoblok, měla společnou náplň motoru i pro převodovku a ta zrudnost taky fungovala. Myslím, že je nejdůležitější viskozita a u těch moderních sráču je všelijaký specifický aditivum kvůli ruzným mtr synchronů co já vím. Pojede to na všechno jen je otázka životnost převodovky, ale když to bude hustý jako stará 90ka tak to v zimě nebude řadit
nepropadat panice...
Zato když jsi měnil spojku na monobloku poprvé tak jsi si říkal jak to pěkně půjde když je ta spojka z boku celého agregátu, jaké bylo rozčarování, když jsem tahal ven jakési hřídele, spotřeba silikonu šla do tun, sorry jericho,ale radeji si bouchnu spojku na OII tdi než tenhle hnůj, takže paušalizovat to jak dřív konstruktéři perllili je kravina.jericho-3 píše:Tenhle motor Peugeot normálně jezdil,nebyly velké problémy, jen když jsem ho viděl , trnul jsem, abych jej nemusel rozebírat, protože těžko vysvětlíš, že je to jinak než u Frantovi škodovky/tehdy/. Samozřejmě konstrukce kvůli úspoře místa jsou různé, ale může to mít i výhody..Když mi přitáhli Austin Allegro s vadnou spojkou, pokuřoval jsem a okukoval, jak to vlastně je, když je skříň pod motorem...A pak kouknu na takový dekl, který na "konci motoru" byl, sundal ho a zajásal jsem, i když jsem těžko mohl uvěřit, že je to TAK CHYTRÉ..Byl tam ozubený převod od setrváku do převodovky pod ním, povolil jsem rovnou šrouby přítlačného talíře, vypadla ojetá lamela, já ji nanýtoval obložením mám zato, že origo ze škodovky , nandal a spojka jako nová....V těchto případech mechána práce baví, majitel rozesmátý z rychlé opravy/měl špatné sny z ceny origo dílů/, a platil s úsměvem./ A to ještě nevěděl, že auto má př. destičky jako Golf l/.Jo, tehdy byli konstruktéři v rozkvětu, zato dnes jsou v útlumu...fekálek píše:Jestli pamatujete tak stará 205ka Peugeot monoblok, měla společnou náplň motoru i pro převodovku a ta zrudnost taky fungovala. Myslím, že je nejdůležitější viskozita a u těch moderních sráču je všelijaký specifický aditivum kvůli ruzným mtr synchronů co já vím. Pojede to na všechno jen je otázka životnost převodovky, ale když to bude hustý jako stará 90ka tak to v zimě nebude řadit