Nové značení na čerpacích stanicích.

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Bobanius
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 02 dub 2009, 11:04
Bydliště: Někde na Valašsku

Nové značení na čerpacích stanicích.

Příspěvek od Bobanius »

OI 1.9 Tdi 66Kw ALH, Sprint 764, Jednohmota od Ladase, stříbrné combi, 4 x Brembo max , desky textar, puky TT , Trippling , Egr-Off.
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Dnes jem to slyšel v rádiu, to bude masakr, to snad dělají schválně a by se ty novodobé sráče rozbíjely ještě víc tím, že kravaťáci a miliardáři natankují špatné palivo :(
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Dnes jem to slyšel v rádiu, to bude masakr, to snad dělají schválně a by se ty novodobé sráče rozbíjely ještě víc tím, že kravaťáci a miliardáři natankují špatné palivo :(
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

stejně zůstanou původní názvy jen se někam přidá nálepka (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

klasický nesmysl, přesně ve stylu Babiše a EU, značit palivo podle obsahu biosložky...

jinak není to moc nová věc, už se to běžně používá. Vtipný to je na eurooilu, kde mají na naftě označení B7, nicméně je to bez biosložky :D (to samý maxx a v-power, který jsou taky bez babiše)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

dneska sem bral naftu na benzine a uz to oznaceni mají taky, ale puvodni zustalo...jen tam pribylo to B7......takže ,,nooo stres,, :D :D
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

To číslo značí podíl biosložky v procentech. Takže pokud je to Diesel B7 tak by měla obsahovat 7% biosložky. Pokud by tam biosložka nebyla měl by to být B0.
kotelnik
Přispěvovatel
Příspěvky: 554
Registrován: 24 říj 2010, 18:15

Příspěvek od kotelnik »

Není to náhodou, že číslovka značí maximální přípustný obsah biosložky v palivu.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

kotelnik píše:Není to náhodou, že číslovka značí maximální přípustný obsah biosložky v palivu.
Ano,je to max podíl bio v palivu.I bez bio se bude oznacovat B7,cetl jsem to v nejakem článku a už viděl i na Euro oilu.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Je to ještě trochu jinak. Prodejce má povinnost prodat v naftě 7% MEŘO v průměru za rok. Takže v naftě, kterou tankujete, může být klidně 2%, ale i třeba 9%... Osobně tankuju už jen EO, protože Čepro náhoní procenta bioložky na naftě pro zemědělce a optimal diesel je vždy bez bio :)

edit: je to přesně takto: zákon 201/2012 o ochraně ovzduší:
§ 19
Povinnost zajistit minimální množství biopaliv za kalendářní rok

(1) Osoba uvádějící motorové benziny nebo motorovou naftu do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely nebo osoba, která dodává na daňové území České republiky pro dopravní účely motorové benziny nebo motorovou naftu uvedené do volného daňového oběhu v jiném členském státě Evropské unie (dále jen „dodavatel pohonných hmot“), je povinna zajistit, aby v těchto pohonných hmotách, které uvádí do volného daňového oběhu na daňovém území České republiky pro dopravní účely za kalendářní rok nebo které byly uvedeny do volného daňového oběhu v jiném členském státě Evropské unie a jsou dodávány na daňové území České republiky pro dopravní účely za kalendářní rok, bylo obsaženo i minimální množství biopaliva podle jiného právního předpisu upravujícího pohonné hmoty15)

a) ve výši 4,1 % objemových z celkového množství motorových benzinů přimíchaných do motorových benzinů,

b) ve výši 6,0 % objemových z celkového množství motorové nafty přimíchaných do motorové nafty.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No zrovna u novějších koncernů už je všude MFI takže pokud není někdo kokot a nebude tam čurdit benzín půl hodiny, nemůže dojít k takto zásadnímu omylu
U jiných novějších aut jsou podobné systémy že nelze do naftáka natankovat standartní cestou benzín
kotelnik
Přispěvovatel
Příspěvky: 554
Registrován: 24 říj 2010, 18:15

Příspěvek od kotelnik »

Norma EN590 (do české soustavy přejatá jako ČSN EN590) stanovuje povinná měřítka pro jakost nafty a obsahuje obecné parametry jako je hustota, mazivost, filtrovatelnost při nízkých teplotách nebo obsah síry. Od roku 2004 tato norma určuje také maximální povolený objemový podíl biosložek typu FAME (metylestery mastných kyselin, u nás nejčastěji metylestery řepkového oleje): dosud to bylo 5%, nejnovější EN590/2009 platná od 1.11.2009 povoluje až 7%


Podle této normy kontroluje ČOI obsah FAME v naftě, kdo ho překročí je pokutován.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

kotelnik píše:nejnovější EN590/2009 platná od 1.11.2009 povoluje až 7%

Podle této normy kontroluje ČOI obsah FAME v naftě, kdo ho překročí je pokutován.
tudíž to částečně vyvrací co psal turbo kamna power, max. 7% a minimálně 0%, ale aby to prodejci vyšlo když neprodává biosložku zemědělcům musí tam být minimálně 6%.

btw. jak poznáš že v té naftě není biosložka?
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jojo, moje chyba, může to být tedy v rozsahu 0-7% :)


tak EO u toho výslovně píše, že je to bez biosložky, lze to poznat i podle barvy, že nafta je čirá, nikoliv nažloutlá. Viděl jsem i nějakej test různých naft, kde byl vidět i obsah biosložky u různých prodejců.

Údajně bez bio by měl být i v-power, který snad dodává taky čerpo. A pak maxxmotion, u toho je to krásně vidět, že má úplně jinou barvu než klasickej omv diesel
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Mě by jenom zajímalo který zemědělský podniky mají odvahu brát bionaftu. Máš podnik z toho podle mě je nadobro vyléčenej. Kdysi před nějakými 15 - 18 lety jsme na bionaftu přešli a to byl masakr v přímím přenosu. Výměna čerpadel, filtrů, čištění nádrží bylo na denním pořádku. Poslední kapka byla když odešlo ve žních čerpadlo na kombajnu John Deere a to byl průser. Nejenže stroj pár dní stál, ale nový čerpadlo stálo asi 70 tkč. A to nemluvím o tom, že výkon motorů šel dolů a spotřeba nahoru. Od té doby se bere jen normální nafta a nevím o nikom kdo by měl odvahu lít bionaftu do novějších mašin, který mají většinou vstřikování common rail, jehož opravy opravdu nejsou levná záležitost. Tak by mě zajímalo komu tedy ten eurooil tu bionaftu prodává.Jen aby ten nulový podíl biosložek nebyl minulostí kterou jen uměle přiživuje pro zvýšení prodejů....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“