přehřívání

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

aivosh
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 29 pro 2015, 17:15

přehřívání

Příspěvek od aivosh »

Ahoj kolegové,



prosím o radu s následujícím:

Octa 1.6 75kw. Přehřívá se někam ke 110-114 stupňům dle VAGu. Vstupní hadice do chladiče HODNĚ horká. Výstupní hadice lehce vlažná, bez problémů na ní udržím ruku.

Porovnával jsem s 1.9 TDI a tam jsou teploty vstupní a výstupní hadice s výrazně menším rozdílem.

Napadly mě 2 věci. Buď přicpanej chladič a nebo pumpa málo pumpuje.



Z toho plynou 2 otázky, co mám:

1) Je to něco z těch 2 možností nebo to může být ještě něco jiného?

2) Jak můžu diagnostikovat, jestli je to pumpa nebo chladič (nebo něco jiného)



Btw problém se neobjevil náhle, spíše se postupně zhoršuje.

Díky za rady!

Ivo
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ještě by to chtělo napsat jestli se jedná o O1 nebo O2 případně kód motoru, auto může mít el. řízený termostat.
Ale pokud je vstupní hadice do chladiče horká, mohla by se protáčet vodní pumpa na hřídelce.
Auto topí, případně z tenké hadičky do expanzky jde kapalina?
aivosh
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 29 pro 2015, 17:15

Příspěvek od aivosh »

Díky, je to O1, BFQ, rok výroby 2004

topení jsem nezkoušel, když jsem pozoroval expanzku dneska, tak myslím, ze tam něco teklo, ale nezaměřoval jsem se na to specificky
aivosh
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 29 pro 2015, 17:15

Příspěvek od aivosh »

PS. termostat bych nepředpokládal právě proto, že do chladiče jde horká voda
edit: ale možná, kdyby pouštěl jen trošku, tak by vstup by horkej a výstup chladnej - díky malýmu průtoku
aivosh
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 29 pro 2015, 17:15

Příspěvek od aivosh »

klíčová otázka je - jak to můžu zdiagnostikovat...
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Vyndej termostat a jezdi.
Oct asv 2000, DieselPower
aivosh
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 29 pro 2015, 17:15

Příspěvek od aivosh »

dík, dobrej nápad. Tak poznám termostat. Když to nebude ono, jak poznám, esi je to chladič, pumpa nebo něco jinýho?
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Když vyndáš termostat, tak možná dosáhneš na vrtuli pumpy a můžeš zkusit, jestli se neprotáčí.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Tady už asi je elektronický termostat a bude špatný,hlavně ho nehledej u vod.pumpy ale na hlavě.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

karel4 píše:Tady už asi je elektronický termostat a bude špatný,hlavně ho nehledej u vod.pumpy ale na hlavě.


karůe a jak to fachčí ten elektronický termostat :? dík
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14265
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vede do něj kablík přes konektor a je v něm topné tělísko a tím se vlastně ovládá jeho otevírání + nevím jak zde, ale třeba BMW mají pak havarijní teplotu, kdy se otevře sám již bez zásahu umělého topení.
aivosh
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 29 pro 2015, 17:15

Příspěvek od aivosh »

Tak mam nejake novinky. Topeni vali vyborne, takze tim padem pumpa pumpuje v cajku?

Ta vystupni hadice je vicemene vlazna, takze chladicem mozna netece vubec nic. Kdyby byl termostat uzavrenej, tak by ale byla vlazna i ta vstupni hadice, ne?

Takze tedka me napadaji 2 veci:
Ucpany chladic - to muzu zkusit tak, ze odpojim vstupni a vystupni hadici a proplachnu vodou?

Termostat, ktery je jen malinko otevreny a tim padem trosku pusti a diky tomu je ta vstupni hadice horka?

Jsou moje domenky spravne? Pokud ano a test chladice bude OK, mam rovnou koupit novej termostat? Nebo muze byt jen necim spatne rizenej? Abych hned nekoupil novej a nezjistil, ze zbytecne.
Btw. Mam VAG, tak muzu kdyztak neco proverit - kdyz budu vedet, co

Diky
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Tomas.cz"]Vede do něj kablík přes konektor a je v něm topné tělísko a tím se vlastně ovládá jeho otevírání +

je tam normální termostat který fachčí i když se to topné tělísko pokazí,

v žádním případě to topné tělísko neovládá termostat, jen mu nalhává při určitých režimech a to zatím nevím v jakých, zdražuje termostat, a pokud se pojebe hlásí závadu v řj motoru
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

BFQ má el.řízený termostat mj proto že má pracovat při vyšší teplotě. Najdi si v dílenské příručce nebo else postup, jak vagem ten termostat zkontroluješ.
aivosh
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 29 pro 2015, 17:15

Příspěvek od aivosh »

Dik. Jaka je vlastne OK teplota pro BFQ?
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“