Žádný výkon v nižších otáčkách - golf 1.9 tdi PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
stovii
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 srp 2018, 22:20

Žádný výkon v nižších otáčkách - golf 1.9 tdi PD

Příspěvek od stovii »

Ahoj, před nedávnem jsem si z ničeho nic všiml, že je auto v nižších otáčkách do cca 2200 dost mrtvé. Jedu mírný kopec na 1800 na 4 a musím podřazovat, protože otáčky začnou padat. Přijde mi že ani ve vyšších to není jako dřív, ale pořád zrychluje.. V čem by mohl být problém ? Pročítal jsem diskuse a nemám problém se starty,záškuby atd, takže váha vzduchu nevím. Naopak když auto chcípnu, trvá to třeba 3,4 vteřiny po otočení klíčkem, ještě se trochu zadusí a "zatřese" . Nesvítí žádná kontrolka, Není slyšet žádný podezřelý zvuk, jen když mám plyn třeba na 1/2 a z ničeho nic z něj dám nohu, nebo zase rychleji sešlápnu se ozve trochu klepnutí, ale je to hodně nepravidelně a možná to dělá ikdyž skočím rychle na brzdy, takže to třeba vubec nesouvisi.. Mám tam "nové" (repas) turbo, dělané asi před 15t km,staré žralo olej. Co by ještě připadalo v uvahu ? Vstřiky ? Filtry ?

Mám golf 4 1.9 TDI PD 74kw 2003

Ještě mě napadlo, od doby co auto mám a najel jsem cca 70tkm slyším při stání chrastění, které po sešlápnutí spojky utichne. Prý je to zodpovědnost dvouhmotového setrvačníku, není zodpovědný za přenášení výkonu právě v nízkých otáčkách ? Není možné, že by byla celá spojka už na odpis ? zabírá už hodně nahoře, občas proklouzne, když sešlápnu spojku a hned zařadím 1,ozve se dost nepřijemný bouchnutí, když chvíli počkám a dám 1, tak dost nepříjemne zuby, když počkám 3s na spojce a dám 1, tak v klidu... Nejsem zrovna znalec, možná říkám nesmysly.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Spojku i s dvouhmotou určitě novou, a co se výkonu týká tak zdejší znalci by stejně potřebovali vidět Log za jízdy, ale vypadá to že máš problém s podtlakem. Ten ovládá geometrii turba a zároveň chcípací klapku, možná proto máš problém s výkonem v nízkých otáčkách a se chcípáním motoru.
Co se týká repasovaného turba, tak to je sázka do loterie, ale pokud do teď fungovalo dobře, tak třeba bude problém jen v tom podtlaku.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
stovii
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 srp 2018, 22:20

Příspěvek od stovii »

Díky moc !
Kde by mohla být příčina to ho podtlaku ? jsem docela amatér, slyšel jsem jen o podtlakovych hadičkách

Někdo mě ještě navedl na kontrolu naklápění lopatek turba, podle návodu jsem zkoušel hýbat s "VNT Lever"
Neznám správný rozsah, ale šlo mi to zdá se mi jako něco mezi těmihle dvoumi - https://www.youtube.com/watch?v=p34_Z-XHHI8
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Co vačka , je ok ?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Odvez to za tím, kdo tam dával to repas turbo, ať Ti to minimálně naloguje, sám to nespravíš ... ;)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="stovii"]Díky moc !
Kde by mohla být příčina to ho podtlaku ? jsem docela amatér, slyšel jsem jen o podtlakovych hadičkách


tak tu podtlakovou hadičku od turba vypoj z regulátoru a napoj tam podtlak napřímo bez regulace pokud ti auto potáhne a bude padat do nouze vyměn regulátor tlaku turba a máš vyhráno
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

- možná bude problém s vykloktaným čůrem u vakuovky na tandemu, nebo máš někdě pořádně děravou/upadlou hadici - dle toho co popisuješ to vypadá na nedostatek podtlaku celkově ( asi moc nefunguje ani chcípklapka, když to chcípá 3 vteřiny). A co brzdy ? zkus při jízdě několikrát po sobě šlápnout na brzdu, jestli ztvrdne jako kámen - tak je to jasný...
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
stovii
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 srp 2018, 22:20

Příspěvek od stovii »

george40 píše:- možná bude problém s vykloktaným čůrem u vakuovky na tandemu, nebo máš někdě pořádně děravou/upadlou hadici - dle toho co popisuješ to vypadá na nedostatek podtlaku celkově ( asi moc nefunguje ani chcípklapka, když to chcípá 3 vteřiny). A co brzdy ? zkus při jízdě několikrát po sobě šlápnout na brzdu, jestli ztvrdne jako kámen - tak je to jasný...
Díky moc!! dneska jsem si na to vzpomněl, tak 4x po sobě slapnul na brzdu z kopce a po 5. se mi brzdná dráha v 50kmh prodlouzila tipuju tak na kilometr. par vterin jsem to nechal a zase to brzdilo v pohodě.. za minutu jsem dojel a chcipal to, a chciplo to v klidu.
Přijde mi, že po nastartovani tak za 5 vterin klesnou malinko otacky volnobehu, treba ani ne o 100 ale je to dost znat na zvuku, je hlubsi, vic to vibruje a trochu min fouka klima (ale s pridanim plynu nezacne foukat vic)
..takze verdikt by mohl byt chyba v podtlaku ? :) Zitra zkusim odpojit ten regulator
Uživatelský avatar
cin
Aktivista
Příspěvky: 1582
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

S tím bržděním jsi to špatně pochopil - george40 to asi myslel rozjet se někde s mírnýho kopce aspoň na 100 km/h a pak zkusit krátce zabrzdit 4x za sebou a současně sledovat jestli nemáš pedál tvrdý jak kámen. To by pak znamenalo , že někde utíká podtlak a proto špatně reguluje turbo.
Ty jsi , podle toho co popisuješ, akorát docílil , že Ti totálně uvadly brzdy, nic víc :( Takže bych doporučil určitě je zkontrolovat , ale spíš je vyměnit za nový a samozřejmně i vyměnit brzdovku , jinak si koleduješ o dost velký průšvih :lebka:
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 986
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Podľa príznakov si golfík pýta väčšiu údržbu .
1, vymeniť spojku , pretože radením "cez zuby " spoľahlivo zničíš synchrony a nasledne aj celú prevodovku .
2, Skontrolovať celú sústavu podtlaku a všetky členy ovládané podtlakom. Prednostne vákumpumpu a posilovač . Samozrejme všetky hadice
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“