Toledo ASV - N239,N18,N75,N109,J52 přerušení/zkrat

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Kendys_TDI píše:Relé žhaviček ? lišta žhaviček ? připojení ? funkčnost ?
Podle mě relé žhaví dlouho nechce vypnout příhřev ani v létě. Po startu s teplým motorem tam vzniká takový tepelný přebytek, že jednotka neví najednou co s tím: Snaží se omezit přísun nafty; zastavit přísun čerstvého vzduchu před EGR ventilem; AGR ventil plně otevřen ve snaze snížit přisáváním sraček z výfuku teplotu ve spalovacím prostoru, přitom turbo také omezí přívod nasávání na minimum, protože kyslík je to poslední, co v tu chvíli motor potřebuje. Turbo padne do nouzáku a vezme s sebou všechny ostatní členy.
Nevypnulo žhavení, relátko se natolik přehřálo během těch 1-5 ujetých km, že došlo ke zkratu a jelikož ŘJ netušila jak snížit teplotu ve válcích, tak vyhodila pro jistotu všechno co s tím souviselo. Až na ten AGR = ten musel foukat do poslední chvíle a přesto zbytečně a k ničemu.
Proměř relátko žhaviček, zkontroluj napájení k žhavicí liště, kontakty v liště a samotný svíčky. Teď je leto, jde o hovno, zkus žhavení odpojit, jestli to pomůže....
Takže logicky vzato vadný měřič teploty motoru ? Vadný teploměr chladicí kapaliny ? Teplota výfukových plynů emise do dílny ? Netuším ale žhavičkam buď nefunguje relé a nebo je rozbitý právě nějaký to teplotní čidlo, které pořád nutí jednotku přihřívat, i když je teplota okolí třeba 30°. A na čidle je -20° proto je potřeba naftu přihřívat (LOL) Takže logicky sme došli k tomu, že máš vadný čidlo teploty paliva. Tudíž se potom vypne i přívod paliva, protože by se zaplavil motor, jak by všechno šlo do spalování a nic zpátky do nádrže ;) 8) (hm)
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

Jednotka asi ko. Pin 72 nebo něco kolem 70tky.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Myslíš jednotku žhavení nebo tu řídíci motoru ?
Podle mne pomůže vyměnit čidlo teploty nafty
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

mirulak vam to napisal jednoducho a jasne.
Jedna vetva.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
pavel911
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 čer 2020, 12:48

Příspěvek od pavel911 »

prosím, řekněte - kdo mi napsal a kdo mi ne? =)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

pokud se jedná o stejný závady jako na začátku příspěvku, všechny tyto komponenty jsou na jedné napájecí větvi, tím by bylo dobrý začít, kontrolou jestli nedochází k výpadku napájení, každopádně už jsem to řešil několikrát, pokud je napájení v pořádku, je to řídící jednotkou motoru, pravděpodobně v ní odejde nějaká větev co ty komponenty napájí kostrou a dochází k občasnýmu výpadku, proto to naháže ty chyby o přerušení napájení, na to nemůže mít vliv nějaká jiná mechanická závada, např. hadičky atd. , na to je ta jednotka zase docela hloupá ještě :)
pavel911
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 čer 2020, 12:48

Příspěvek od pavel911 »

Huml píše:pokud se jedná o stejný závady jako na začátku příspěvku, všechny tyto komponenty jsou na jedné napájecí větvi, tím by bylo dobrý začít, kontrolou jestli nedochází k výpadku napájení, každopádně už jsem to řešil několikrát, pokud je napájení v pořádku, je to řídící jednotkou motoru, pravděpodobně v ní odejde nějaká větev co ty komponenty napájí kostrou a dochází k občasnýmu výpadku, proto to naháže ty chyby o přerušení napájení, na to nemůže mít vliv nějaká jiná mechanická závada, např. hadičky atd. , na to je ta jednotka zase docela hloupá ještě :)

Mám toto auto téměř 3 roky. EGR deaktivoval pahýl, DIODE místo MAF. všechno fungovalo dobře, i když vždy často, ale ne přirozeně, se objevily tři chyby:

18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground P1538 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent

pokud jsou odstraněny chyby - všichni zmizeli a stalo se, že ne za měsíc nedošlo k žádné chybě.

Před 2 lety jsem zkontroloval všechny kabely v přechodu z baterie na motor - všechny kabely jsou neporušené. (vodiče na G62 a N109).

na podzim roku 2019 jsem vyměnil všechny žhavicí svíčky - na relé J52 nedošlo k žádné chybě. objevil se až v létě 2020.

před měsícem jsem si objednal senzor G62 - neměl jsem čas ho doručit - jak se těchto 5 chyb objevilo. Zaznamenal jsem špatnou trakci motoru, vypnul motor, nastartoval - nepomohlo, připojil jsem PC - a všech 5 kusů je tam. několikrát chyby zmizely a vůz jel dobře, ale brzy opět 5 chyb a turbína přestala fungovat kvůli ventilu N75 ...

uzemnění pod baterií je dobré. v blízkosti motorové jednotky (ECU) 2 je dobré uzemnění. dráty od širokého konektoru jednotky (ECU) k větvi solenoidových ventilů jsou neporušené.

Nyní auto jede špatně, bez geometrie turbíny. Ventil pro klapku sacího potrubí (N239) vždy dobře tlumí motor, tj. Funguje.

teď vždy existují všechny tyto chyby:

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground P1538 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground P1441 - 35-10 - - - Intermittent
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground P1549 - 35-10 - - - Intermittent
pavel911
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 čer 2020, 12:48

Příspěvek od pavel911 »

pavel911 píše:
Huml píše:pokud se jedná o stejný závady jako na začátku příspěvku, všechny tyto komponenty jsou na jedné napájecí větvi, tím by bylo dobrý začít, kontrolou jestli nedochází k výpadku napájení, každopádně už jsem to řešil několikrát, pokud je napájení v pořádku, je to řídící jednotkou motoru, pravděpodobně v ní odejde nějaká větev co ty komponenty napájí kostrou a dochází k občasnýmu výpadku, proto to naháže ty chyby o přerušení napájení, na to nemůže mít vliv nějaká jiná mechanická závada, např. hadičky atd. , na to je ta jednotka zase docela hloupá ještě :)

Mám toto auto téměř 3 roky. EGR deaktivoval pahýl, DIODE místo MAF. všechno fungovalo dobře, i když vždy často, ale ne přirozeně, se objevily tři chyby:

18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground P1538 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus P1256 - 35-10 - - - Intermittent

pokud jsou odstraněny chyby - všichni zmizeli a stalo se, že ne za měsíc nedošlo k žádné chybě.

Před 2 lety jsem zkontroloval všechny kabely v přechodu z baterie na motor - všechny kabely jsou neporušené. (vodiče na G62 a N109).

na podzim roku 2019 jsem vyměnil všechny žhavicí svíčky - na relé J52 nedošlo k žádné chybě. objevil se až v létě 2020.

před měsícem jsem si objednal senzor G62 - neměl jsem čas ho doručit - jak se těchto 5 chyb objevilo. Zaznamenal jsem špatnou trakci motoru, vypnul motor, nastartoval - nepomohlo, připojil jsem PC - a všech 5 kusů je tam. několikrát chyby zmizely a vůz jel dobře, ale brzy opět 5 chyb a turbína přestala fungovat kvůli ventilu N75 ...

uzemnění pod baterií je dobré. v blízkosti motorové jednotky (ECU) 2 je dobré uzemnění. dráty od širokého konektoru jednotky (ECU) k větvi solenoidových ventilů jsou neporušené.

Nyní auto jede špatně, bez geometrie turbíny. Ventil pro klapku sacího potrubí (N239) vždy dobře tlumí motor, tj. Funguje.

teď vždy existují všechny tyto chyby:

17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground P1538 - 35-10 - - - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground P1441 - 35-10 - - - Intermittent
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground P1619 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground P1549 - 35-10 - - - Intermittent
Problém je v řídicí jednotce motoru. Nahrazeno jinou řídicí jednotkou - všechny problémy okamžitě zmizely.

BAD ECU.
Naposledy upravil(a) pavel911 dne 09 črc 2020, 11:26, celkem upraveno 1 x.
pavel911
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 22 čer 2020, 12:48

Příspěvek od pavel911 »

Huml píše:no podle mě tou jednotkou, už jsem to taky řešil
Děkuju!
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Také se již menil kvuli takovym zavadam jednotku.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“