Octavia scout

Shaníte něco? Podejte si zde inzerát.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4696
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

prodám mu mojeho scouta s BXE ještě za míň než 170 :)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
JeníkRS
Aktivista
Příspěvky: 3508
Registrován: 11 lis 2010, 20:24
Bydliště: PRAHA - ve svém

Příspěvek od JeníkRS »

Biimbo píše:prodám mu mojeho scouta s BXE ještě za míň než 170 :)
1.9 nechce. Ale už kouká i po jiných autech
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Andre píše:Ale jo, v pohodě... já měl taky 2 roky zpátky ty lidi za volantem EV za blázny (noteeth)

Ale jak se říká, není nad vlastní zkušenost ;)

Už jen ten motor s převodovkou o třetinové hmotnosti a velikosti z 50x méně dílů a přitom dokáže nabídnout lepší dynamiku, bez prodlevy, bez kraválu, bez vibrací, bez smradu a to vše za 1/5 nákladů na palivo.
to je sice hezký, ale trochu jsi zapomněl, že plná palivová nádrž váží 40kg a ujedeš na ní 1000km, zatímco baterie 400kg a ujedeš na ně 100km :D A "dobití" trvá 5 minut, zatímco u EV to trvá v lepším případě půl hodiny do 3/4 kapacity u nějaký rychlonabíječky :)

Jinak nic proti EV, na ježdění po městě bych to bral hned. Ale když na to kouknu objektivně, tak EV nabízí za výrazně vyšší cenu výrazně nižší užitnou hodnotu. A to už se vůbec nebavím o ekologii, kde v globálním měřítku EV znásilňuje životní prostředí mnohem více, než auto se spalovákem :)

sorry za (offtopic)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tak spalováků s běžnou spotřebou 3l/100km počítám moc nebude a u mě baterie váží přesně 204kg a na plné nabití ujedu 230-250km bez nějakého výraznějšího omezování.

Asi to bude teď těžko pochopitelné, ale nesmíš brát spalovák jako mantru a vše co je u EV jinak jako negativum, což platí i u nabíjení. Jednoduše večer přijedeš domu a zastrčíš kabel do zásuvky, ráno vytáhneš, to trvá řádově míň než cesta na benzínku, tankování a placení. Rostou DC stanice u nákupních center, zaparkuješ, zastrčíš kabel, než nakoupíš, tak máš plnou nádrž, většinou zadarmo, jen tě to stojí asi 20 vteřin času navíc. Chce to jen malinko plánovat, pak ti nabíjení sežere míň času než tankování.

Ta cena vs užitná hodnota... jasně, levné to teď ještě moc není, ale při mých 25tis km za rok je to jen na palivu 50tis ročně doma, ČEZ má teď celou sít DC nabíječek bezplatně. A navíc, to EV po tobě nechce měnit olej, rozvody, spojku, EGR, vačku, vstřikovač, DPF... vím moc dobře, co jsem uměl nastrkat peněz do aut ;)

Ekologie? To opravdu smysl rozebírat nemá... Tu u nás hrozně neekologicky vyrobenou elektřinu (jak argumentují odpůrci EV), kterou spotřebuje EV, tak ve stejném množství spotřebuje jen rafinerie pro výrobu adekvátního množství paliva pro spalovací auto :roll: Tedy 1,3-1,5kWh na 1l čistého paliva. Kde je těžba ropy? Její doprava? Distribuce PHM? Provoz čerpaček?
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

A teď si vezmi, kolik stát má na daních z prodaných paliv.. a přijdou o ně.. pak zdraží elektriku tak, že aj na hajzlík budem chodit se svíčkou... :-D nemluvě o masakru, kdy se od arabášů (a nejen od nich) přestane brát ropa.. to ani nechci vidět.. svět tak jak ho známe je postaven na ropě, jak nebude odběr, vypukne peklo :-(
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Tak spalováků s běžnou spotřebou 3l/100km počítám moc nebude a u mě baterie váží přesně 204kg a na plné nabití ujedu 230-250km bez nějakého výraznějšího omezování.

Asi to bude teď těžko pochopitelné, ale nesmíš brát spalovák jako mantru a vše co je u EV jinak jako negativum, což platí i u nabíjení. Jednoduše večer přijedeš domu a zastrčíš kabel do zásuvky, ráno vytáhneš, to trvá řádově míň než cesta na benzínku, tankování a placení. Rostou DC stanice u nákupních center, zaparkuješ, zastrčíš kabel, než nakoupíš, tak máš plnou nádrž, většinou zadarmo, jen tě to stojí asi 20 vteřin času navíc. Chce to jen malinko plánovat, pak ti nabíjení sežere míň času než tankování.

Ta cena vs užitná hodnota... jasně, levné to teď ještě moc není, ale při mých 25tis km za rok je to jen na palivu 50tis ročně doma, ČEZ má teď celou sít DC nabíječek bezplatně. A navíc, to EV po tobě nechce měnit olej, rozvody, spojku, EGR, vačku, vstřikovač, DPF... vím moc dobře, co jsem uměl nastrkat peněz do aut ;)

Ekologie? To opravdu smysl rozebírat nemá... Tu u nás hrozně neekologicky vyrobenou elektřinu (jak argumentují odpůrci EV), kterou spotřebuje EV, tak ve stejném množství spotřebuje jen rafinerie pro výrobu adekvátního množství paliva pro spalovací auto :roll: Tedy 1,3-1,5kWh na 1l čistého paliva. Kde je těžba ropy? Její doprava? Distribuce PHM? Provoz čerpaček?
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Ta elektřina "zdarma" taky nebude navždy, je jen otázka, jak dlouho tohle parazitování majitelů EV na nás ostatních vydrží :)

No já bohužel najedu víc, než 25tis. km za rok, a plánovat pořád všechny cesty, delší než 200 km se zastávkama u nabíjecí stanice by mě fakt nebavilo :)

Jinak s obyčejnou 7 let starou oktávií ujedu na 42kg paliva 1000 km při spotřebě 5l/100km, takže nevím, proč 3l...

OK, je pravda že PHM vs. baterie, tam to vychází šul nul. (Z hlediska ekologie)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Když nebude zadara, tak při nabíjení doma je to stále 0,25Kč/km vs 2,5Kč/km. Ale u těch obchodáků si myslím, že půjde ještě hodně dlouho sosnout gratis, spíš budou nabíječky přibývat. Když tam utratíš 1500,- za nákup, tak 30,- Kč za nabití se v tom ztratí.

Statisticky je u nás průměrný roční nájezd 7000km, z vlastní zkušenosti vím, že s radiusem 200km se při nájezdu 25tkm/rok dá v pohodě žít. Z toho mi vyplívá, že pro drtivou část populace je dojezd na jedno nabití 200km naprosto dostačující i když všichni všude tvrdí, že ne, protože je to nedoveze 1x za rok do Chorvatska (LOL) Navíc síť nabíječek poslední dobou značně houstne a na trh přicházejí auta s větším dojezdem (aktuálně třeba Kona s reálnými 500km), takže tento argument se stává jaksi lichým.

Žádný šul nul, jen aby jsi dostal benzín nebo naftu do nádrže spotřebuješ víc energie než to EV vůbec projede. A jako bonus navíc pak až teprve vyjíždíš rozmetat rakovinu do ulic ;)

Psal jsi "plná palivová nádrž", kolik váží prázdná s plovákem a čerpadlem? 10-15kg? Z toho my vyšli ty 3 litry...
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Statisticky průměrný nájezd je podobná kravina jako průměrný plat :) já najedu ročně 40+ tis. km, z toho trasy delší, než 200km běžně 2x týdně.
Takže bych stejně na delší trasy musel mít auto se spalovákem, ale chudoba je svinstvo a mám jen jedno garážové stání a navíc bez zásuvky (noteeth)

A ten, kdo najede ročně 7000km, tak se mu nevyplatí kupovat za ranec EV, ale vystačí si s fábií za 40t. kč…

No ono vyrobit baterie taky není sranda, suroviny se těží různě po světě - J. Amerika, Afrika, Austrálie, pak se to veze do číny, kde se z toho udělají baterie a potom do evropy, nebo ameriky, kde se to dá do auta - jistě všechny tyhle procesy jsou velmi ekologické :) další otázka je životnost baterií a jejich likvidace/recyklace...
A jezdím autem Euro 5, žádnou rakovinu do ulic nevozím. Těch pár gramů NOx snad nikoho nezabije (LOL)

OK, moje chyba, myslel jsem pouze palivo...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

turbo kamna power píše: No ono vyrobit baterie taky není sranda, suroviny se těží různě po světě - J. Amerika, Afrika, Austrálie, pak se to veze do číny, kde se z toho udělají baterie a potom do evropy, nebo ameriky, kde se to dá do auta - jistě všechny tyhle procesy jsou velmi ekologické :) další otázka je životnost baterií a jejich likvidace/recyklace...
On ten 3-4x těžší a x násobně složitější spalovací motor asi vyroste na stromě že? Když dneska rozebereš BMW, tak máš made in China na polovině dílů, stejně jako všechno co běžně denně používáš, ale jen u těch baterií do EV se tím nikdy nezapomíná argumentovat :D

U moderních li-ion baterií je udávaná životnost v autech 20let + min 10 let ještě můžou sloužit jako úložiště energie třeba pro FVE elektrárny. To v praxi samozřejmě nemám ověřené, ale pokud BMW drží záruku na baterie 7 let, Hyndai a Tesla 8 let, tak to zase nebude možná tak nereálné.
A lze je už dnes recyklovat z více jak 90%. Kolik zrecikluješ z každého spáleného litru nafty?

Tu předposlední větu beru jako špatný vtip.
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3496
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Neplést si nádrž(baterie) a obsah.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Vici píše:A teď si vezmi, kolik stát má na daních z prodaných paliv.. a přijdou o ně.. pak zdraží elektriku tak, že aj na hajzlík budem chodit se svíčkou... :-D nemluvě o masakru, kdy se od arabášů (a nejen od nich) přestane brát ropa.. to ani nechci vidět.. svět tak jak ho známe je postaven na ropě, jak nebude odběr, vypukne peklo :-(
Tak snad právě proto, že jsme tak extrémně závislí na ropě musíme hledat alternativu. Jako surovinu jí v ČR téměř žádnou nemáme a jsme závislí z 99% na dovozu. Navíc tady ropa nebude na věky a nemáme žádnou jistotu že ji vždy od někoho nakoupíme. Bez ropy stojí zásobování, zemědělství, záchranné složky, policie, armáda... prostě totální kolaps a nic s tím neuděláme!
Jestli tě trápí, že nebudeš moct arabášům přispívat na umělé ostrovy a mrakodrapy, Putinovi na hypersonické rakety nebo íráncům na jaderný program, tak ti můžu poslat svojé číslo účtu (noteeth)

Až stát přijde o spotřební daň na benzínu a naftě tak to asi pošle na trakční elektřinu, ale pochybuji že to bude důvod zdražit elektřinu domácnostem, spíš naopak.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

fór se mi moc nepovedl, nicméně je pěkné mít x let záruku na baterie, ale jaké jsou podmínky záruky? Stačí mi, když vidím, jak klesá kapacita baterií u notebooku nebo v telefonu po pár letech, tak by mě zajímal dojezd EV po 8mi letech provozu :)

Ekologii raději nechme, to by byla debata ještě na hodně dlouho (noteeth)

Já bych fakt rád jezdil po Praze raději na elektriku, než se smradlavým dieselem. Jenže v současnosti je EV stále ještě spíše technická zajímavost pro velmi úzký okruh zákazníků. Není to rovnocenná náhrada auta se spalovacím motorem, ani jeho přímým konkurentem. Je to spíše taková paralelní alternativa v individuální přepravě s omezenou použititelností.


Zkrátka pro většinu lidí je to nepoužitelné, ať už pro svojí cenu, dojezd, nebo kvůli parkování (kvůli absenci zdroje el. energie) - pro mě osobně tedy všechny 3 důvody naráz :D

Ano, závislost na ropě je problém, ale klidně to ještě tak 10 let vydržím, než se elektroauta zdokonalí. Ano, když nás odstrihnou od ropy, jsme v háji, ale máme zásoby. Když nastane blackout - elektroauto bude naprd :D
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Já ti rozumím, před časem jsem to viděl podobně... než jsem to vyzkoušel a začal hledat odpovědi na přesně tyto stejné otázky. Problém je, že internet je plný nesmyslů a je samozřejmě hromada lidí, kteří na rozšíření EV nemají vůbec zájem.

Přes několik málo nevýhod, které ještě dnes EV vůči ICE mají a postupně se odstraňují, ty positiva několikanásobně převyšují. Já už si dokonce myslím, že spalovací auto prostě do 21.století nepatří.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Andre : já arabáše sponzoruju nerad, ale svět na to prostě není připravený.. bude z toho hodně zle.. navíc ropu těží nejen rabáši a putin,ale samozřejmě i amíci...
legrace pak bude, až bude elektrika drahá jako prase, a to si piš, že bude.. jak sice budou všichni jezdit elektromobilem, ale u baráku jim bude 24 hodin deněn vrčet diesel agregát, aby z už levné nafty vyrobil elektriku... pak budou diesel agregáty s dpf a euro10... :-D
vždycky na tom bude chtít někdo vydělat a s lidma vyjebat...
na druhou stranu, u náš už pomalu začíná znárodňování, takže za pár let už nikoho nebude trápit, na co jezdí.. pojede na to co mu soudruzi dovolí...
Odpovědět

Zpět na „Koupím“