Octavia scout
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.9 nechce. Ale už kouká i po jiných autechBiimbo píše:prodám mu mojeho scouta s BXE ještě za míň než 170
-Superb 2 combi 2011 CFFB+MVolesko. Eibach -4cm 19"Aneto
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
Ex-Octavia I combi 2004 1.9TDi ASV+MVolesko. Puky TT, Mam/Egr/Kat off, xenony, 288mm, Eibach -4cm, triplling on, 17"Spider
-Derbi Atlantis 2T
Zacatky: Tipo,Clio,BX,Felicia,Fabia
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
to je sice hezký, ale trochu jsi zapomněl, že plná palivová nádrž váží 40kg a ujedeš na ní 1000km, zatímco baterie 400kg a ujedeš na ně 100km A "dobití" trvá 5 minut, zatímco u EV to trvá v lepším případě půl hodiny do 3/4 kapacity u nějaký rychlonabíječkyAndre píše:Ale jo, v pohodě... já měl taky 2 roky zpátky ty lidi za volantem EV za blázny
Ale jak se říká, není nad vlastní zkušenost
Už jen ten motor s převodovkou o třetinové hmotnosti a velikosti z 50x méně dílů a přitom dokáže nabídnout lepší dynamiku, bez prodlevy, bez kraválu, bez vibrací, bez smradu a to vše za 1/5 nákladů na palivo.
Jinak nic proti EV, na ježdění po městě bych to bral hned. Ale když na to kouknu objektivně, tak EV nabízí za výrazně vyšší cenu výrazně nižší užitnou hodnotu. A to už se vůbec nebavím o ekologii, kde v globálním měřítku EV znásilňuje životní prostředí mnohem více, než auto se spalovákem
sorry za
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Tak spalováků s běžnou spotřebou 3l/100km počítám moc nebude a u mě baterie váží přesně 204kg a na plné nabití ujedu 230-250km bez nějakého výraznějšího omezování.
Asi to bude teď těžko pochopitelné, ale nesmíš brát spalovák jako mantru a vše co je u EV jinak jako negativum, což platí i u nabíjení. Jednoduše večer přijedeš domu a zastrčíš kabel do zásuvky, ráno vytáhneš, to trvá řádově míň než cesta na benzínku, tankování a placení. Rostou DC stanice u nákupních center, zaparkuješ, zastrčíš kabel, než nakoupíš, tak máš plnou nádrž, většinou zadarmo, jen tě to stojí asi 20 vteřin času navíc. Chce to jen malinko plánovat, pak ti nabíjení sežere míň času než tankování.
Ta cena vs užitná hodnota... jasně, levné to teď ještě moc není, ale při mých 25tis km za rok je to jen na palivu 50tis ročně doma, ČEZ má teď celou sít DC nabíječek bezplatně. A navíc, to EV po tobě nechce měnit olej, rozvody, spojku, EGR, vačku, vstřikovač, DPF... vím moc dobře, co jsem uměl nastrkat peněz do aut
Ekologie? To opravdu smysl rozebírat nemá... Tu u nás hrozně neekologicky vyrobenou elektřinu (jak argumentují odpůrci EV), kterou spotřebuje EV, tak ve stejném množství spotřebuje jen rafinerie pro výrobu adekvátního množství paliva pro spalovací auto Tedy 1,3-1,5kWh na 1l čistého paliva. Kde je těžba ropy? Její doprava? Distribuce PHM? Provoz čerpaček?
Asi to bude teď těžko pochopitelné, ale nesmíš brát spalovák jako mantru a vše co je u EV jinak jako negativum, což platí i u nabíjení. Jednoduše večer přijedeš domu a zastrčíš kabel do zásuvky, ráno vytáhneš, to trvá řádově míň než cesta na benzínku, tankování a placení. Rostou DC stanice u nákupních center, zaparkuješ, zastrčíš kabel, než nakoupíš, tak máš plnou nádrž, většinou zadarmo, jen tě to stojí asi 20 vteřin času navíc. Chce to jen malinko plánovat, pak ti nabíjení sežere míň času než tankování.
Ta cena vs užitná hodnota... jasně, levné to teď ještě moc není, ale při mých 25tis km za rok je to jen na palivu 50tis ročně doma, ČEZ má teď celou sít DC nabíječek bezplatně. A navíc, to EV po tobě nechce měnit olej, rozvody, spojku, EGR, vačku, vstřikovač, DPF... vím moc dobře, co jsem uměl nastrkat peněz do aut
Ekologie? To opravdu smysl rozebírat nemá... Tu u nás hrozně neekologicky vyrobenou elektřinu (jak argumentují odpůrci EV), kterou spotřebuje EV, tak ve stejném množství spotřebuje jen rafinerie pro výrobu adekvátního množství paliva pro spalovací auto Tedy 1,3-1,5kWh na 1l čistého paliva. Kde je těžba ropy? Její doprava? Distribuce PHM? Provoz čerpaček?
A teď si vezmi, kolik stát má na daních z prodaných paliv.. a přijdou o ně.. pak zdraží elektriku tak, že aj na hajzlík budem chodit se svíčkou... nemluvě o masakru, kdy se od arabášů (a nejen od nich) přestane brát ropa.. to ani nechci vidět.. svět tak jak ho známe je postaven na ropě, jak nebude odběr, vypukne peklo
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Tak spalováků s běžnou spotřebou 3l/100km počítám moc nebude a u mě baterie váží přesně 204kg a na plné nabití ujedu 230-250km bez nějakého výraznějšího omezování.
Asi to bude teď těžko pochopitelné, ale nesmíš brát spalovák jako mantru a vše co je u EV jinak jako negativum, což platí i u nabíjení. Jednoduše večer přijedeš domu a zastrčíš kabel do zásuvky, ráno vytáhneš, to trvá řádově míň než cesta na benzínku, tankování a placení. Rostou DC stanice u nákupních center, zaparkuješ, zastrčíš kabel, než nakoupíš, tak máš plnou nádrž, většinou zadarmo, jen tě to stojí asi 20 vteřin času navíc. Chce to jen malinko plánovat, pak ti nabíjení sežere míň času než tankování.
Ta cena vs užitná hodnota... jasně, levné to teď ještě moc není, ale při mých 25tis km za rok je to jen na palivu 50tis ročně doma, ČEZ má teď celou sít DC nabíječek bezplatně. A navíc, to EV po tobě nechce měnit olej, rozvody, spojku, EGR, vačku, vstřikovač, DPF... vím moc dobře, co jsem uměl nastrkat peněz do aut
Ekologie? To opravdu smysl rozebírat nemá... Tu u nás hrozně neekologicky vyrobenou elektřinu (jak argumentují odpůrci EV), kterou spotřebuje EV, tak ve stejném množství spotřebuje jen rafinerie pro výrobu adekvátního množství paliva pro spalovací auto Tedy 1,3-1,5kWh na 1l čistého paliva. Kde je těžba ropy? Její doprava? Distribuce PHM? Provoz čerpaček?
Asi to bude teď těžko pochopitelné, ale nesmíš brát spalovák jako mantru a vše co je u EV jinak jako negativum, což platí i u nabíjení. Jednoduše večer přijedeš domu a zastrčíš kabel do zásuvky, ráno vytáhneš, to trvá řádově míň než cesta na benzínku, tankování a placení. Rostou DC stanice u nákupních center, zaparkuješ, zastrčíš kabel, než nakoupíš, tak máš plnou nádrž, většinou zadarmo, jen tě to stojí asi 20 vteřin času navíc. Chce to jen malinko plánovat, pak ti nabíjení sežere míň času než tankování.
Ta cena vs užitná hodnota... jasně, levné to teď ještě moc není, ale při mých 25tis km za rok je to jen na palivu 50tis ročně doma, ČEZ má teď celou sít DC nabíječek bezplatně. A navíc, to EV po tobě nechce měnit olej, rozvody, spojku, EGR, vačku, vstřikovač, DPF... vím moc dobře, co jsem uměl nastrkat peněz do aut
Ekologie? To opravdu smysl rozebírat nemá... Tu u nás hrozně neekologicky vyrobenou elektřinu (jak argumentují odpůrci EV), kterou spotřebuje EV, tak ve stejném množství spotřebuje jen rafinerie pro výrobu adekvátního množství paliva pro spalovací auto Tedy 1,3-1,5kWh na 1l čistého paliva. Kde je těžba ropy? Její doprava? Distribuce PHM? Provoz čerpaček?
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Ta elektřina "zdarma" taky nebude navždy, je jen otázka, jak dlouho tohle parazitování majitelů EV na nás ostatních vydrží
No já bohužel najedu víc, než 25tis. km za rok, a plánovat pořád všechny cesty, delší než 200 km se zastávkama u nabíjecí stanice by mě fakt nebavilo
Jinak s obyčejnou 7 let starou oktávií ujedu na 42kg paliva 1000 km při spotřebě 5l/100km, takže nevím, proč 3l...
OK, je pravda že PHM vs. baterie, tam to vychází šul nul. (Z hlediska ekologie)
No já bohužel najedu víc, než 25tis. km za rok, a plánovat pořád všechny cesty, delší než 200 km se zastávkama u nabíjecí stanice by mě fakt nebavilo
Jinak s obyčejnou 7 let starou oktávií ujedu na 42kg paliva 1000 km při spotřebě 5l/100km, takže nevím, proč 3l...
OK, je pravda že PHM vs. baterie, tam to vychází šul nul. (Z hlediska ekologie)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Když nebude zadara, tak při nabíjení doma je to stále 0,25Kč/km vs 2,5Kč/km. Ale u těch obchodáků si myslím, že půjde ještě hodně dlouho sosnout gratis, spíš budou nabíječky přibývat. Když tam utratíš 1500,- za nákup, tak 30,- Kč za nabití se v tom ztratí.
Statisticky je u nás průměrný roční nájezd 7000km, z vlastní zkušenosti vím, že s radiusem 200km se při nájezdu 25tkm/rok dá v pohodě žít. Z toho mi vyplívá, že pro drtivou část populace je dojezd na jedno nabití 200km naprosto dostačující i když všichni všude tvrdí, že ne, protože je to nedoveze 1x za rok do Chorvatska Navíc síť nabíječek poslední dobou značně houstne a na trh přicházejí auta s větším dojezdem (aktuálně třeba Kona s reálnými 500km), takže tento argument se stává jaksi lichým.
Žádný šul nul, jen aby jsi dostal benzín nebo naftu do nádrže spotřebuješ víc energie než to EV vůbec projede. A jako bonus navíc pak až teprve vyjíždíš rozmetat rakovinu do ulic
Psal jsi "plná palivová nádrž", kolik váží prázdná s plovákem a čerpadlem? 10-15kg? Z toho my vyšli ty 3 litry...
Statisticky je u nás průměrný roční nájezd 7000km, z vlastní zkušenosti vím, že s radiusem 200km se při nájezdu 25tkm/rok dá v pohodě žít. Z toho mi vyplívá, že pro drtivou část populace je dojezd na jedno nabití 200km naprosto dostačující i když všichni všude tvrdí, že ne, protože je to nedoveze 1x za rok do Chorvatska Navíc síť nabíječek poslední dobou značně houstne a na trh přicházejí auta s větším dojezdem (aktuálně třeba Kona s reálnými 500km), takže tento argument se stává jaksi lichým.
Žádný šul nul, jen aby jsi dostal benzín nebo naftu do nádrže spotřebuješ víc energie než to EV vůbec projede. A jako bonus navíc pak až teprve vyjíždíš rozmetat rakovinu do ulic
Psal jsi "plná palivová nádrž", kolik váží prázdná s plovákem a čerpadlem? 10-15kg? Z toho my vyšli ty 3 litry...
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Statisticky průměrný nájezd je podobná kravina jako průměrný plat já najedu ročně 40+ tis. km, z toho trasy delší, než 200km běžně 2x týdně.
Takže bych stejně na delší trasy musel mít auto se spalovákem, ale chudoba je svinstvo a mám jen jedno garážové stání a navíc bez zásuvky
A ten, kdo najede ročně 7000km, tak se mu nevyplatí kupovat za ranec EV, ale vystačí si s fábií za 40t. kč…
No ono vyrobit baterie taky není sranda, suroviny se těží různě po světě - J. Amerika, Afrika, Austrálie, pak se to veze do číny, kde se z toho udělají baterie a potom do evropy, nebo ameriky, kde se to dá do auta - jistě všechny tyhle procesy jsou velmi ekologické další otázka je životnost baterií a jejich likvidace/recyklace...
A jezdím autem Euro 5, žádnou rakovinu do ulic nevozím. Těch pár gramů NOx snad nikoho nezabije
OK, moje chyba, myslel jsem pouze palivo...
Takže bych stejně na delší trasy musel mít auto se spalovákem, ale chudoba je svinstvo a mám jen jedno garážové stání a navíc bez zásuvky
A ten, kdo najede ročně 7000km, tak se mu nevyplatí kupovat za ranec EV, ale vystačí si s fábií za 40t. kč…
No ono vyrobit baterie taky není sranda, suroviny se těží různě po světě - J. Amerika, Afrika, Austrálie, pak se to veze do číny, kde se z toho udělají baterie a potom do evropy, nebo ameriky, kde se to dá do auta - jistě všechny tyhle procesy jsou velmi ekologické další otázka je životnost baterií a jejich likvidace/recyklace...
A jezdím autem Euro 5, žádnou rakovinu do ulic nevozím. Těch pár gramů NOx snad nikoho nezabije
OK, moje chyba, myslel jsem pouze palivo...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
On ten 3-4x těžší a x násobně složitější spalovací motor asi vyroste na stromě že? Když dneska rozebereš BMW, tak máš made in China na polovině dílů, stejně jako všechno co běžně denně používáš, ale jen u těch baterií do EV se tím nikdy nezapomíná argumentovatturbo kamna power píše: No ono vyrobit baterie taky není sranda, suroviny se těží různě po světě - J. Amerika, Afrika, Austrálie, pak se to veze do číny, kde se z toho udělají baterie a potom do evropy, nebo ameriky, kde se to dá do auta - jistě všechny tyhle procesy jsou velmi ekologické další otázka je životnost baterií a jejich likvidace/recyklace...
U moderních li-ion baterií je udávaná životnost v autech 20let + min 10 let ještě můžou sloužit jako úložiště energie třeba pro FVE elektrárny. To v praxi samozřejmě nemám ověřené, ale pokud BMW drží záruku na baterie 7 let, Hyndai a Tesla 8 let, tak to zase nebude možná tak nereálné.
A lze je už dnes recyklovat z více jak 90%. Kolik zrecikluješ z každého spáleného litru nafty?
Tu předposlední větu beru jako špatný vtip.
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Tak snad právě proto, že jsme tak extrémně závislí na ropě musíme hledat alternativu. Jako surovinu jí v ČR téměř žádnou nemáme a jsme závislí z 99% na dovozu. Navíc tady ropa nebude na věky a nemáme žádnou jistotu že ji vždy od někoho nakoupíme. Bez ropy stojí zásobování, zemědělství, záchranné složky, policie, armáda... prostě totální kolaps a nic s tím neuděláme!Vici píše:A teď si vezmi, kolik stát má na daních z prodaných paliv.. a přijdou o ně.. pak zdraží elektriku tak, že aj na hajzlík budem chodit se svíčkou... nemluvě o masakru, kdy se od arabášů (a nejen od nich) přestane brát ropa.. to ani nechci vidět.. svět tak jak ho známe je postaven na ropě, jak nebude odběr, vypukne peklo
Jestli tě trápí, že nebudeš moct arabášům přispívat na umělé ostrovy a mrakodrapy, Putinovi na hypersonické rakety nebo íráncům na jaderný program, tak ti můžu poslat svojé číslo účtu
Až stát přijde o spotřební daň na benzínu a naftě tak to asi pošle na trakční elektřinu, ale pochybuji že to bude důvod zdražit elektřinu domácnostem, spíš naopak.
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
fór se mi moc nepovedl, nicméně je pěkné mít x let záruku na baterie, ale jaké jsou podmínky záruky? Stačí mi, když vidím, jak klesá kapacita baterií u notebooku nebo v telefonu po pár letech, tak by mě zajímal dojezd EV po 8mi letech provozu
Ekologii raději nechme, to by byla debata ještě na hodně dlouho
Já bych fakt rád jezdil po Praze raději na elektriku, než se smradlavým dieselem. Jenže v současnosti je EV stále ještě spíše technická zajímavost pro velmi úzký okruh zákazníků. Není to rovnocenná náhrada auta se spalovacím motorem, ani jeho přímým konkurentem. Je to spíše taková paralelní alternativa v individuální přepravě s omezenou použititelností.
Zkrátka pro většinu lidí je to nepoužitelné, ať už pro svojí cenu, dojezd, nebo kvůli parkování (kvůli absenci zdroje el. energie) - pro mě osobně tedy všechny 3 důvody naráz
Ano, závislost na ropě je problém, ale klidně to ještě tak 10 let vydržím, než se elektroauta zdokonalí. Ano, když nás odstrihnou od ropy, jsme v háji, ale máme zásoby. Když nastane blackout - elektroauto bude naprd
Ekologii raději nechme, to by byla debata ještě na hodně dlouho
Já bych fakt rád jezdil po Praze raději na elektriku, než se smradlavým dieselem. Jenže v současnosti je EV stále ještě spíše technická zajímavost pro velmi úzký okruh zákazníků. Není to rovnocenná náhrada auta se spalovacím motorem, ani jeho přímým konkurentem. Je to spíše taková paralelní alternativa v individuální přepravě s omezenou použititelností.
Zkrátka pro většinu lidí je to nepoužitelné, ať už pro svojí cenu, dojezd, nebo kvůli parkování (kvůli absenci zdroje el. energie) - pro mě osobně tedy všechny 3 důvody naráz
Ano, závislost na ropě je problém, ale klidně to ještě tak 10 let vydržím, než se elektroauta zdokonalí. Ano, když nás odstrihnou od ropy, jsme v háji, ale máme zásoby. Když nastane blackout - elektroauto bude naprd
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Já ti rozumím, před časem jsem to viděl podobně... než jsem to vyzkoušel a začal hledat odpovědi na přesně tyto stejné otázky. Problém je, že internet je plný nesmyslů a je samozřejmě hromada lidí, kteří na rozšíření EV nemají vůbec zájem.
Přes několik málo nevýhod, které ještě dnes EV vůči ICE mají a postupně se odstraňují, ty positiva několikanásobně převyšují. Já už si dokonce myslím, že spalovací auto prostě do 21.století nepatří.
Přes několik málo nevýhod, které ještě dnes EV vůči ICE mají a postupně se odstraňují, ty positiva několikanásobně převyšují. Já už si dokonce myslím, že spalovací auto prostě do 21.století nepatří.
Andre : já arabáše sponzoruju nerad, ale svět na to prostě není připravený.. bude z toho hodně zle.. navíc ropu těží nejen rabáši a putin,ale samozřejmě i amíci...
legrace pak bude, až bude elektrika drahá jako prase, a to si piš, že bude.. jak sice budou všichni jezdit elektromobilem, ale u baráku jim bude 24 hodin deněn vrčet diesel agregát, aby z už levné nafty vyrobil elektriku... pak budou diesel agregáty s dpf a euro10...
vždycky na tom bude chtít někdo vydělat a s lidma vyjebat...
na druhou stranu, u náš už pomalu začíná znárodňování, takže za pár let už nikoho nebude trápit, na co jezdí.. pojede na to co mu soudruzi dovolí...
legrace pak bude, až bude elektrika drahá jako prase, a to si piš, že bude.. jak sice budou všichni jezdit elektromobilem, ale u baráku jim bude 24 hodin deněn vrčet diesel agregát, aby z už levné nafty vyrobil elektriku... pak budou diesel agregáty s dpf a euro10...
vždycky na tom bude chtít někdo vydělat a s lidma vyjebat...
na druhou stranu, u náš už pomalu začíná znárodňování, takže za pár let už nikoho nebude trápit, na co jezdí.. pojede na to co mu soudruzi dovolí...