Motor Renault 1,6 SCe 75kw - spolehlivost

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Motor Renault 1,6 SCe 75kw - spolehlivost

Příspěvek od OťasTDi »

Jde o motor, co se v současnosti montuje např. do Dacie Dokker 1,6 SCe 75 kW/102 k benzín.....Máte někdo zkušenosti se spolehlivostí, nájezdem km a spotřebou?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nevím co je označení SCe - má to turbo ?
Ale jinak klasický 1.6 i 1.4 byly v pohodě
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to klasická stará dobrá atmosféra.

Velmi dobré motory, řekl bych jedny z nejlepších v Evropě.


Tyto motory trpěly na dvě maličkosti: Zapalovací moduly (tu a tam nějaký odejde - stojí do pěti stovek) a rozvodové kolo sací vačky se občas rozbije, dejme tomu po 150-200 tisících km (stojí asi dva a půl tisíce).

Jinak moje paní má 1,6 16V v Grand Scénicu a je to vynikající motor. Spotřeba velmi příznivá, tichý a kultivovaný chod, olej nedolévám. Máme najeto cca 210 tisíc a motor si přede jak kočka.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

takže všeobecně renault atmosféra 16V dobrá volba???
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Každopádně,určo lepší jak ty nový turbomotory ať už ten nebo ten kde řešíš po 30tis. vytahany řetízky apod...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Renault dělá výborné motory. Jediný motor, co se moc nepovedl, byl 2,2dCi, ale ten už se leta nedělá.

Atmosféra od Renaultu je jistota.

Akorát mi přijde divný, že uvádíš 75kW. Co vím, tak tenhle motor v Euro6 má 84kW. Ale možná je i "odlehčená" verze, to nevím.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Co mě na 1,6 štve a nechápu, je volné kolečko rozvodů na klice.._Když jsem to kdysi viděl poprvé , řekl jsem si, ten renault se zase zbláznil..Omýt čep kliky acetonem nebo jiným odmaštovadlem a utáhnout kolečko rozvodů předepsaným momentem /což je doporučení výrobce/ mi připadá jako konstruktérská rakovina, jako kdyby každý motor byl originál jako v dobách oprav u kováře a ne seriový výrobek s určitou přesností..Tlakové spoje prostě nechápu a nesnáším, je to idiocie... :(
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4314
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Marek77 píše:Renault dělá výborné motory. Jediný motor, co se moc nepovedl, byl 2,2dCi, ale ten už se leta nedělá.

Atmosféra od Renaultu je jistota.

Akorát mi přijde divný, že uvádíš 75kW. Co vím, tak tenhle motor v Euro6 má 84kW. Ale možná je i "odlehčená" verze, to nevím.
Jde o Dacii a možná že tam je to jinak...ten výkon
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

jericho-3 píše:Co mě na 1,6 štve a nechápu, je volné kolečko rozvodů na klice.._Když jsem to kdysi viděl poprvé , řekl jsem si, ten renault se zase zbláznil..Omýt čep kliky acetonem nebo jiným odmaštovadlem a utáhnout kolečko rozvodů předepsaným momentem /což je doporučení výrobce/ mi připadá jako konstruktérská rakovina, jako kdyby každý motor byl originál jako v dobách oprav u kováře a ne seriový výrobek s určitou přesností..Tlakové spoje prostě nechápu a nesnáším, je to idiocie... :(
Letmo uložená kola rozvodů jsou naprosto běžná. Renault není výjimkou. Ačkoli uznávám - klínek by neškodil, zvláště u benzinového motoru. Na druhou stranu u 1,5dCi je kolo na klice aretované klínkem.
Pokud jsou k tomu příslušné přípravky, které konkrétně na Renault stojí asi pět stovek, jde to úplně bez problémů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

OťasTDi píše: Jde o Dacii a možná že tam je to jinak...ten výkon
Duster má 84kW.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

jericho-3 píše:Co mě na 1,6 štve a nechápu, je volné kolečko rozvodů na klice.._Když jsem to kdysi viděl poprvé , řekl jsem si, ten renault se zase zbláznil..Omýt čep kliky acetonem nebo jiným odmaštovadlem a utáhnout kolečko rozvodů předepsaným momentem /což je doporučení výrobce/ mi připadá jako konstruktérská rakovina, jako kdyby každý motor byl originál jako v dobách oprav u kováře a ne seriový výrobek s určitou přesností..Tlakové spoje prostě nechápu a nesnáším, je to idiocie... :(
Ford to s oblibou u Zeteků aplikoval taky, loni jsem zápasil při povolení šroubu, pistole 3/4, tlak 10bar, průřez hadice bez škrcení 13mm a moc se tomu nechtělo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zvláště, když to nějaký aktivní blbec před Tebou nalepil Loctitem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo no.To jsem dělal toť kdysi na s max 2.0 tdci rozvody a jako mňamka. Šroub šel tak půl otáčky a pak ani ťuk. Musel jsem odvrtat hlavu a na zbytek šroubu navařit matku. Jak se to prohřálo tak to pak šlo. Ale stejně pěkně blbě.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Co se týče techniky a spolehlivosti nevim, ale jezdil jsem s tim motorem v Meganu a tragédie. Asi do třech tisíc ot/min to teda nejede ale vůbec. Pak to začne trochu tahat, ale fakt jen trochu. Mělo to 6 rychlostí poskládanejch těsně za sebou, že bys ocenil sekvenční řazení, jak to tam musíš furt házet. Na dálnici přes 4 tisíce otáček a poměrně hlučno.

Radši bych motor, ve kterym se budu vrtat, než tuhle beznaděj kroutícího momentu.
Oct asv 2000, DieselPower
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek77 píše:Zvláště, když to nějaký aktivní blbec před Tebou nalepil Loctitem.
Já chápu, že při napínání řemenu a ustavení správné polohy/pomocí přípravků/ tak je volné kolečko na klice výhodné, aby se řemen rovnoměrně napnul ,ale při utažení je to problém stejně jako u rozvodů mnohých jiných výrobců, kteří rozvody řeší opravdu až nějak nakonec nebo jako takový melouch navíc..Přitom je to nejdůležitější součást motoru po klice a pístech...Většina dnešních motorů padá právě kvůli rozvodům, které výrobce podcenil, chápu i to, když výrobce umístí rozvody k setrváku, kde jsou nejmenší víbrace, ale náročnost servisu s sebou nese právě to riziko nekvalitní opravy..Proč nepoužít zaběhaný systém kuželů na vačkách..je to chytré, jednoduché, spolehlivé a umožní to dobrou montáž řemenu včetně ustavení vaček, které se dotáhnou až naposled.. :)
P.S. ale máš pravdu, že to funguje, ale mám pořád strach, že při opravdu náporu na rozvody/roztažení nebo roztlačení auta / což lidé bez znalostí rizika běžně dělají se rozvody posunou a motor se může i potkat...
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Renault / Dacia“