Stránka 1 z 1

Žádný výkon v nižších otáčkách - golf 1.9 tdi PD

Napsal: 09 srp 2018, 09:09
od stovii
Ahoj, před nedávnem jsem si z ničeho nic všiml, že je auto v nižších otáčkách do cca 2200 dost mrtvé. Jedu mírný kopec na 1800 na 4 a musím podřazovat, protože otáčky začnou padat. Přijde mi že ani ve vyšších to není jako dřív, ale pořád zrychluje.. V čem by mohl být problém ? Pročítal jsem diskuse a nemám problém se starty,záškuby atd, takže váha vzduchu nevím. Naopak když auto chcípnu, trvá to třeba 3,4 vteřiny po otočení klíčkem, ještě se trochu zadusí a "zatřese" . Nesvítí žádná kontrolka, Není slyšet žádný podezřelý zvuk, jen když mám plyn třeba na 1/2 a z ničeho nic z něj dám nohu, nebo zase rychleji sešlápnu se ozve trochu klepnutí, ale je to hodně nepravidelně a možná to dělá ikdyž skočím rychle na brzdy, takže to třeba vubec nesouvisi.. Mám tam "nové" (repas) turbo, dělané asi před 15t km,staré žralo olej. Co by ještě připadalo v uvahu ? Vstřiky ? Filtry ?

Mám golf 4 1.9 TDI PD 74kw 2003

Ještě mě napadlo, od doby co auto mám a najel jsem cca 70tkm slyším při stání chrastění, které po sešlápnutí spojky utichne. Prý je to zodpovědnost dvouhmotového setrvačníku, není zodpovědný za přenášení výkonu právě v nízkých otáčkách ? Není možné, že by byla celá spojka už na odpis ? zabírá už hodně nahoře, občas proklouzne, když sešlápnu spojku a hned zařadím 1,ozve se dost nepřijemný bouchnutí, když chvíli počkám a dám 1, tak dost nepříjemne zuby, když počkám 3s na spojce a dám 1, tak v klidu... Nejsem zrovna znalec, možná říkám nesmysly.

Napsal: 09 srp 2018, 09:46
od favo
Spojku i s dvouhmotou určitě novou, a co se výkonu týká tak zdejší znalci by stejně potřebovali vidět Log za jízdy, ale vypadá to že máš problém s podtlakem. Ten ovládá geometrii turba a zároveň chcípací klapku, možná proto máš problém s výkonem v nízkých otáčkách a se chcípáním motoru.
Co se týká repasovaného turba, tak to je sázka do loterie, ale pokud do teď fungovalo dobře, tak třeba bude problém jen v tom podtlaku.

Napsal: 09 srp 2018, 11:15
od stovii
Díky moc !
Kde by mohla být příčina to ho podtlaku ? jsem docela amatér, slyšel jsem jen o podtlakovych hadičkách

Někdo mě ještě navedl na kontrolu naklápění lopatek turba, podle návodu jsem zkoušel hýbat s "VNT Lever"
Neznám správný rozsah, ale šlo mi to zdá se mi jako něco mezi těmihle dvoumi - https://www.youtube.com/watch?v=p34_Z-XHHI8

Napsal: 09 srp 2018, 11:23
od A6TDI
Co vačka , je ok ?

Napsal: 09 srp 2018, 11:43
od Rayx
Odvez to za tím, kdo tam dával to repas turbo, ať Ti to minimálně naloguje, sám to nespravíš ... ;)

Napsal: 09 srp 2018, 12:55
od slovacek.milos
[quote="stovii"]Díky moc !
Kde by mohla být příčina to ho podtlaku ? jsem docela amatér, slyšel jsem jen o podtlakovych hadičkách


tak tu podtlakovou hadičku od turba vypoj z regulátoru a napoj tam podtlak napřímo bez regulace pokud ti auto potáhne a bude padat do nouze vyměn regulátor tlaku turba a máš vyhráno

Napsal: 09 srp 2018, 14:14
od george40
- možná bude problém s vykloktaným čůrem u vakuovky na tandemu, nebo máš někdě pořádně děravou/upadlou hadici - dle toho co popisuješ to vypadá na nedostatek podtlaku celkově ( asi moc nefunguje ani chcípklapka, když to chcípá 3 vteřiny). A co brzdy ? zkus při jízdě několikrát po sobě šlápnout na brzdu, jestli ztvrdne jako kámen - tak je to jasný...

Napsal: 10 srp 2018, 20:24
od stovii
george40 píše:- možná bude problém s vykloktaným čůrem u vakuovky na tandemu, nebo máš někdě pořádně děravou/upadlou hadici - dle toho co popisuješ to vypadá na nedostatek podtlaku celkově ( asi moc nefunguje ani chcípklapka, když to chcípá 3 vteřiny). A co brzdy ? zkus při jízdě několikrát po sobě šlápnout na brzdu, jestli ztvrdne jako kámen - tak je to jasný...
Díky moc!! dneska jsem si na to vzpomněl, tak 4x po sobě slapnul na brzdu z kopce a po 5. se mi brzdná dráha v 50kmh prodlouzila tipuju tak na kilometr. par vterin jsem to nechal a zase to brzdilo v pohodě.. za minutu jsem dojel a chcipal to, a chciplo to v klidu.
Přijde mi, že po nastartovani tak za 5 vterin klesnou malinko otacky volnobehu, treba ani ne o 100 ale je to dost znat na zvuku, je hlubsi, vic to vibruje a trochu min fouka klima (ale s pridanim plynu nezacne foukat vic)
..takze verdikt by mohl byt chyba v podtlaku ? :) Zitra zkusim odpojit ten regulator

Napsal: 11 srp 2018, 16:41
od cin
S tím bržděním jsi to špatně pochopil - george40 to asi myslel rozjet se někde s mírnýho kopce aspoň na 100 km/h a pak zkusit krátce zabrzdit 4x za sebou a současně sledovat jestli nemáš pedál tvrdý jak kámen. To by pak znamenalo , že někde utíká podtlak a proto špatně reguluje turbo.
Ty jsi , podle toho co popisuješ, akorát docílil , že Ti totálně uvadly brzdy, nic víc :( Takže bych doporučil určitě je zkontrolovat , ale spíš je vyměnit za nový a samozřejmně i vyměnit brzdovku , jinak si koleduješ o dost velký průšvih :lebka:

Napsal: 13 srp 2018, 20:04
od senioring1
Podľa príznakov si golfík pýta väčšiu údržbu .
1, vymeniť spojku , pretože radením "cez zuby " spoľahlivo zničíš synchrony a nasledne aj celú prevodovku .
2, Skontrolovať celú sústavu podtlaku a všetky členy ovládané podtlakom. Prednostne vákumpumpu a posilovač . Samozrejme všetky hadice