fabia 1.4mpi jak nastavit ventily
Moderátoři: šulda, Moderátoři
fabia 1.4mpi jak nastavit ventily
Mam tady 50kw retezak motor ATZ. delal jsem u toho hlavu a ted resim jak na tom nastavit ventily? bojim se aby se nepodpalily.Prosim nemate nekdo zkusenost? diky
tak jsem to seridil podle DP,povolit aby se konik hybal,doladit aby konik dosedl na ventil a o dve otacky jeste pritahnout staveci sroub.
startuju a motor jde jakoby bez komprese,je nejaka casova dob ze si musi hydra sednout a nebo mam nekde chybu ja?startuje to bez komprese a jde to jakoby na 2 valce
startuju a motor jde jakoby bez komprese,je nejaka casova dob ze si musi hydra sednout a nebo mam nekde chybu ja?startuje to bez komprese a jde to jakoby na 2 valce
takze s tou staveci tyckou tocis a utahujes staveci sroub.jakmile staveci sroub sedi na ventilu da se jeste lehce tocit tyckou tak to mas nastaveny? nemuzou se podpalit ventily?Tomas.cz píše:Občas se stane že tenhle postup nejde, pak jsem to dělal tak, že jsem utahoval stavěcí šroub tak aby šlo ještě s tyčkou otáčet a pak utáhnul kontramatku, zkoušeno několikrát.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4192
- Registrován: 13 lis 2010, 18:11
- Bydliště: Netolice, největší prdel v republice
problém by to být neměl, sundáš hlavu vytaháš hydra a dáš klasiku možná budou potřeba i tyčky (fabie má kratší)NOVON píše:Jak velký problém je u toho motoru predelat serizovani ventilu tak jako tomu bylo u feldy?
Neví nekdo co vse je potreba?
Díky
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
No, já osobně nevím, proč to předělávat na mechaniku. To je krok zpátky.
Nikdy, a to jsem těch Fabií nastavoval mrdy, mi to nezlobilo. Ono se to musí umět nastavit a není s tím celé roky absolutně žádný problém. Miloš Slováček tu opět napsal kravinu, takže bacha, tak se to rozhodně nedělá.
Aby to fungovalo, musí se tlakový ventilek v komoře zdvihátka předepnout, tzn. otevřít. Takže když si nastavíš první válec na střih, seřizuješ čtvrtý (jako u Felicie). Ovšem to nastavení se musí udělat takto:
Oba ventily úplně povolit. Úplně znamená tak, že mezi ventilem a vahadlem je viditelná vůle. Pak velmi opatrně vůli vynulovat, tedy docílit toho, aby vahadlo dosedlo na ventil. A poté utáhnout šroub ještě o další plné dvě otáčky (o 720°). Zajistit pojistnou matici, totéž udělat na druhém z ventilů.
Pak pootočit motorem na střih 3. válce a nastavit 2. válec. A tak dále.....
Pokud to uděláš jakkoli jinak, nikdy to nebude fungovat. Pokud to uděláš přesně takto, nikdy to nebude zlobit.
Nikdy, a to jsem těch Fabií nastavoval mrdy, mi to nezlobilo. Ono se to musí umět nastavit a není s tím celé roky absolutně žádný problém. Miloš Slováček tu opět napsal kravinu, takže bacha, tak se to rozhodně nedělá.
Aby to fungovalo, musí se tlakový ventilek v komoře zdvihátka předepnout, tzn. otevřít. Takže když si nastavíš první válec na střih, seřizuješ čtvrtý (jako u Felicie). Ovšem to nastavení se musí udělat takto:
Oba ventily úplně povolit. Úplně znamená tak, že mezi ventilem a vahadlem je viditelná vůle. Pak velmi opatrně vůli vynulovat, tedy docílit toho, aby vahadlo dosedlo na ventil. A poté utáhnout šroub ještě o další plné dvě otáčky (o 720°). Zajistit pojistnou matici, totéž udělat na druhém z ventilů.
Pak pootočit motorem na střih 3. válce a nastavit 2. válec. A tak dále.....
Pokud to uděláš jakkoli jinak, nikdy to nebude fungovat. Pokud to uděláš přesně takto, nikdy to nebude zlobit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Ano a mechán často po opravě -výměny těsnění to svádí na to, že špatně udělal nastavení ventilů..To co píše Marek 77 platí , samozřejmě, pokud je vše ostatní o.k.Stejně mi je divné, jak často vidím u majitelů, jak mají na háku výměny oleje, a to hlavně ti, kteří auto "mají jen na dojetí" a olej jen dolévají...Dnes to začíná být pravidlem i u ostatních, novějších aut ,protože novodobé motory, prostě olej žerou/mají větší vůle z důvodu snížení tření, nebo nedotažené konstrukce/ a jejich NORMY 1l/1000 km , které mají zakrýt množství možných reklamací, jsou stejné jako ve 20. tých letech, kdy byl únik oleje z motorů běžný a na prašných silnicích i vítaný..
nepropadat panice...