Nové značení na čerpacích stanicích.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nové značení na čerpacích stanicích.
OI 1.9 Tdi 66Kw ALH, Sprint 764, Jednohmota od Ladase, stříbrné combi, 4 x Brembo max , desky textar, puky TT , Trippling , Egr-Off.
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
klasický nesmysl, přesně ve stylu Babiše a EU, značit palivo podle obsahu biosložky...
jinak není to moc nová věc, už se to běžně používá. Vtipný to je na eurooilu, kde mají na naftě označení B7, nicméně je to bez biosložky (to samý maxx a v-power, který jsou taky bez babiše)
jinak není to moc nová věc, už se to běžně používá. Vtipný to je na eurooilu, kde mají na naftě označení B7, nicméně je to bez biosložky (to samý maxx a v-power, který jsou taky bez babiše)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Je to ještě trochu jinak. Prodejce má povinnost prodat v naftě 7% MEŘO v průměru za rok. Takže v naftě, kterou tankujete, může být klidně 2%, ale i třeba 9%... Osobně tankuju už jen EO, protože Čepro náhoní procenta bioložky na naftě pro zemědělce a optimal diesel je vždy bez bio
edit: je to přesně takto: zákon 201/2012 o ochraně ovzduší:
§ 19
Povinnost zajistit minimální množství biopaliv za kalendářní rok
(1) Osoba uvádějící motorové benziny nebo motorovou naftu do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely nebo osoba, která dodává na daňové území České republiky pro dopravní účely motorové benziny nebo motorovou naftu uvedené do volného daňového oběhu v jiném členském státě Evropské unie (dále jen „dodavatel pohonných hmot“), je povinna zajistit, aby v těchto pohonných hmotách, které uvádí do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely za kalendářní rok nebo které byly uvedeny do volného daňového oběhu v jiném členském státě Evropské unie a jsou dodávány na daňové území České republiky pro dopravní účely za kalendářní rok, bylo obsaženo i minimální množství biopaliva podle jiného právního předpisu upravujícího pohonné hmoty15)
a) ve výši 4,1 % objemových z celkového množství motorových benzinů přimíchaných do motorových benzinů,
b) ve výši 6,0 % objemových z celkového množství motorové nafty přimíchaných do motorové nafty.
edit: je to přesně takto: zákon 201/2012 o ochraně ovzduší:
§ 19
Povinnost zajistit minimální množství biopaliv za kalendářní rok
(1) Osoba uvádějící motorové benziny nebo motorovou naftu do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely nebo osoba, která dodává na daňové území České republiky pro dopravní účely motorové benziny nebo motorovou naftu uvedené do volného daňového oběhu v jiném členském státě Evropské unie (dále jen „dodavatel pohonných hmot“), je povinna zajistit, aby v těchto pohonných hmotách, které uvádí do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely za kalendářní rok nebo které byly uvedeny do volného daňového oběhu v jiném členském státě Evropské unie a jsou dodávány na daňové území České republiky pro dopravní účely za kalendářní rok, bylo obsaženo i minimální množství biopaliva podle jiného právního předpisu upravujícího pohonné hmoty15)
a) ve výši 4,1 % objemových z celkového množství motorových benzinů přimíchaných do motorových benzinů,
b) ve výši 6,0 % objemových z celkového množství motorové nafty přimíchaných do motorové nafty.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Norma EN590 (do české soustavy přejatá jako ČSN EN590) stanovuje povinná měřítka pro jakost nafty a obsahuje obecné parametry jako je hustota, mazivost, filtrovatelnost při nízkých teplotách nebo obsah síry. Od roku 2004 tato norma určuje také maximální povolený objemový podíl biosložek typu FAME (metylestery mastných kyselin, u nás nejčastěji metylestery řepkového oleje): dosud to bylo 5%, nejnovější EN590/2009 platná od 1.11.2009 povoluje až 7%
Podle této normy kontroluje ČOI obsah FAME v naftě, kdo ho překročí je pokutován.
Podle této normy kontroluje ČOI obsah FAME v naftě, kdo ho překročí je pokutován.
tudíž to částečně vyvrací co psal turbo kamna power, max. 7% a minimálně 0%, ale aby to prodejci vyšlo když neprodává biosložku zemědělcům musí tam být minimálně 6%.kotelnik píše:nejnovější EN590/2009 platná od 1.11.2009 povoluje až 7%
Podle této normy kontroluje ČOI obsah FAME v naftě, kdo ho překročí je pokutován.
btw. jak poznáš že v té naftě není biosložka?
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
jojo, moje chyba, může to být tedy v rozsahu 0-7%
tak EO u toho výslovně píše, že je to bez biosložky, lze to poznat i podle barvy, že nafta je čirá, nikoliv nažloutlá. Viděl jsem i nějakej test různých naft, kde byl vidět i obsah biosložky u různých prodejců.
Údajně bez bio by měl být i v-power, který snad dodává taky čerpo. A pak maxxmotion, u toho je to krásně vidět, že má úplně jinou barvu než klasickej omv diesel
tak EO u toho výslovně píše, že je to bez biosložky, lze to poznat i podle barvy, že nafta je čirá, nikoliv nažloutlá. Viděl jsem i nějakej test různých naft, kde byl vidět i obsah biosložky u různých prodejců.
Údajně bez bio by měl být i v-power, který snad dodává taky čerpo. A pak maxxmotion, u toho je to krásně vidět, že má úplně jinou barvu než klasickej omv diesel
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Mě by jenom zajímalo který zemědělský podniky mají odvahu brát bionaftu. Máš podnik z toho podle mě je nadobro vyléčenej. Kdysi před nějakými 15 - 18 lety jsme na bionaftu přešli a to byl masakr v přímím přenosu. Výměna čerpadel, filtrů, čištění nádrží bylo na denním pořádku. Poslední kapka byla když odešlo ve žních čerpadlo na kombajnu John Deere a to byl průser. Nejenže stroj pár dní stál, ale nový čerpadlo stálo asi 70 tkč. A to nemluvím o tom, že výkon motorů šel dolů a spotřeba nahoru. Od té doby se bere jen normální nafta a nevím o nikom kdo by měl odvahu lít bionaftu do novějších mašin, který mají většinou vstřikování common rail, jehož opravy opravdu nejsou levná záležitost. Tak by mě zajímalo komu tedy ten eurooil tu bionaftu prodává.Jen aby ten nulový podíl biosložek nebyl minulostí kterou jen uměle přiživuje pro zvýšení prodejů....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002