fabia 1.4mpi jak nastavit ventily

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

fabia 1.4mpi jak nastavit ventily

Příspěvek od oregan »

Mam tady 50kw retezak motor ATZ. delal jsem u toho hlavu a ted resim jak na tom nastavit ventily? bojim se aby se nepodpalily.Prosim nemate nekdo zkusenost? diky
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Tam už jsou hydroštely.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

favo píše:Tam už jsou hydroštely.
presne tak a jak se to serizuje?¨
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

tak jsem to seridil podle DP,povolit aby se konik hybal,doladit aby konik dosedl na ventil a o dve otacky jeste pritahnout staveci sroub.
startuju a motor jde jakoby bez komprese,je nejaka casova dob ze si musi hydra sednout a nebo mam nekde chybu ja?startuje to bez komprese a jde to jakoby na 2 valce
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14270
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Občas se stane že tenhle postup nejde, pak jsem to dělal tak, že jsem utahoval stavěcí šroub tak aby šlo ještě s tyčkou otáčet a pak utáhnul kontramatku, zkoušeno několikrát.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Jak velký problém je u toho motoru predelat serizovani ventilu tak jako tomu bylo u feldy?
Neví nekdo co vse je potreba?
Díky
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

Tomas.cz píše:Občas se stane že tenhle postup nejde, pak jsem to dělal tak, že jsem utahoval stavěcí šroub tak aby šlo ještě s tyčkou otáčet a pak utáhnul kontramatku, zkoušeno několikrát.
takze s tou staveci tyckou tocis a utahujes staveci sroub.jakmile staveci sroub sedi na ventilu da se jeste lehce tocit tyckou tak to mas nastaveny? nemuzou se podpalit ventily?
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pokud máš furt strach že se ti podpálí ventily zapni mozek

vem tu nejtenší lístkovou měrku nastav tu nejmenší vůli jak klasika u favoritu, nastartuješ a jedeš
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

slovacek.milos píše:pokud máš furt strach že se ti podpálí ventily zapni mozek

vem tu nejtenší lístkovou měrku nastav tu nejmenší vůli jak klasika u favoritu, nastartuješ a jedeš
diky chlapi moc jste mi pomohli
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="oregan"][quote="slovacek.milos"]

když se mi dostala do ruk první fábka, tak před šestnácti lety , majitel chtěl seřídit ventily, nastavil jsem je po dvaceti a po kontrole jsem zjistil že :? jsem jsem stejný blb jak ten majitel toho auta (LOL)

auto jezdí dodnes ;)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

NOVON píše:Jak velký problém je u toho motoru predelat serizovani ventilu tak jako tomu bylo u feldy?
Neví nekdo co vse je potreba?
Díky
problém by to být neměl, sundáš hlavu vytaháš hydra a dáš klasiku ;) možná budou potřeba i tyčky (fabie má kratší)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No, já osobně nevím, proč to předělávat na mechaniku. To je krok zpátky.

Nikdy, a to jsem těch Fabií nastavoval mrdy, mi to nezlobilo. Ono se to musí umět nastavit a není s tím celé roky absolutně žádný problém. Miloš Slováček tu opět napsal kravinu, takže bacha, tak se to rozhodně nedělá.

Aby to fungovalo, musí se tlakový ventilek v komoře zdvihátka předepnout, tzn. otevřít. Takže když si nastavíš první válec na střih, seřizuješ čtvrtý (jako u Felicie). Ovšem to nastavení se musí udělat takto:

Oba ventily úplně povolit. Úplně znamená tak, že mezi ventilem a vahadlem je viditelná vůle. Pak velmi opatrně vůli vynulovat, tedy docílit toho, aby vahadlo dosedlo na ventil. A poté utáhnout šroub ještě o další plné dvě otáčky (o 720°). Zajistit pojistnou matici, totéž udělat na druhém z ventilů.
Pak pootočit motorem na střih 3. válce a nastavit 2. válec. A tak dále.....

Pokud to uděláš jakkoli jinak, nikdy to nebude fungovat. Pokud to uděláš přesně takto, nikdy to nebude zlobit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Na těch motorech jsou ty hydra už většinou zakarbonované na totál a už se nevypustí. Pak to nemá kompresi.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano a mechán často po opravě -výměny těsnění to svádí na to, že špatně udělal nastavení ventilů..To co píše Marek 77 platí , samozřejmě, pokud je vše ostatní o.k.Stejně mi je divné, jak často vidím u majitelů, jak mají na háku výměny oleje, a to hlavně ti, kteří auto "mají jen na dojetí" a olej jen dolévají...Dnes to začíná být pravidlem i u ostatních, novějších aut ,protože novodobé motory, prostě olej žerou/mají větší vůle z důvodu snížení tření, nebo nedotažené konstrukce/ a jejich NORMY 1l/1000 km , které mají zakrýt množství možných reklamací, jsou stejné jako ve 20. tých letech, kdy byl únik oleje z motorů běžný a na prašných silnicích i vítaný.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“