Edit : ŠPATNÉ studené starty O2 1.6 Mpi 75kw

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Edit : ŠPATNÉ studené starty O2 1.6 Mpi 75kw

Příspěvek od mili000 »

Nebudu zakládat nové téma tak si upravím stávající své.
Octavia 2 BSE 2011, najeto poctivých 66 tisíc. Ráno dojdu, nastartuju motor, kterému ihned vyskočí otáčky na cca 1200 ot/min a okamžítě začnou padat na nějakých 800 ot/min, ale takovým stylem , že ten motor jakoby "zakopává" , klepe sebou a otáčky lítajou v tomto rozmezí a pak se ustálí...
Jakmile motor chcípnu, tak potom naskočí uplně normálně. Potom během dne jak auto jezdí tak chytá ukázkově..jen ten ranní start je katastrofa.
Vyměnil jsem vstřiky, protože trochu kapaly a myslel jsem, že to bude tím..
Jinak jsou vyměneny filtry, svíčky, těsnění sání a uděláno základní nastavení klapky.
Diagnostika bez závad a readliness kody všechny OK .. Přijde mi taky jakoby to chytlo na 3 válce a po chvilce se to ustálí...
Ale kdyby to chytlo na 3 válce tak by byla závada v paměti pokud se nepletu ne?
Měl by někdo nějaký nápad co s tím? Díky
Naposledy upravil(a) mili000 dne 21 srp 2018, 17:32, celkem upraveno 4 x.
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

..
Naposledy upravil(a) mili000 dne 20 srp 2018, 04:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mili000 píše:Děkuju všem za rady :roll:
asi totální kokotina, ten vstřik nic neumí jen se otevřít na určitou dobu,


hlavně si nechej vypráskat lištu ultrazvukem protože tam může být písek a rezavé usazeniiny a vyměn si paliváč, změř i tlak paliva pokud hho máš nízký v důsledku špatného regulátoru na liště, výsledek tví snahy bude obdobný :roll:
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

1,6/75kW sú:APF, BFQ, BGU, BSE, BSF, CCSA, CMXA aký máš kód motora? Myslíš základné nastavenie palivovej sústavy? Daj sem screen toho manuálu, čo tam píše.
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

No prave to mi prijde taky zvlastni, ze se neco takovyho v manualu pise..Vsak se jen otevira a zavira, tak proc prizpusobovat jednotku.

Kod motoru je BSE. A v manualu k motoru 1.6 mpi 75kw je napsano: Pokud jsou meneny vstrikovaci ventily, je treba vymazat nactene hodnoty a znovu prizpusobit ridici jednotku motoru = Diagnosticky, merici a informacni system VAS 5051.

To je vsechno.[/img]
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14270
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Minulý rok jsem po explozi sání měnil na BSE jak sání samotné tak vstřikovače a jen jsem vymazal adaptační hodnoty a provedl základní nastavení škrtící klapky.
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

Jasny tomu rozumim. Takze pouze vymena vstriku netreba nic nastavovat...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

není co když ten vstřik nic neumí jen otevřít a zavřít ;)
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

Klapka je čistá, nastavená a readliness píšou všecko OK a jsou všude nuly..
Včera mi přišlo, že to chytlo na 3 válce, zkontroloval jsem zapalovací kabely přímo na cívce a kabel vedoucí na třetí válec byl v cívce zelený a uplně zoxidovaný..Ostatní ok..Trochu jsem to oškrábal a prostříkal kontaktolem. Dnešní ranní start byl trošku lepší, ale pořád to není ono..
Je možný, že by byla mrtvá cívka, kabel a nebo svíčka? Svíčky mají najeto cca 5000 km.
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

Promereny všechny zapalovaci kabely a jsou ok...svice pekne svetle, takze by mely palit dobre...
Opravdu uz nevim co by mohlo to ranni haprovani zpusobovat..kuckani.
Naposledy upravil(a) mili000 dne 23 srp 2018, 08:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mili000 píše:
Opravdu uz nevim co by mohlo to ranni haprovani zpusobovat..kuckani.

rano motor nakuckej hned vyjed na silnici jet přesně 40 na trojku dej pětku a drž plný kotel,

popiš co se dělo zrachluj na plný tak do stovky
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

A co by to melo zpusobit?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mili000 píše:A co by to melo zpusobit?
na to se ptám tebe, nejsem jasnověděc
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Evidentně systém zahřívání katu sekundárním vzduchem z ventilátoru, jako každý zahřívací systém kterej je hodně citlivej na stav svíček, kabelů, cívek ;) Vždy pouze první studený start za splnění požadavků, každý následující už je bez zahřívání.
Ten ventilátor vhánějící vzduch před katalyzátor přes kombinovaný ventil funguje? Tohle je jednoduchý motor, bez VVT, EGR a dalších, tak to snad nebude problém vyřešit, jestli je vlastně co ;) A když jsi tedy měnil vstřiky, jakýs dal, značku a typ?
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

Předem děkuju, že se konečně našel někdo, kdo aspoň napíše něco srozumitelnýho.
Včera jsem pořádně vyčistil to zelenisko na zapalovacím kabelu a v cívce vedoucí ke třetímu válci a prostříkal kontaktolem. Zároveň jsem zkontroloval svíčky a jsou pěkně světlý nic připálenýho. Dnešní ranní start byl daleko ale daleko lepší, žádné haprování, tak doufám, že to bylo tím. Dnes raději koupím nové kabely s měděným jádrem a vyměním všechny.
Co se týče toho ventilu, tak jsem ho zkoušel profukovat ústy a profouknout jde, ale až po silnějším vdechu a nasát zpět nejde. To je podle mě v pořádku. Ventilátor také funguje, zkouška přes akční členy.
Vsřiky jsou Siemens VDO přimo pro motor BSE..Podle mě jsou to originály. Kupoval jsem je na škoda dílech.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“