PD tlakuje do vody

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

[quote="dury2"]
Jak zaškrábat blok?
[/quote
https://www.youtube.com/watch?v=igoQIOg5FOQ
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Škrabat se musí, kdo nezaškrabe blok tak je to zbytečna práce. Kor u PD motoru časty jev, zadní strana od turba. U nas na to mame staršího pána který to dělal celý život a je mu 76 let. Stojí to od 1200-1600 kč. Zaškrabe to v autě takže ušetří dost práce. Na posledním bloku co mě dělal tak to nepomohlo protože když jsem to složil dohromady a že vyčistím vanu tak na mě kapala voda po klice dolu, takže prasklý blok. Ono to bylo pak vidět u prostředního šroubu. Jednou dělal osmiválec (zemědělský stroj) a prý ho škrabal v kuse od 9:00 do 4:00 do rána. Má prostě výdrž a je to stará škola.
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Uživatelský avatar
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 728
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

Škrabat se musí, kdo nezaškrabe blok tak je to zbytečna práce. Kor u PD motoru časty jev, zadní strana od turba. U nas na to mame staršího pána který to dělal celý život a je mu 76 let. Stojí to od 1200-1600 kč. Zaškrabe to v autě takže ušetří dost práce. Na posledním bloku co mě dělal tak to nepomohlo protože když jsem to složil dohromady a že vyčistím vanu tak na mě kapala voda po klice dolu, takže prasklý blok. Ono to bylo pak vidět u prostředního šroubu. Jednou dělal osmiválec (zemědělský stroj) a prý ho škrabal v kuse od 9:00 do 4:00 do rána. Má prostě výdrž a je to stará škola.
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jarda S. píše:
dury2 píše: Jak zaškrábat blok?
[/quote
https://www.youtube.com/watch?v=igoQIOg5FOQ
Tohle je krása, jen bych rád viděl ten nástroj a jak dotyčný udrží ten správný směr tou pákou, aby nešáhl vedle..Chce to prostě praxi ale líbila se mi ta tušírovací deska..Mě musel stačit dlouhý brousek a benzin, do kterého jsem ho namáčel a brousil a brousil a jak se tady píše, je to hlavně vzadu u turba a okolo šroubů, což kdysi bylo častější, kdy byla praxe jít na konečné utahování s "lešenovou trubkou"...Chce to mít sílu v prackách , protože v nich je cit, i přes dnešní setiny momentu, které doporučuje výrobce a jejich připitomnělé úhly utahování. V začátku vracení ano, ale úhel třeba 88% může vymyslet jen debil.. :)
P.S. a mimochodem vyčištění závitů pro šrouby je pěkná kravina, pokud dotyčný nemá spešl závitník, neboť normální závitník závit zvětší..A pak tam šrouby viklají a vytahují vnitřek závitu a zkreslují i moment utažení...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Mě spíš vadí to, že vás nutí podle příručky dotahovat několikrát na moment a následně to zakončí blbým úhlem.
Třeba u Golfa dotahování předního ložiska náboje kola, tam se ještě úhel liší podle toho jestli máte 16" kola nebo 17".
Když už jsem si pořídil za několik tisíc kvalitní momenťák, tak bych uvítal celý postup utahování v Nm.
Kdysi mi jeden kamarád poslal utahovací momenty na hlavu u feldy, kde se prdělo na nějaký úhel, ale celý postup byl jen v Nm a fungovalo to perfektně.
Dřív jsem hlavy vždy dotahoval na cit a taky žádný problém, ale u následného dotažení na úhel už mívám problém s výdrží závitů.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
mecKo
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 09 pro 2014, 15:39

Příspěvek od mecKo »

octaviask píše:chemický test na pritomnost spalin vo vode nie je drahy..dnes to kupis hocikde.... tak šup ;)

bloky často nerovnáme...nik to nechce platit :( ale súhlas...malo by sa.
Rovnanie bloku ma vyslo v Banovciach u kolena 40 €. 100 %ná robota
http://mmotor.sk/ - Autoservis, chiptuning, úpravy vozidiel Trnava
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Nemá někdo reference na někoho kdo udělá zabroušení bloku tady u nás v Ústí n/L nebo v okolí?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

favo píše:Mě spíš vadí to, že vás nutí podle příručky dotahovat několikrát na moment a následně to zakončí blbým úhlem.
Třeba u Golfa dotahování předního ložiska náboje kola, tam se ještě úhel liší podle toho jestli máte 16" kola nebo 17".
Když už jsem si pořídil za několik tisíc kvalitní momenťák, tak bych uvítal celý postup utahování v Nm.
Kdysi mi jeden kamarád poslal utahovací momenty na hlavu u feldy, kde se prdělo na nějaký úhel, ale celý postup byl jen v Nm a fungovalo to perfektně.
Dřív jsem hlavy vždy dotahoval na cit a taky žádný problém, ale u následného dotažení na úhel už mívám problém s výdrží závitů.
Přesně tak, taky netuším, co je ten důvod..Přesnost asi ne..S úhly mě ta práce přestala bavit..Podle mne je právě dodržení úhlu ta nepřesnost, protože všude je jiný přístup, který to neumožní, zato když to cvakne, tak to cvakne..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Mě tady toto téma docela zajimá, protože moje PD taky tlakuje do vody a voda se mi pomaličku ztrácí a za nedlouho mě čeká výměna hlavy, vačky a hydroštelů a tak se chci na vše připravit a udělat to na poprvé co nejlíp, abych to za pár let nebo měsíců nedělal znovu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Ve středu tomu dám čočku a pak změřim přítomnost spalin ve vodě.
Může to dělat termostat nebo vodní pumpa? Připomínám, že auto se mi nikdy neuvaří, teplotu to drží krásně.
Naposledy upravil(a) dury2 dne 21 srp 2018, 20:59, celkem upraveno 1 x.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

když se to dobře očistí, jde to kolikrát vidět okem ta prasklina, zaškrabávač by ji měl najít okamžitě, škrabe se křížem (nebo aspoň tak mi to ten škrabaš ukazoval), takže by na ni měl vždycky narazit, v té trhlině se ten šábr sekne a udělá se schodek, horší je jak se stalo jedno mě, když se udělala prasklina po obvodu válce asi 1cm pod dosedačkou, to mě docela potrápilo
Uživatelský avatar
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1681
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Tak včera jsem tomu dak čočku a hned měřil přítomnost spalin v chladící soustavě. Měřil jsem to snad 4x a nic, spaliny v chladící soustavě prostě nejsou!
Chaldíč je nový ( cca 14 dní), starý se choval stejně. Teplotu to krásně drží.
Napadá někoho ještě něco?
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tak tam asi nějakej trpaslík prdí do vody ... Tlakuje to do vody, spaliny to nejsou, teplotu to drží=nevaří, co to tak asi je ... Promiň za OT ;)
Brahos
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 05 led 2010, 18:35
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Brahos »

Vicko na nadobce je v poradku?
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3483
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Víčko dával nové.
Zkoušels průchodnost toho ventilku v tenký hadici, co vede do expanzky? Nebo rovnou Milošův test s tenkou hadicí do petflašky, jestli jdou po přidání plynu bubliny?
Oct asv 2000, DieselPower
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“